popsuty prędkościomierz

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-01-28, 10:04

Zegar ma w sobie galawnometr, który mierzy prąd, a więc nie rozpoznaje wersji wyposażenia :) To określona ilość prądu wychyla wskazówke od zara do Vmax, a ile tego pradu podać to o tym już wie komputer. Więc może być nawet użyty galwanometr z obrotomierza z V8, czy od wskazania paliwa, byleby tylko miał dopasowane zaczepy. Miernik prądu to miernik prądu :)


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2010-01-28, 11:44

no właśnie w v8 jest 8k obrotów i 140 mph, balem sie ze to bedzie jakos przeskalowywac, ale rozumiem, ze nie... czyli lepszy od V8 bo ma więcej na liczniku :D


Bart

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-01-28, 12:40

Żebyśmy się dobrze zrozumieli - ja mówiłem o przelożeniu galwanometru z jednego licznika do drugiego. Przekładka zegarów w całości - owszem prędkościomierz bedzie pokazywał wskazania, ale nie będzie to odzwierciedlało tego co będziesz widział na cyferblacie, słowem przekłamania.


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2010-01-28, 12:59

aa... bo ja już się napaliłem na całą przekładkę żeby mieć rożne kolory zegarów :] - no trudno, w takim razie poszukam jakiegoś od V6 :)


Bart

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2010-01-28, 13:02

paytoplay zadzwoniłem do kumpla w US, żeby się upewnić.. poprosiłem go, aby przedzwonił na serwis przy salonie Forda i zapytał ja kto z licznikami V6 i V8 jest, bo wprowadziłem prez niego zamieszanie..
Przed chwilą mi dał cyne - licznik z V8 w V6 będzie błędnie wskazywał, tak samo i na odwrót. Więc jeśli chesz tylko wymienić i niekombinować - kup od V6.
Przepraszam za zamieszanie :wstyd:


You can never have too much power, just not enough traction.

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2010-01-28, 13:06

Darenty, dzieki wielkie :)


Bart

Konrado
Forumowicz
Posty: 164
Rejestracja: 2009-04-15, 18:46
Model: Silver Bullet, 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: silver

Post autor: Konrado » 2010-01-29, 00:24

Myśle że jak masz np. predatora to mogłbys sobie doskalować licznik, bo dość łatwo można skalować prędkościomierz w komputerze. Tylko metoda prób i błedów. tz podnosisz wartość prędkościomierza w menu predatora i sprawdzasz empirycznie GPSem czy się zgadza itd. Tylko predatora musiałbyś mieć.

Bo powiem ci że te bogatsze liczniki są niezłe. Oprócz tego że można sobie za pomocą RGB wybrać kombinacje koloru podświetlenia to jes jeszcze bajer że jak poziom np. paliwa schodzi do wartości krytycznej cały dany wskaźnik zaczyna się LEDowo świecić na żarówiasty czerwony. Mały bajer a cieszy :P (tyczy się to też wskaźników oleju i prądu ale tego to nie życzę oglądać)

Oprócz tego jest jeszce fajnu komputer który pokazuje wszystko w km, km/h, l/100km na sporo porzebnych informacji jak np. zasięg, ma prosty wykres momentowego spalania, Wali ostrzeżeniami textowymi i sygnalizuje ostrzeżenia dzwiękowo, Jak TC jest aktywne, tzn zadziała w czasie jazdy, to pojawia się napos TRAC CONTROL ACTIVE (bo u mnie kontrolka ETC się zapala tylko przy zapalaniu, później już nie.) itp.

Jest jeszcze system czek gdzie sam idzie po kolei układami (np chłodzenia, ładowania ....) i mówi że jest OK. Jak w samolocie


Silver Bullet Mods: 19" American Racing Chrome/Pirelli PZero, Front HID, Clear Signal Chrome/bicolor LEDs, Sequential Tail Lights, FR Front Grille Chromes, Ford Racing Brakes, Ford Racing X-pipe Dual exhaust, DiabloSport aggresive shift Pb98 custom tune

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2010-01-29, 01:08

Konrado, mnie nie trzeba namawiać :) już się napaliłem, tylko chciałbym sprawdzić czy na 100% mam wyjście na te przyciski ...

ale faktycznie popatrzyłem na YouTube i te liczniki są zajebiste :] Moze ja dziecinny jestem ale strasznie mi sie podoba to zmienianie kolorów :wstyd:


Bart

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2010-01-29, 15:53

zadzwoniłem dzis do gości z allegro , którzy rozbierają mustangi żeby zapytać jak wygląda sprawa z przelozeniem tego całego licznika. Stwierdziłem, ze powinni się na tym znac skoro rozdłubali juz tyle tych samochodów - gość powiedział ze powinienem wymienić licznik + wiązkę + sjb + panel do sterowania, żeby to wszystko miało sens :]
trochę dużo tego się zrobiło...

