Okresowy przegląd auta - co i kiedy

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Okresowy przegląd auta - co i kiedy

Post autor: caniggia » 2011-10-21, 10:49

Macc pisze::) a co jeśli auto stało 1,5 roku i przejechało max 10km? a co jeśli wymiana dynamiczna doda do skrzyni tylko np 5l nowego oleju?
W motocyklach w takich sytuacjach zaleca się wymianę oleju tylko w silniku co sezon, w skrzyniach i sprzęgle nie zmienia się po zimie oleju.
Tam nie wytrącają się związki chemiczne szkodliwe dla podzespołów, co innego w silniku, gdzie w grę wchodzi benzyna itp.

Do wszystkiego trzeba mieć zdrowe podejście.



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: Okresowy przegląd auta - co i kiedy

Post autor: pavlito » 2011-10-21, 20:26

Nie prowadziłem eksperymentów na dwóch autach równolegle, gdzie w jednym całe 200kkm zrobiłbym bez zmiany oleju, a w drugim ze zmianą, więc nie mam porównania ;)
Miałem natomiast automat, który musiałem naprawiać po 180kkm i rzadko robiłem w nim zmiany i zupełnie inny automat, w którym robiłem zmiany co ok. 30kkm i też padł po 180kkm...

hmm, powyższe argumenty brzmią trochę: jak całe życie nie myłeś zębów, to ich nie myj teraz, bo rozpuścisz kamień, poluzujesz dziąsła i zęby wylecą...
pytanie, dlaczego nie myć od samego początku



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Okresowy przeglÄ…d auta - co i kiedy

Post autor: caniggia » 2011-10-21, 20:50

tak tam pisza, jak sie zmienia od poczatku to ok, ale jak juz dlugo nie byl zmieniany to lepiej nie zmieniac.
W wielu miejscach wyczytalem tez ze jak juz zmieniac, to statycznie, czyli dolewka



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Okresowy przegląd auta - co i kiedy

Post autor: Tom.Tom » 2012-01-08, 23:06

No to ja się i pod ten temat podkleję (inne podobne też przeczytałem), bo chciałbym was prosić o potwierdzenie.

Planuję zrobić Kunikowi dobrze po 54tyś:

1) Oczywiście olej w silniku - i tu pierwsze pytanie - do tej pory jeździł na Castrolu 5W-30 bodajże - użyć tego samego, czy wymienić na ten polecany przez was Royal Purple 5w30
2) Filtr oleju - jakiś zamiennik, czy napinać się na oryginał?
3) Olej w skrzyni - no właśnie - opinie podzielone - ruszać, czy lepiej nie ruszać?
4) Olej w moście - jw.?
5) Filtr powietrza kabinowy?
6) Płyn hamulcowy?
7) Klima
8) Świece - wymieniać, czy lepiej nie ruszać, bo podobno mogą się ukręcić...?

Poza powyższymi oczywiście elementy zawieszenia, ale to już wg. potrzeby (na pewno wahacze i piastę przednią) no i alternator, bo mi wali błędem (ale ładuje ;) )

Z góry dziękuję za odpowiedzi/komentarze do powyższych 8 punktów i ewentualne sugestie co do innych rzeczy o których może niekoniecznie jest mowa w Scheduled Maintenance Guide ale warto zrobić/sprawdzić


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Okresowy przegląd auta - co i kiedy

Post autor: caniggia » 2012-01-08, 23:48

Dokładnie, na forum jest wystarczająco informacji, przerabiane kilka razy.



Awatar użytkownika
Chefofrats
Forumowicz
Posty: 221
Rejestracja: 2011-07-09, 17:43
Model: 2006 V6
Silnik: V6 4.0
Kolor: Vista Blue Metallic

Re: Okresowy przegląd auta - co i kiedy

Post autor: Chefofrats » 2012-01-09, 00:14

tom.tom pisze: 4) Olej w moście - jw.?
5) Filtr powietrza kabinowy?
8) Świece - wymieniać, czy lepiej nie ruszać, bo podobno mogą się ukręcić...?
Ekspertem żadnym nie jestem, ale u mnie na przeglądzie przy 62k km - oprócz takich oczywistości jak wymiana oleju w silniku itp. - dolali trochę oleju do mostu, wymienili filtr kabinowy i świece - te ostatnie bez żadnego problemu. Skrzyni nie dotykali. Teraz ma prawie 67k i ciągle jeździ, więc pewnie przegląd był dobrze zrobiony ;)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Okresowy przegląd auta - co i kiedy

Post autor: caniggia » 2012-01-09, 00:17

btw, problem świec nie dotyczy v6 i te wymienia się przy 100k chyba mil.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Okresowy przegląd auta - co i kiedy

Post autor: Tom.Tom » 2012-01-09, 01:23

no to po ponownym przeszukaniu forum skompletowałem takie graty (kupuję w Polsce, bo wrzucam w koszty i chyba różnica cenowa w stosunku do US + czas dostawy, to wychodzi na plus dla PL dla takich drobiazgów):

Royal Purple 5w30
Filtr K&N HP 2010
Filtr Kabinowy
Royal Purple 75W140 (ale chyba się wstrzymam, skoro mam wymieniać most ;) )

Skrzyni nie ruszam.

Co do świec - skoro tylko 54tyś km, to nie ruszać w ogóle, czy np wymienić na Irydowe NGK TR55-1IX - czy warto, jakaś różnica będzie?
Ostatnio zmieniony 2012-01-09, 01:27 przez Tom.Tom, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Okresowy przegląd auta - co i kiedy

Post autor: caniggia » 2012-01-09, 01:26

Oryginały są platynowe.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Okresowy przegląd auta - co i kiedy

Post autor: Tom.Tom » 2012-01-09, 01:39

caniggia pisze:Oryginały są platynowe.
Hans kiedyś pisał tu, że ponoć te irydowe są lepsiejsze...? Rozumiem więc, że skoro mam platynowe i < 100k mil to odpuścić sobie?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Okresowy przegląd auta - co i kiedy

Post autor: caniggia » 2012-01-09, 01:54

http://www.google.pl" onclick="window.open(this.href);return false;:)

moze pulstar w takim razie " onclick="window.open(this.href);return false;

:)

Fajnie wygląda na prmocyjnych filmikach, ale już życie mówi co innego, np tu:
http://www.allfordmustangs.com/forums/2 ... plugs.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Irydium ma mieć jeszcze trochę większe przebiegi niż platinum, iskrę najlepszą pewnie i tak daje miedzik, ale nie ma przebiegów,
ceną oczywiście się różnią, ja zostaje np przy oryginałach.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Okresowy przegląd auta - co i kiedy

Post autor: Tom.Tom » 2012-01-09, 02:21

no właśnie w Necie są różne opinie... co do Pulstarów, to rozczarowanie raczej

ok, skoro 100k mil a ja mam 54tyś km - czyli 1/3, to w takim razie olewam świece póki co.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”