Jedna strona zaczęła migać szybciej - wszystkie żarówki OK

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Magkri
Forumowicz
Posty: 354
Rejestracja: 2010-08-16, 21:45
Model: 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: złotko

Re: Jedna strona zaczęła migać szybciej - wszystkie żarówki

Post autor: Magkri » 2011-12-20, 15:15

A mi tak miga od dwóch lat w fokusie amerykańskim i nic się nie dzieje :D
I tak jeżdzę :P


Pozdrawiam Magda

Awatar użytkownika
Tomaldo
Młodszy Forumowicz
Posty: 44
Rejestracja: 2010-11-26, 15:24
Model: Mustang GT 2006
Silnik: V8 4.6
Kolor: Bordowy

Re: Jedna strona zaczęła migać szybciej - wszystkie żarówki

Post autor: Tomaldo » 2011-12-21, 08:49

No tak...ale um nie najśmieszniejsze jest to, że ten kierunek miga szybko ale czasem po godzinie jazdy wraca do normy :) U Ciebie Horse jest to samo???


...może masz rację...ale i tak jestem przystojny i ładnie tańczę...

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: Jedna strona zaczęła migać szybciej - wszystkie żarówki

Post autor: pavlito » 2011-12-21, 22:40

Horse, nie siej defetyzmu. Da się zrobić światła według schematów Caniggia i można normalnie przeglądy przechodzić. Nie dalej niż 2 tyg. temu w sobotę wieczorkiem zatrzymały mnie miśki, dali podmuchać w alko, a potem zawiedzeni (chyba) rezultatem grzecznie poprosili, żebym włączył kierunkowskazy. Zobaczyli, że pomarańczowe i podziękowali.
Wiele razy Policja za mną jechała lub mnie zatrzymywała i nigdy nie było uwag o światła. Ich zadowala kolor pomarańczowy.
Tom.tom, dla 100% spokoju powinieneś mieć kierunkowskaz po środku zespolonej lampy tak, aby przeciwmgielny był w odległości min. 10 cm od stopu. Dlatego angolskie lampy mają środkową sekcję clear pod kierunkowskaz. Ja po prostu przerzuciłem diody od kierunków na środkową sekcję, ale Ty masz chyba pomarańczową wklejkę, więc dużo nie zdziałasz z tymi lampami :/



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: Jedna strona zaczęła migać szybciej - wszystkie żarówki

Post autor: pavlito » 2011-12-21, 23:08

wszyscy tu uważamy, że same czerwone są najładniejsze. to tylko kwestia własnej osobistej odporności na kontrole i lepszych lub gorszych doświadczeń z Policją. ja dostałem już auto przerobione na pomarańczowe diody, ale cały czas sobie powtarzam, że jak zrobią mocniejsze V-ledy dwukolorowe, to zrobię jak Caniggia w swojej pierwszej V6 (obecnie ma ją Xerofan) i też będą całe czerwone pozycje.



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Jedna strona zaczęła migać szybciej - wszystkie żarówki

Post autor: Hans » 2011-12-22, 12:59

Z moich doświadczeń oraz kilku osób z forum mogę zasugerować awarię SJB. Jeśli miałeś coś dłubane w elektryce, to bardzo możliwe, że ktoś jednak coś spieprzył i chciał być mądrzejszy od inżynierów budujących samochód. Problemu wymienianiem żarówek nie rozwiążesz, jeśli wcześniej wszystko było OK. Kierunki mogą szybciej migać w przypadku, kiedy np. jedna żarówka nie działa i z powodu mniejszego poboru mocy, bez wdawania się w szczegóły, kierunek w innej lampie będzie migać szybciej. Napisałeś jednak, że po godzinie wraca do normy. Jak na mój "nos" to coś się tam Tobie smaży albo w kickpanelu pasażera, albo przy przerobionych przez "fachowców" kierunkach. ;)

Jeśli chodzi o samo "przelutowanie", to się tego tak nie robi. :) Standardowe SJB jest zbudowane tak, że ledwie wytrzymuje normalne obciążenie. U mnie jest przerobione i tu już trzeba się postarać, żeby coś się usmażyło. Samo oprogramowanie przerzuca się raczej kopiując zawartość układu na komputer i wgrywając do nowego urządzenia. Jak ktoś chce przelutować, to musi wiedzieć co robi i nie wystarczy podstawowa wiedza w zakresie obsługi lutownicy. Poleciłbym Ci jeden warsztat, ale nie wiem, czy opłaca Ci się dymać taki kawał drogi. :P


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Jedna strona zaczęła migać szybciej - wszystkie żarówki

Post autor: Tom.Tom » 2011-12-22, 22:40

Panowie, póki co zmogła mnie angina jakaś, ale między świętami będę tam zaglądał. W pierwszej kolejności zrobię, żeby wszystko się paliło, bo teraz nie ma prawej przedniej pozycji i podświetlenia tablicy rejestracyjnej.