Czy to faktycznie tak jest? Bo jeśli tak to ja się chyba muszę zastanowić czy to ma sens, bo za chwile to ja cały samochód będe miał wymieniony :D

Poza tym jeśli wymieniłbym SJB to w takim razie zniknąłby mi przebieg mój i tez w kompie pojawiłby mi się jakiś obcy - dobrze myślę :/?


Bart

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2010-01-29, 18:08

SJB zmieniać? :niepewny:
Coś mi się trochę wydaje, że części się niesprzedają i chcą wypychać pakietami :D
A przebieg jest zapisany w zegarach - nie w SJB, tak parę postów wcześniej andronik pisał..


You can never have too much power, just not enough traction.

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2010-01-29, 19:43

hmm , ale tylko w zegarach? nigdzie w kompie nie ma w samochodzie zapisane tego jeszcze? jeśliby tak było to bardzo łatwo byłoby podrobić przebieg :/ - zresztą nieważne. Zrobie po prostu tak ze weekend rozkręcę to całe ustrojstwo - zobaczę czy pod spodem mam jakies kostki/ wiązki czy cokolwiek innego gdzie mozna podlaczyc przyciski i pojadę do tego gościa osobiście moze w przyszlym tygodniu jak bede mial chwilę - podłączymy - jak będzie działać to kupie i będzie gitara :)

Trochę się boję sjb przekładać prawdę mówiąc :] ale może bez tego się uda. W przyszłym tygodniu jak mi się uda to załatwic to dam znać jak poszło


Bart

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-01-30, 22:42

Żadnego SJB nie musisz przekładać, ani też żadnych wiązek. Kupujesz zegary od V6, nie ważne deluxe czy premiium, wkładasz i będzie śmigać. A stan licznika na pewno w SJB nie jest zapisany - to jest tylko rozdzielnia sygnałów a nie ECU.


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2010-02-01, 16:52

facet wyszedł z taką propozycją: 1200 za zegary+panel+wiązka + SJB

Niby 1200 za tyle gratów to nie jest tak źle, ale stwierdzilem, ze jednak zanim coś zrobię zobaczę jak to u mnie wygląda, bo nie ma sensu kupować na zapas...

zegary faktycznie - minuta roboty - wszystko ładnie odchodzi i łatwo się wyjmuje :)
znalazłem tam jedna wtyczkę która nie była ani poluzowana ani nie wygląda jakoś podejrzanie...
Zakładam ze mam jednak te zegary walnięte i nie ma co z nimi kombinować, bo ostatnio to wskazówka mi uciekła w ogole poza skalę...

Co do przełączników po lewej stronie do zapalniczki to cyknąłem fotkę jak to u mnie wygląda - idzie jakaś kostka, ale zamiast guzików mam zaślepkę. Domyślam się ze jak podłącze do niej guziki to wszystko powinno ładnie działać ?

Generalnie jeśli tak to jutro zamawiam i w ogóle wielkie dzięki wszystkim za pomoc :)
Załączniki
2.jpg


Bart

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-02-02, 12:17

paytoplay pisze:Generalnie jeśli tak to jutro zamawiam i w ogóle wielkie dzięki wszystkim za pomoc
Zamawiaj, tyklo chyba bez SJB? :zdziwko: To ustrojstwo jest dopasowane pod konkretny model, u dealera zamawia się to na podstawie VINu i na bank nie ma nic wspólnego z zegarami. Koleś chce Cie przerobić na siano i tyle. Bierz same zegary.


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-02-02, 12:34

100% sjb nie potrzebne, 100% nie ma tam zadnego przebiegu.

odnosnie kabli, oprocz kabli do srodkowego, masz tam jakis luzne wtyczki na dodatkowe przyciski (ze zdjecia nie wynika)



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”