Temperatura cieczy chłodzącej - PROBLEM?
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
Temperatura cieczy chłodzącej - PROBLEM?
Jako, iż jestem nowy na tym forum - na wstępie chciałbym Wszystkich przywitać.
Mam problem z 4.0 rocznik 2005.
Podczas jazdy temperatura płynu chłodzącego jest ok - tzn. pomiędzy C a H.
Natomiast podczas postoju temperatura powoli rośnie. Wczoraj miałem przypadek, że temperatura doszła prawie do H. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Mam problem z 4.0 rocznik 2005.
Podczas jazdy temperatura płynu chłodzącego jest ok - tzn. pomiędzy C a H.
Natomiast podczas postoju temperatura powoli rośnie. Wczoraj miałem przypadek, że temperatura doszła prawie do H. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Re: Temperatura cieczy chłodzącej - PROBLEM?
Sincoder bez dokładnych informacji trudno od strzału zdiagnozować przyczynę problemu. Powinieneś po kolei sprawdzić:sincoder pisze:Jako, iż jestem nowy na tym forum - na wstępie chciałbym Wszystkich przywitać.
Mam problem z 4.0 rocznik 2005.
Podczas jazdy temperatura płynu chłodzącego jest ok - tzn. pomiędzy C a H.
Natomiast podczas postoju temperatura powoli rośnie. Wczoraj miałem przypadek, że temperatura doszła prawie do H. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
1) Poziom płynu chłodzącego
2) Czy załącza się wentylator chłodnicy? Odpowiedź: Wentylator się załącza lub wentylator się nie załącza
Jeśli poziom płynu jest OK i wentylator się załącza to
3) Po zagrzaniu silnika do temperatury normalnej sprawdź wąż górny wychodzący z chłodnicy.
Odpowiedź: Wąż jest gorący lub wąż jest zimny
Jeśli wąż jest zimny lub nie parzy w rękę przy wskazaniu na zegarze H- termostat nie otwiera obiegu - do wymiany
Jeśli OK to
4) Sprawdzić powierzchnię czynną chłodnicy, czy nie jest pozatykana, przyczyną może być również jej zakamienienie lub zamulenie
5) Sprawdzenie stanu paska napędzającego
Jeśli pasek ma ślady znacznego zużycia to należy go wymienić dla pewności również sprawdzić napinacz, rolki i kolo napędzające pompę
Jeśli wszystko OK to
6) Należy sprawdzić samą pompę płynu chłodzącego. No ale to już zadanie dla mechanika.
Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2450
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
- Hans
- Forumowicz
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
- Model: 500
- Kolor: Black
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Może być też tak, że kupiłeś kunika w którym płyn w chłodnicy nie był wymieniany już ho ho i jeszcze trochę. Możliwe, że zamiast np. różowej cieczy wyleci Ci z chłodnicy jakiś czarny syf. Może to być tak jak napisał RAFAŁ. Gdzieś możesz miec mały zator w układzie chłodzącym silnik. Różnie to bywa.
.::
my other ride is your mom
::.


- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2450
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Hans pisze:Może być też tak, że kupiłeś kunika w którym płyn w chłodnicy nie był wymieniany już ho ho i jeszcze trochę. Możliwe, że zamiast np. różowej cieczy wyleci Ci z chłodnicy jakiś czarny syf. Może to być tak jak napisał RAFAŁ. Gdzieś możesz miec mały zator w układzie chłodzącym silnik. Różnie to bywa.
w tym modelu absolutnie nie moze byc rozowej cieczy, tylko zolta fordowska ew. z mercedesa.
- pavlito
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1328
- Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
- Model: GT 05 premium manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
U mnie korki - nie korki, chłód, deszcz, zima, lato, upał - wskazówka na rozgrzanym kucu pionowo, ew. leciutka odchyłka na H, ale zupełnie w normie. Jestem pod wrażeniem stabilności temperatury. Grzeje się wolniej niż inne moje auta, ale potem trzyma jak termos. A na masce można jaja sadzone smażyć
Przydałyby się wycięcia jak w kobrze, saleenie, cervini itp.

- Hans
- Forumowicz
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
- Model: 500
- Kolor: Black
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Ja tam mam V6, to ma z deko zapasu, a co za tym idzie, nie wpadłem jeszcze na pomysł jak mogę podnieść temperaturę. Oczywiście nie, żebym się spieszył. Tak czy inaczej trzeba mieć coś chyba nie-teges w przypadku V6, żeby temp. skakała dalej niż za połowę... Lub stać na krajowej 7 w drodze nad/z morza. 

.::
my other ride is your mom
::.

