DIABLO PREDATOR kto ma ??
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
Re: DIABLO PREDATOR kto ma ??
Dobra, myślę że jakoś temat opanowałem dzięki pomocy kolegi Caniggia.
Bez dobrej znajomości angielskiego wgrywanie programów to Predatora potrafi być trudne. Pojawia sie sporo komend i zapytań.
Caniggia dzięki za pomoc.
Reasumując.
Może ta wiedza przyda się wszystkim którzy dopiero maja zamiar coś robić z koniem.
Po pierwsze, W predatorze 2007-2010 seryjnie NIE MA żadnych opcji pod programowanie różnych układów dolotowych, mimo iż niektórzy sprzedawcy na e bay o tym piszą. Wgraliśmy najnowsze oprogramowanie do predatora ze strony producenta, i tam też nic takiego NIE MA.
Ja kiedy kupiłem predatora wpierw wgrałem program 91 octane tune. Silnik zaczął chodzić inaczej. było nieźle. Jeździłem z tym ze 2 miesiące i ani razu nie miałem check engine. Potem zacząłem się bawić dalej. zdjąłem kaganiec, i wgrałem firm shifting. Wg mnie to sporo dało. Przestał tak bez sensu wachlować biegami i utrzymywać silnik na 1,5 tys obr/min. Pryz gwałtownym dodaniu gazu powyżej 150 km/h nie robi juz tych bezsensownych strzałów ze sprzęgła, które tam nic nie dają. Zrobił się cąłkiem inny samochód. Ale wtedy wyskoczył pierwszy check. Zczytałem go predatorem a ten napisał że to normalne po wgraniu performance tuning bo skrzynia dostaje jakiś tam błędny sygnał. Ok. Trzeba było to polubić. V6-ka jednak wyraźnie słabnie przy większych prędkościach, postanowiłem więc założyć stożek. Nie sugerowałem się tu jakimiś reklamami ale własnymi doświadczeniami. Wcześniej miałem starszy model i stożek wyraźnie go ożywił w górnym zakresie obrotów i przy większych prędkościach. Zaraz po zamontowaniu stożka odpaliłem silnik. doczytałem tu gdzieś że powinien pochodzić z 15 minut na na wolnych żeby się dostroił. Tyle że check wyskoczył już po pierwszych minutach pracy Nie odczułem tez żadnego wzrostu mocy, zwłaszcza tam gdzie się go spodziewałem. Caniggia ściągnął mi program pod stożek do predatora. Po wgraniu go jest jakby lepiej ale w dolnym zakresie prędkości.
Wniosek jest jeden, no może dwa. Sam stożek NIC nie da. Bez programu to tylko gadżet. Problem w tym że na stronach producenta i sprzedawców nigdzie o tym nie piszą. Z kolei uniwerslane programy do predatora to jak napisał Caniggia jest loteria. Producent najwyraźniej nad tym nie panuje.
Zalecam wszystkim wgranie 91 octane tune, i firm shifting. Reszta to już tylko wywalona kasa i stracony czas.
Bez dobrej znajomości angielskiego wgrywanie programów to Predatora potrafi być trudne. Pojawia sie sporo komend i zapytań.
Caniggia dzięki za pomoc.
Reasumując.
Może ta wiedza przyda się wszystkim którzy dopiero maja zamiar coś robić z koniem.
Po pierwsze, W predatorze 2007-2010 seryjnie NIE MA żadnych opcji pod programowanie różnych układów dolotowych, mimo iż niektórzy sprzedawcy na e bay o tym piszą. Wgraliśmy najnowsze oprogramowanie do predatora ze strony producenta, i tam też nic takiego NIE MA.