@Hans - to nie u mnie wraca do normy ;) u mnie kilka dni temu zaczęło szybciej migać i tyle.

Tak sobie myślę, że może warto by przełączyć strony kierunków przy SJB (gniazdo C2280d, piny 14,18, 40, 41, 46, 47) i jeżeli szybciej zacznie migać druga strona to znaczy, że SJB, czy lepiej pomierzyć rezystancje poszczególnych obwodów, czy bawić się tak jak jest opisane tu

Zanim oddam do elektryka, (który pewno będzie się musiał i tak wszystkiego nauczyć i nie wiadomo, czy zrobi to dobrze, bo w okolicy nie ma chyba nikogo z doświadczeniem w przerabianiu świateł u kunia) chciałbym sam posprawdzać...

EDIT: Znalazłem takie coś (bomby z opóźnionym zapłonem) ;)
Here's the Mean-Time-Between-Failure rates we've observed for different "solutions". The variance is likely due to how the car is used - weekend ride or daily driver - and driving habits/conditions (rural or urban);
Rear brakes (4 lamps 108 watt) wired into the CHMSL - 1 to 4 days.
Rear brakes (2 lamps 54 watt) wired into the CHMSL - 3 to 9 months.
Rear brakes on an unprotected relay wired into the CHMSL - 6 to 9 months.
Back up lamps as turn signals wired into the front indicators - 9 months to a year. (Also includes the addition of 501 bulbs for side repeaters, if fitted)
501 bulb side-turn repeaters wired into front indicator circuits - 22 months plus.
1N4000 diodes on relays (could be spurious) only 3 cars so far - just over 2 years.
Rear brakes (4 bulbs108 watt) wired into brake pedal-to-SJB signal switch - hadn't died, but switch wasn't happy! The SJB had fried its nearside front indicator driver anyway...
There is still the fog light time-bomb where a 21 watt bulb has been wired through a switch into one of the four seperately controlled sidelight circuits. In September 2005, we originally predicted around 5 years or more - guess that will depend on global warming!

On another point - beware high output headlamp replacements that draw more current than the standard bulbs, or noisy high frequency electronic ballasts used in aftermarket "HID" conversions. NOTE WELL that the dipped beam filaments are controlled DIRECTLY by the SJB.
Ostatnio zmieniony 2011-12-23, 00:49 przez Tom.Tom, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Jedna strona zaczęła migać szybciej - wszystkie żarówki

Post autor: Tom.Tom » 2011-12-23, 11:22

Jeszcze wczoraj w nocy szukałem i na MustangForums znalazłem info o przecieku wody do kabiny (na naszym forum też chyba było to wspomniane), przez który może też SJB wariować - np. tak jak u mnie, że niby wszystkie żarówki są tak jak były a nagle coś się dziwnego dzieje. Tak mi się właśnie wydaje, że to szybsze miganie zaczęło mi się dziać następnego dnia po tym jak jeździłem w deszczu...

Będę tez pod tym kątem sprawdzał SJB - może go suszarą trochę pogrzeję....


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Jedna strona zaczęła migać szybciej - wszystkie żarówki

Post autor: Tom.Tom » 2012-01-01, 16:41

Update: wczoraj sie migacz wystraszyl i na nowy rok sie naprawil sam... nie jest to jednak dobra oznaka, bo ewidentnie cos sir albo smaży albo nie styka/nie ma masy.

No nic, przesledzenie instalacji nadal przede mną.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Jedna strona zaczęła migać szybciej - wszystkie żarówki

Post autor: caniggia » 2012-02-06, 16:17

SJB jest takie czułe, że jak żarówka jest na wykończeniu to już tak sygnalizuje, zamieniaj lewe żarówki z prawymi aż zacznie mrugać szybko z drugiej strony, będziesz wiedział która klęka.

BTW., podszybie to też sobie uszczelnij, bo w 100% mustangów jest od nowości nieszczelne.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”