zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: adaslaw » 2012-10-16, 17:43

YoDa pisze: [..]

Generalnie rzecz biorąć przydał by się od razu taki zestaw i po sprawie http://www.americanmuscle.com/eibach-sp ... 510v6.html" onclick="window.open(this.href);return false; , bez pierdzielenia się kupując wszystko osobno Masz pewnośc że całośc będzie ładnie dobrana a tak to nie wiadomo czy coupe i convertible są chyba jakieś róznice?
Odnośnie zestawu, o którym YoDa piszesz, czyli:
Eibach Sport-System-Plus - (05-10 V6) http://www.americanmuscle.com/eibach-sp ... 510v6.html" onclick="window.open(this.href);return false;

W opisie moge znaleźć, że ten zestaw:
Estimated Drop: 1.6" Front, 2.0" Rear

Natomiast w opisie zestawu Eibach Pro-System-Plus (05-10 V6) [ http://www.americanmuscle.com/eibach-pr ... 510v6.html" onclick="window.open(this.href);return false; ] napisane jest, że:
Estimated Drop: 1.3" Front, 1.5" Rear

I tu mam pytania:
1. w jakich granicach obnizacie swoje Mustangi?
2. Czy obniżenie o Drop: 1.6" Front, 2.0" Rear, to obniżenie małe / średnie / duże?
3. Czy obniżenie o Drop: 1.6" Front, 2.0" Rear znacząco wpłynie na to, że bo garbach (śpiący policjanci) lub w dziurach w jezdni, częściej będę uderzał podwoziem?

Narka :)
Adam



Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: Madasek » 2012-10-16, 17:52

1.6 2.0 to duzo u mnie jest 1.5 jesli pamiętasz z toru jak to wygladało, w każdym razie jest nisko



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: caniggia » 2012-10-16, 18:20

Do normalnej jazdy jak Ci mówiłem 1 cal.



Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: adaslaw » 2012-10-16, 20:02

Madasek && caniggia

Dziękuję za wskazówki!
W takim razie odpuszczę sobie ten zestaw bardziej obniżający (Eibach Sport-System-Plus), na rzecz mniej obniżającego, czyli:
Eibach Pro-System-Plus
http://www.americanmuscle.com/eibach-pr ... 510v6.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wolałem się Was o to zapytać, bo zrobiłem sobie eksperyment myślowy, gdybym obniżył auto za bardzo i dopiero po montażu całego nowego zawieszenia stwierdził, że jest ... za nisko :/

Pytanie dodatkowe:
Czy obniżanie Mustanga wpływa jakoś na możliwości montażu większych felg?
Osobiście rozważam 18 lub 19", ale nie na dniach tylko w przyszłości.

Narka!
Adam



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: caniggia » 2012-10-16, 20:38

18-19 cali zaden problem, wszystko zalezy na jakim profilu, jak bedziesz zakladal kapcie na dopasowanym profilu, to nie bedzie problemu.



Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: adaslaw » 2012-10-16, 22:08

YoDa pisze: [..]
3. Dołorzył stabilizator na tył (przypuszczam że na przód już Masz) ale i tak warto przedni pogrubić http://www.americanmuscle.com/eibach-swaybar-2005.html" onclick="window.open(this.href);return false;
[..]
A propos stabilizatorów:
Zrobiłem fotografie przed chwilą fotografie (pod auto teraz i tak nie mam jak wejść, a aparat pod auto włożę):

Przód:
http://imageshack.us/photo/my-images/405/dsc05296a.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/692/dsc05295m.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/33 ... 294xj.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tył:
http://imageshack.us/photo/my-images/846/dsc05299w.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/526/dsc05297u.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

I moim okiem ja ani z przodu, ani z tyłu stabilizatorów nie widzę.
Prawda?

Czyli radzicie dokupić jeszcze ten zestaw (np. ten wskazany przez Yodę) z dwoma stabilizatorami (przód + tył), tak? :)

narka!
Adam



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: caniggia » 2012-10-16, 22:35

ten zestaw który wskazałeś (1.3 i 1.5" tył) ostatnio wygląda na zestaw z dwoma stabilizatorami, czego w nim brakuje, to przednich łączników - tych które łączą stabilizator z amortyzatorem, to musisz dokupić. Tylne wygląda że są w komplecie już tuningowe.

Wersja pony posiada stabilizatory w std. U Ciebie jak ich nie ma, to montując cały komplet przeżyjesz szok - mi np do jazdy codziennej wystarczają fabryczne stabilizatory. Bierz też pod uwagę, że wiele ludzi nie zmienia całego zawieszenia a jedynie stablizatory i już są zadowoleni, gdyż auto się usztywnia dość znacznie.



Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: adaslaw » 2012-10-17, 00:14

Caniggia, jesli chodzi o moja decyzje gruntownej zmiany zawieszenia, to juz chyba jestem stracony, bo sie zafixowalem, aby oojechac po calosci :)
Nie zamierzam sprzedawac swojego kunika I chce go jeszcze modyfikacjami pogladzic.

Tez wydawalo mi sie, ze w tym zestawie (cale zawieszenie) sa juz oba stabilizatory. Ale wolalem dopytac.

Czy ktos wie, jak po angielsku nazywaja sie te *przednie laczniki*? To napisze do tego sklepu I zapytam, czy w tym zestawie one w koncu sa, a jak nie ma, to ktore laczniki mam kupic (aby pasowaloL.