Ja kiedy kupiłem predatora wpierw wgrałem program 91 octane tune. Silnik zaczął chodzić inaczej. było nieźle. Jeździłem z tym ze 2 miesiące i ani razu nie miałem check engine. Potem zacząłem się bawić dalej. zdjąłem kaganiec, i wgrałem firm shifting. Wg mnie to sporo dało. Przestał tak bez sensu wachlować biegami i utrzymywać silnik na 1,5 tys obr/min. Pryz gwałtownym dodaniu gazu powyżej 150 km/h nie robi juz tych bezsensownych strzałów ze sprzęgła, które tam nic nie dają. Zrobił się cąłkiem inny samochód. Ale wtedy wyskoczył pierwszy check. Zczytałem go predatorem a ten napisał że to normalne po wgraniu performance tuning bo skrzynia dostaje jakiś tam błędny sygnał. Ok. Trzeba było to polubić. V6-ka jednak wyraźnie słabnie przy większych prędkościach, postanowiłem więc założyć stożek. Nie sugerowałem się tu jakimiś reklamami ale własnymi doświadczeniami. Wcześniej miałem starszy model i stożek wyraźnie go ożywił w górnym zakresie obrotów i przy większych prędkościach. Zaraz po zamontowaniu stożka odpaliłem silnik. doczytałem tu gdzieś że powinien pochodzić z 15 minut na na wolnych żeby się dostroił. Tyle że check wyskoczył już po pierwszych minutach pracy Nie odczułem tez żadnego wzrostu mocy, zwłaszcza tam gdzie się go spodziewałem. Caniggia ściągnął mi program pod stożek do predatora. Po wgraniu go jest jakby lepiej ale w dolnym zakresie prędkości.
Wniosek jest jeden, no może dwa. Sam stożek NIC nie da. Bez programu to tylko gadżet. Problem w tym że na stronach producenta i sprzedawców nigdzie o tym nie piszą. Z kolei uniwerslane programy do predatora to jak napisał Caniggia jest loteria. Producent najwyraźniej nad tym nie panuje.
Zalecam wszystkim wgranie 91 octane tune, i firm shifting. Reszta to już tylko wywalona kasa i stracony czas.
Re: DIABLO PREDATOR kto ma ??
Potwierzdiles tylko to co kazdy na hamowni zoabzcyl na ekranei . bez zbednego pitolenia bajek - - przyrosty rzędu 3 KM .
- adasko74
- Forumowicz
- Posty: 859
- Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: sonic blue
Re: DIABLO PREDATOR kto ma ??
drogie te 3KM .....lepiej nie ruszac tematu i zainewstowac w np wyglad auta....jak robic to z grubej rury kompresor itp albo wogole sie nie dotykacAluStar pisze:Potwierzdiles tylko to co kazdy na hamowni zoabzcyl na ekranei . bez zbednego pitolenia bajek - - przyrosty rzędu 3 KM .
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: DIABLO PREDATOR kto ma ??
k&n to w zasadzie jakby uciac sobie rure przed maf i wstawic stozek z allegro, zadnej roznicy. W tym przypadku moc daje program a nie stozek, dopiero zmiana calego dolotu na wieksza srednice moze dac jakas lekko odczuwalna poprawe, ale to i tak glownie przez program.
Ja u siebie stozka teraznie zakladam, przy okazji podjade na hamownie aby sprawdzic jaka jest roznica po moim programie vs oryginal.
Ja u siebie stozka teraznie zakladam, przy okazji podjade na hamownie aby sprawdzic jaka jest roznica po moim programie vs oryginal.
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
Re: DIABLO PREDATOR kto ma ??
zgadza sie,ja jak kupuje KN to metalowy płaski w miejsce starego.. stozek to tylko zbedny wydatek
Re: DIABLO PREDATOR kto ma ??
Rozne sa silniki wiec moge poprzec przykladem strojenie GT w wersji Stock - Fabryka . Zmiana programu dala mu 400 NM i 310 KM . Nie wiem czy jest to duzo ale chyba wiecej niz zakup dolotu bez programu.
Jezdzi sie na momencie nie na KM.
Jezdzi sie na momencie nie na KM.
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
Re: DIABLO PREDATOR kto ma ??
[quote="AluStar"]Rozne sa silniki wiec moge poprzec przykladem strojenie GT w wersji Stock - Fabryka . Zmiana programu dala mu 400 NM i 310 KM . Nie wiem czy jest to duzo ale chyba wiecej niz zakup dolotu bez programu. /quote]
rzadko ktory stockowy GT ma pow 280KM i 380NM, wiec bdb wynik a strojenie +stozek,czy stock w 100% ?
rzadko ktory stockowy GT ma pow 280KM i 380NM, wiec bdb wynik a strojenie +stozek,czy stock w 100% ?
