Czy da się "domontować" ABS ?

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Czy da się "domontować" ABS ?

Post autor: paytoplay » 2010-12-03, 12:24

Siema,

Kilka razy ostatnio na śliskiej nawierzchni nie było mi do śmiechu - raz się prawie wpakowałem na ciężarówkę, która "zaparkowała" sobie na zakręcie i wyskoczyła mi nagle przed maskę - a jechałem tak z 70 - więc nie było jakoś strasznie szybko - ale zacząłem jechać bokiem. Trochę mnie to zestresowało, ale kilka dni temu wywinąłem takiego pirueta na moście, że stwierdziłem, że to już jakieś przegięcie jest... Poważnie zacząłem się zastanawiać nad tym czy ja tak źle jeżdże czy co - może faktycznie czasem ponosi fantazja - no ale po to są hamulce... których w sumie tak jakbym czasem nie miał :]. Myślałem, żeby kupić z jakiegoś rozbitka wszystko to co mi jest potrzebne, żeby to poprawić - czyli pewnie bardziej opłacałoby się wyjąć przednie hamulce z jakiegoś GT tylko nie wiem, czy to pomoże w tak ekstremalnych sytuacjach - pewnie raczej w poślizgu to nie pomoże - ale może gdybym przeszczepił ABS z jakiegoś innego to by pozwoliło takich stresów unikać.
Robił może ktoś z Was coś takiego? Co potrzebowałbym wymienić w tym swoim - jeżeli nie byłoby to jakoś dramatycznie dużo roboty to chyba bym się zdecydował.

Na pewno jakieś czujniki przy kołach, piasty z przodu bo do abs są z koronkami - ale nie wiem czy trzeba coś jeszcze? Jakieś pompy albo jakieś inne częśći o których istnieniu nawet nei mam pojęcia :]? SJB albo kompa też by trzeba było wymieniać?

Z góry dzięki i pozdr!


Bart

Awatar użytkownika
PaniC
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 2010-03-20, 13:06
Kontakt:

Post autor: PaniC » 2010-12-03, 12:42

Da się ale najbardziej praktyczne rady jakie znalazlem to tylko do 4 gen. Sprawdz, poczytaj, moze wiekszosc czesci bedzie sie zgadzac ;]

http://www.corral.net/tech/handling/abs.html


Mariusz :)

Obrazek

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2010-12-03, 13:01

dPaniC, dzięki wielkie - przeczytałem na szybko - wieczorem się postaram bardziej zagłębić w temat - to co mnie zastanawia najbardziej to czy z elektorniką to wszystko by u mnie się zgrywało. Kurde - ale tak na szybko to wygląda na dużo roboty :)


Bart

Awatar użytkownika
PaniC
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 2010-03-20, 13:06
Kontakt:

Post autor: PaniC » 2010-12-03, 13:33

Oj stary najgorzej z czujnikami bedzie i zeby to sprawnie w sterownik wgrac. No i bądz gotowy zaplacic kilkaset zielonych za czesci ktore masz tutaj http://www.corral.net/images/tech/abs/ABS_parts.pdf . Co prawda poradnik nie dotyczy tego rocznika ale system ABS zawsze jest taki sam ;] Moze rozejrzyj sie za odpowiednikami tych czesci ktore sa aktualnie na rynku. Schemat dosyc prosty bo wszystkie kable ciagniesz do modułu kontrolnego. Aha i wydaje mi sie ze system powinien dzialac niezaleznie tzn podajesz mu tylko podlaczenie ze stacyjką, masa, baterie a reszta to juz tylko sensory i elementy wykonawcze ;]
Ostatnio zmieniony 2010-12-03, 20:12 przez PaniC, łącznie zmieniany 1 raz.


Mariusz :)

Obrazek

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2450
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-12-03, 20:18

Jest nie opłacalne zakładanie ABS do sam który fabrycznie nie był wyposarzony
oczywiście na upartego jest to możliwe mając całego rozbitka przełożyć instalację
elementy jakie są potrzebne
-piasty z koronką 4szt ( nieda się żeby ABS był tylko na przód)
-czujniki 4 szt
-rozdzielony układ hamulcowy na tył
-pompa ABS
-komputer ABS
-i okablowanie

---proste nie??!!-------



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-12-03, 20:49

oczywiście hamulce są do hamowania ale jak uczyli hamowania to chyba przespałeś :wstyd:

na śliskiej hamuje się pulsacyjnie z połączeniem hamowaniem silnikiem i przy hamowaniu nie wciskamy nigdy sprzęgła! dzięki temu jeśli jedziesz prosto to nie powinno ci kufer zarzucić po za tym dobrze tył dociążyć, ciągle mieć pełny bak i jak bagażnika nie potrzebujesz to wrzucić kilka worków np z piaskiem z 200kg zmienia auto ;)


Obrazek

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2010-12-03, 21:08

dzieki RAFAŁ, czyli masa roboty z tym jest - kupa kasy i pracy - daruje sobie chyba ten temat bo i tak go sprzedaje...


Bart

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”