Dziekuje caniggia za pomoc I sie trzymaj :)
Adam



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: caniggia » 2012-10-17, 07:56

Sway bar end link



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: YoDa » 2012-10-17, 08:04

adaslaw pisze:
YoDa pisze: [..]
3. Dołorzył stabilizator na tył (przypuszczam że na przód już Masz) ale i tak warto przedni pogrubić http://www.americanmuscle.com/eibach-swaybar-2005.html" onclick="window.open(this.href);return false;
[..]
A propos stabilizatorów:
Zrobiłem fotografie przed chwilą fotografie (pod auto teraz i tak nie mam jak wejść, a aparat pod auto włożę):

Przód:
http://imageshack.us/photo/my-images/405/dsc05296a.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/692/dsc05295m.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/33 ... 294xj.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tył:
http://imageshack.us/photo/my-images/846/dsc05299w.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/526/dsc05297u.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

I moim okiem ja ani z przodu, ani z tyłu stabilizatorów nie widzę.
Prawda?

Czyli radzicie dokupić jeszcze ten zestaw (np. ten wskazany przez Yodę) z dwoma stabilizatorami (przód + tył), tak? :)

narka!
Adam

Na 3 zdjęciu widać że stabilizator z przodu Masz :ok: więc nie jest tak żle , możesz mieć w nim zmęczone gumy oraz łączniki na 100% bo tak naprawde nie trzymają długo swój dobry stan. To nie zmienia faktu że można go całkiem zmienić na taką grubość jak w GT bodajrze grubszy o 2-3mm?

Łączniki stab. przedniego wymieniałem żonie dwa lata temu z Rockauto te http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=1032345" onclick="window.open(this.href);return false; , wydają się jeszcze ok .

Do tego warto koniecznie wymienić mocowania amorków z przodu http://www.americanmuscle.com/frpp-gt50 ... -0512.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: caniggia » 2012-10-17, 09:29

faktycznie jest stabilizator, na 3 zdjęcie nie patrzyłem:(

Odnośnie mocowania amortyzatorów, to pod tym numerem który jest tam sprzedawany można dostać 3 różne wersje, od najgorszej do najlepszej, a idealnej jeszcze Ford nie wymyślił. Ostatni aktualny numer to Motocraft AD1090, najtaniej w autopartstommorow.com



Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: adaslaw » 2012-10-19, 11:14

caniggia pisze:ten zestaw który wskazałeś (1.3 i 1.5" tył) ostatnio wygląda na zestaw z dwoma stabilizatorami, czego w nim brakuje, to przednich łączników - tych które łączą stabilizator z amortyzatorem, to musisz dokupić. Tylne wygląda że są w komplecie już tuningowe. [..]
YoDa pisze: [..] Łączniki stab. przedniego wymieniałem żonie dwa lata temu z Rockauto te http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=1032345" onclick="window.open(this.href);return false; , wydają się jeszcze ok . [..]
caniggia && YoDa
Panowie, jaka jest nadzieja, że stabilizator przedni wskazany przez YoDę [ http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=1032345" onclick="window.open(this.href);return false; ], będize pasował do stabilizatorów z zestawu, ku któremu się skłaniam, czyli:
Eibach Pro-System-Plus (05-10 V6)
http://www.americanmuscle.com/eibach-pr ... 510v6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
??

YoDa pisze: [..] Do tego warto koniecznie wymienić mocowania amorków z przodu http://www.americanmuscle.com/frpp-gt50 ... -0512.html" onclick="window.open(this.href);return false;
YoDa, czy istnieje ryzyko, że wskazane przez Ciebie mocowania amorów nie będą pasować do zestawu, co zamierzam kupić (Eibach Pro-System-Plus)?

caniggia pisze:Odnośnie mocowania amortyzatorów, to pod tym numerem który jest tam sprzedawany można dostać 3 różne wersje, od najgorszej do najlepszej, a idealnej jeszcze Ford nie wymyślił. Ostatni aktualny numer to Motocraft AD1090, najtaniej w autopartstommorow.com
caniggia, szukałem po tym numerze (AD1090) i zarówno na eBay jak i na autopartstomorrow wyskakuje mi info, że te mocowania są do modelu 2010+ / 2011+ :(
http://www.autopartstomorrow.com/part_n ... on-bearing" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie pomieszał się Tobie kod części? :(


Wielkie dziękuję za pomoc! :) Już widzę koniec tej dyskusji i czuję, ze już za niedługo udam się wreszcie na kompleksowe zakupy :]

Narka!
Adam



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: caniggia » 2012-10-19, 11:31

Pewnie Ci chodziło o łącznik, one są takie same jak oryg, które mąż już w aucie i póki ci nie wiesz czy je potrzebujesz, mo chyba że poprostu chcesz nowe, mocowanie amorka też pasuje, ale lepiej jak Ci pisałem poszukaj ad1090.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: caniggia » 2012-10-19, 11:40

Zaraz to sprawdzę



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: zawieszenie do V6 2005+ - prośba o pomoc w wyborze :)

Post autor: caniggia » 2012-10-19, 12:23

Na 100% chodzi o ten numer.

ten opis na dole to jakiś błąd, wyżej masz:

"Description: Suspension Bearing BRKT - SUSPENSION BEARING BRACKET - SHELBY GT500 "

tu są na stanie:

http://www.sarad.com/productinfo.aspx?p=229194" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”