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: DIABLO PREDATOR kto ma ??
Koral, stock - fabryka znaczy ze bez zmian.koral pisze:AluStar pisze:Rozne sa silniki wiec moge poprzec przykladem strojenie GT w wersji Stock - Fabryka . Zmiana programu dala mu 400 NM i 310 KM . Nie wiem czy jest to duzo ale chyba wiecej niz zakup dolotu bez programu. /quote]
rzadko ktory stockowy GT ma pow 280KM i 380NM, wiec bdb wynik a strojenie +stozek,czy stock w 100% ?
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
Re: DIABLO PREDATOR kto ma ??
Od mojego ostatniego posta zrobiłem trochę kilometrów więc może warto trochę refleksji. Jak pisałem po wgraniu nowego softu tego co mi caniggia załatwił nie ma już żadnych checków. Żaden się już nie pojawił, ani od skrzyni, ani od silnika. Za ta elektroniką trudno trafić, ale słyszałem że można po prostu zaprogramować tak żeby pewnych checków nie wyświetlał nawet jak są, więc nie wiem co w tym sofcie tak na prawdę jest, ale jest dobrze. Po wczytaniu nowego softu do predatora wgrałem tez firm shifting, i powiem że bardzo ostro zmienia te biegi, może nawet za ostro. Z jedynki na dwójkę jak się depnie do podłogi to jest mocne szarpnięcie przy zmianie, na tyle mocne że na śliskim potrafi się zaświecić TC, a opony mam nie najgorsze, więc na tych seryjnych to by go chyba bokiem postawiło. Dobrze jest więc lekko odpuścić nogą jak wskazówka wchodzi na czerwone pole, wtedy nie szarpie. Pytanie czy to dobre dla skrzyni. Powiem że po tych wszystkich zmianach to jest już całkiem inne auto niż to co wyjeżdża z fabryki. Nie wiem na ile jest to kwestia przyrostu mocy, ale to całkiem inna jazda. Co do stożka, to jak pisałem wcześniej, zdecydowałem się na niego bo z moim poprzednim stangu z 2004 roku GT stożek dał odczuwalną różnicę, i nic nie trzeba było przestrajać. Teraz nie robiłem pomiarów, ale po wgraniu samego programu 91 octane robiliśmy testy programem torque, i powiem że przyspieszenie wzrosło ok 0,5 sek, a spalanie nieco spadło.
Próby były robione przed i po, po trzy próby. Nie wiem na ile to miarodajne.
A i jeszcze jedno na koniec. W tym wszystkim co grzebałem przy koniu to największy efekt dało założenie nowych sensownych opon Jeden sezon przejeździłem na stockowych oponach, i powiem że to była tragedia. Przy ostrym ruszaniu się TC włączało, a na śliskim lepiej nie mówić. Jak założyłem nowe gumy to zupełnie inna jazda. Jeśli ktoś chce coś zmieniać w swoim koniu, to proponuję zacząć od opon. Potem można zacząć myśleć o hamulcach, a z tym do celibada i alustara. Nie ma sensu podnosić mocy i zdejmować kagańca skoro opony i hamulce kompletnie nie dają rady w tym zakresie który jest. Jak to wszystko porobiłem to się nawet całkiem przyjemne auto zrobiło.
Próby były robione przed i po, po trzy próby. Nie wiem na ile to miarodajne.
A i jeszcze jedno na koniec. W tym wszystkim co grzebałem przy koniu to największy efekt dało założenie nowych sensownych opon Jeden sezon przejeździłem na stockowych oponach, i powiem że to była tragedia. Przy ostrym ruszaniu się TC włączało, a na śliskim lepiej nie mówić. Jak założyłem nowe gumy to zupełnie inna jazda. Jeśli ktoś chce coś zmieniać w swoim koniu, to proponuję zacząć od opon. Potem można zacząć myśleć o hamulcach, a z tym do celibada i alustara. Nie ma sensu podnosić mocy i zdejmować kagańca skoro opony i hamulce kompletnie nie dają rady w tym zakresie który jest. Jak to wszystko porobiłem to się nawet całkiem przyjemne auto zrobiło.
