Układ dolotowy, stożek

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kur@
Młodszy Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 2014-08-19, 20:44
Model: 2007 Automat
Silnik: V6 4.0
Kolor: Black Metal

Układ dolotowy, stożek

Post autor: Kur@ » 2014-08-24, 22:27

Witam,

Zamierzam kupić do mojego mustanga jak w temacie - układ dolotowy wraz z filtrem stożkowym.
Czy polecacie jakieś konkretne modele? Ford Racing, K&N, Airaid ?
Czy duży jest problem z montażem ? Czy trzeba dokonywać dodatkowych modyfikacji po zmianie z oryginalnego na nowy tj. podłączać pod "kompa" i przeprogramować? Słyszałem/czytałem że nie dla wszystkich modeli.
Co sądzicie o sprowadzaniu tych elementów z USA, np. ze strony cjponyparts.com ?
Coś z lokalnego rynku?
Jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie ??

Każda informacja będzie pożyteczna.

pozdrawiam
Robert



Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Re: Układ dolotowy, stożek

Post autor: swiadeka » 2014-08-25, 09:32

Po zmianie na stożek niezbędny jest nowy program. Ja mam u siebie stożek noname kupiony w Polsce i spełnia moje oczekiwania.

pzdr


Arek

Awatar użytkownika
Kur@
Młodszy Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 2014-08-19, 20:44
Model: 2007 Automat
Silnik: V6 4.0
Kolor: Black Metal

Re: Układ dolotowy, stożek

Post autor: Kur@ » 2014-08-25, 20:44

Czy mógłbym prosić o więcej informacji?
Na czym polega 'nowy program'? I how much coś takiego?

pzdr



Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Re: Układ dolotowy, stożek

Post autor: swiadeka » 2014-08-25, 20:50

Napisz na priva do caniggia. On Tobie wszystko wyjaśni.

pzdr


Arek

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Układ dolotowy, stożek

Post autor: Tom.Tom » 2015-02-06, 20:04

...i poczytaj ten wątek: viewtopic.php?f=121&t=4042&hilit=flashpaq&start=120" onclick="window.open(this.href);return false;

Jak wprowadzasz większe modyfikacje do układu dolotowego lub wydechowego, to komputer sterujący silnikiem nie poradzi sobie z dostosowaniem się do zmian a nawet jakby, to nie zrobi tego optymalnie. Poza tym w seryjnych kuniach sa seryjne programy. Każdy silnik jest inny a Caniggia stroi pod konkretny silnik z konkretnymi modyfikacjami. Różnica jest ogromna. Proponuje ci rozważyć tez od razu zmianę wydechu na taki jak ma GT i wtedy pojechać na strojenie. Dodatkowo przestrojona zostanie skrzynia, co jeszcze bardziej wpłynie na odczuwalną różnicę.

Powodzenia w modyfikacjach!


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Kur@
Młodszy Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 2014-08-19, 20:44
Model: 2007 Automat
Silnik: V6 4.0
Kolor: Black Metal

Re: Układ dolotowy, stożek

Post autor: Kur@ » 2015-02-09, 21:04

montaż filtra + strojenie dokonane w styczniu. OFC u Cannigia ;)
Mustang chodzi jak zły :D

wydech w następnej kolejności ;)



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Układ dolotowy, stożek

Post autor: Tom.Tom » 2015-02-09, 21:47

heh, no tak - nie zauważyłem, że ostatni post był pół roku temu ;)

Jak jesteś w rękach Pawła, to jesteś w dobrych rękach :)


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
MakAdams
Młodszy Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 2015-04-17, 11:29
Model: 2010 Premium
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray
Kontakt:

Re: Układ dolotowy, stożek

Post autor: MakAdams » 2015-05-03, 18:28

Ktos robił moze pomiary na hamowni przed i po zamontowaniu stozka i wydechu do v6?
Ile koni mozna zyskac taka modyfikacja?



Yaak
Forumowicz
Posty: 229
Rejestracja: 2014-05-05, 18:43
Silnik: V8 4.6

Re: Układ dolotowy, stożek

Post autor: Yaak » 2015-05-03, 19:16

Wg mnie sam dolot i wydech nie da raczej nic ( dobrego) jeli nie wykonasz strojenia. Nawet samo strojenie , na seryjnym wydechu i dolocie poprawi osiagi, sprawnosc silnika......
Jesli chcesz zastosowac polsrodki, bez strojenia, to zapodaj wkladke K&N do seryjego boxa, oraz wymien sam koncowy wydech. Uzyskasz jedynie ciekawsze walory dzwiekowe, zauwazysz lepsza reakcje na pedal gazu......



Awatar użytkownika
MakAdams
Młodszy Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 2015-04-17, 11:29
Model: 2010 Premium
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray
Kontakt:

Re: Układ dolotowy, stożek

Post autor: MakAdams » 2015-05-03, 21:14

Zdecydowanie w grę wchodziłoby też strojenie u cannigi.
Zależy mi i na walorach dźwiękowych i na lepszych osiągach.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Układ dolotowy, stożek

Post autor: caniggia » 2015-10-08, 14:25

ok 25-30 koni dolot plus program v6, choć ze zrobionym całym wydechem bez katów mam też na koncie ok 260 koni z 4.0.



krosster
Forumowicz
Posty: 877
Rejestracja: 2014-12-01, 22:15
Model: BULLITT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: highland green
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Kontakt:

Re: Układ dolotowy, stożek

Post autor: krosster » 2015-10-08, 14:31

pogadaj z użytkownikiem KLAMOT14 on ma 4.0 v6 2010 robił strojenie u Cannigi i był bardzo zadowolony.
tu znajdziesz jego opinie:
viewtopic.php?f=85&t=7507" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”