
Kupiłem samochód, w drodze powrotnej wywaliło mi obudowę termostatu. Niby nic strasznego, to bolączka tych samochodów.
Wróciłem do domu, wymieniłem obudowę termostatu, zalałem płynem, odpowietrzyłem, ale niepokoi mnie coś:
+ po odpaleniu samochodu temperatura prawidłowo podnosi się
+ termostat otwiera się prawidłowo
+ ogrzewanie działa
+ moc silnika w normie, pracuje równo
+ samochód nie dymi
- pęcznieją węże chłodnicy
- mocno wzrasta ciśnienie płynu chłodniczego
- wyciska płyn zaworkiem bezpieczeństwa w korku
- z powodu niskiego poziomu płynu temperatura skacze na max
Wszystko dzieje się przy przejechaniu zaledwie 10 - 20 km
Po ostygnięciu silnika, dolaniu płynu, odpowietrzeniu i uruchomieniu silnika, sytuacja się powtarza.
Pytania:
1. Co może być przyczyną?
2. Jak jednoznacznie zweryfikować, czy to uszczelka pod głowicą?
3. Jak zweryfikować, która to głowica, lewa czy prawa?
4. Jakie koszty wymiany uszczelki?
5. Do wymiany uszczelki łatwiej wyjąć silnik, czy robić to w budzie?
6. Gdzie znajdę opis jak krok po kroku przeprowadzić powyższą operację ?
Jakieś pomysły ?
Każdy mądra podpowiedź mile widziana