- Michaś
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2009-10-06, 12:15
- Model: Y 2006 VB style
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Vatican Bordo
Re: DIABLO PREDATOR - błędy
Witam,
mam pytanie - w sobotę pierwsza wycieczka Mustangiem po zimie i po parunastu kilometrach zaczął się zachowywać tak jakby nie dostawał paliwa (zgasł mimo iż 1/4 baku była). Po jakimś czasie udało się odpalić i dojechać do domu, ale komputer wywalił następujące błędy:
P1233
P0622
P0191
związane to jest z pompą paliwa i ew. układem paliwowym czy coś takiego.
Błędy odczytałem i wykasowałem swoim Predatorem Diablo i już nie wywaliło nic (na razie).
Wyglądało to jakby zassał jakiś paproch i się 'zatkał' na moment, gdyż przez całą zimę stał w garażu i był przepalany tylko stacjonarnie coby aku nie padł.
Pytanie czy moja teoria jest wiarygodna? Czy te błędy mogą oznaczać coś poważniejszego - pompa pada lub inne elementy układu paliwowego?
Przy aucie nie było nic dłubane jeśli chodzi o silnik - żadne modyfikacje, wzmocnienia, stożki itp. - po prostu baza fabryczna.
Michał
mam pytanie - w sobotę pierwsza wycieczka Mustangiem po zimie i po parunastu kilometrach zaczął się zachowywać tak jakby nie dostawał paliwa (zgasł mimo iż 1/4 baku była). Po jakimś czasie udało się odpalić i dojechać do domu, ale komputer wywalił następujące błędy:
P1233
P0622
P0191
związane to jest z pompą paliwa i ew. układem paliwowym czy coś takiego.
Błędy odczytałem i wykasowałem swoim Predatorem Diablo i już nie wywaliło nic (na razie).
Wyglądało to jakby zassał jakiś paproch i się 'zatkał' na moment, gdyż przez całą zimę stał w garażu i był przepalany tylko stacjonarnie coby aku nie padł.
Pytanie czy moja teoria jest wiarygodna? Czy te błędy mogą oznaczać coś poważniejszego - pompa pada lub inne elementy układu paliwowego?
Przy aucie nie było nic dłubane jeśli chodzi o silnik - żadne modyfikacje, wzmocnienia, stożki itp. - po prostu baza fabryczna.
Michał
.kapo an śoc mesazc ymbórZ
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: DIABLO PREDATOR kto ma ??
Wydaje się, ze kończy Ci się sterownik pompy paliwa, nie związane z długim postojem.
- Michaś
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2009-10-06, 12:15
- Model: Y 2006 VB style
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Vatican Bordo
Re: DIABLO PREDATOR kto ma ??
Czy to to?
http://allegro.pl/2005-2008-2009-ford-m ... 80673.html" onclick="window.open(this.href);return false;
może ktoś ma lepsze źródło kupna?
i czy długo ew. jeszcze pojeżdżę?
http://allegro.pl/2005-2008-2009-ford-m ... 80673.html" onclick="window.open(this.href);return false;
może ktoś ma lepsze źródło kupna?
i czy długo ew. jeszcze pojeżdżę?
.kapo an śoc mesazc ymbórZ
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: DIABLO PREDATOR kto ma ??
tak, to, tylko drogo, ile pojeździsz, to nikt tego nie wie.Michaś pisze:Czy to to?
http://allegro.pl/2005-2008-2009-ford-m ... 80673.html" onclick="window.open(this.href);return false;
może ktoś ma lepsze źródło kupna?
i czy długo ew. jeszcze pojeżdżę?
- Michaś
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2009-10-06, 12:15
- Model: Y 2006 VB style
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Vatican Bordo
Re: DIABLO PREDATOR kto ma ??
dzięks,
a jaka jest nazwa amerykańska tego sterownika - może w stanach bym coś znalazł taniej?
Michał
a jaka jest nazwa amerykańska tego sterownika - może w stanach bym coś znalazł taniej?
Michał
.kapo an śoc mesazc ymbórZ
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: DIABLO PREDATOR kto ma ??
Nazywa się fuel pump driver module, FPDM.
Ja ostatni sprzedałem z montażem za 550 z VAT, tyle mniej więcej powinien kosztować.
Ja ostatni sprzedałem z montażem za 550 z VAT, tyle mniej więcej powinien kosztować.