Zapłon / vacum / Load o matic / I6
Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Zapłon / vacum / Load o matic / I6
Koledzy ciągle toczę boje z zapłonem... Już powoli brakuje mi cierpliwości. A o co chodzi już piszę:
Jak ustawiam zapłon na lampę na 12* to auto na zimno nie chce odpalać, męczy się kilkukrotnie ale ostatecznie odpala. Ciepły silnik chodzi ok, i ładnie auto przyśpiesza Ale co z tego że fajnie przyśpiesza jak nie chce odpalać
Jak zapłon ustawię na wartość podciśnienia to auto odpala na zimno ale przy 4000 obrotów strzela w tłumiki i przy przyśpieszaniu muli się w stosunku do tych 12*. Po ustawieniu na podciśnienie sprawdzając na lampie przy ok. 1000 obr pokazuje 25*.
(jak ustawiam na podciśnienie)
W kabinie zegar wskazujący wartość podciśnienia.
1. Reguluję mieszankę aby uzyskać najwyższe obroty i podciśnienie,
2. Zmniejszam obroty do ok. 800
3. Przyśpieszam lub opóźniam zapłon tak aby uzyskać jak najwyższe podciśnienie.
Tyle...
Jakie ciekawostki mam u siebie:
Aparat zapłonowy z Load o Matic a w gaźniku taki spark valve control... cokolwiek Do tego aparatu idą dwa przewody od podciśnienia. Jeden bezpośrednio od kolektora a drugi poprzez jakiś zawór wkręcony w pompę wody... ?? Ktoś może powiedzieć na co mi ten zawór? Do tego zaworu idzie przewód z gaźnika oraz jeszcze jeden z takiego filtra powietrza. Wygląda na to jakby miał zmieniać dostawcę z podciśnienia gaźnika na normalne powietrze do aparatu zapłonowego.
Wałek rozrządu jaki mam to 260 / 110 , gaźnik holley 5152, aparat motorcraft, elektroniczy zapłon petronixa zamiast platyn oraz cewka tego samego producenta.
Pomocy bo już mi witki opadowywują
A i jeszcze jedno jak depnę do dna pedał gazu to czy tak czy siak dusi mi silnik na niskich obrotach, przy 2000 reaguje +- normalnie....
W ostateczności kupię to:
http://classicinlines.com/proddetail.as ... UI-200-DZY
Ale czy będzie działać z moim gaźnikiem ? Podobno ponieważ jest to o niebo lepszy aparat odpada również problem podlewania 4 i 5 tłoka - najbliższe gaźnika, bo ładnie przepala mieszankę.
Tu coś o load o matic: http://classicinlines.com/Loadomatic.asp
Jak ustawiam zapłon na lampę na 12* to auto na zimno nie chce odpalać, męczy się kilkukrotnie ale ostatecznie odpala. Ciepły silnik chodzi ok, i ładnie auto przyśpiesza Ale co z tego że fajnie przyśpiesza jak nie chce odpalać
Jak zapłon ustawię na wartość podciśnienia to auto odpala na zimno ale przy 4000 obrotów strzela w tłumiki i przy przyśpieszaniu muli się w stosunku do tych 12*. Po ustawieniu na podciśnienie sprawdzając na lampie przy ok. 1000 obr pokazuje 25*.
(jak ustawiam na podciśnienie)
W kabinie zegar wskazujący wartość podciśnienia.
1. Reguluję mieszankę aby uzyskać najwyższe obroty i podciśnienie,
2. Zmniejszam obroty do ok. 800
3. Przyśpieszam lub opóźniam zapłon tak aby uzyskać jak najwyższe podciśnienie.
Tyle...
Jakie ciekawostki mam u siebie:
Aparat zapłonowy z Load o Matic a w gaźniku taki spark valve control... cokolwiek Do tego aparatu idą dwa przewody od podciśnienia. Jeden bezpośrednio od kolektora a drugi poprzez jakiś zawór wkręcony w pompę wody... ?? Ktoś może powiedzieć na co mi ten zawór? Do tego zaworu idzie przewód z gaźnika oraz jeszcze jeden z takiego filtra powietrza. Wygląda na to jakby miał zmieniać dostawcę z podciśnienia gaźnika na normalne powietrze do aparatu zapłonowego.
Wałek rozrządu jaki mam to 260 / 110 , gaźnik holley 5152, aparat motorcraft, elektroniczy zapłon petronixa zamiast platyn oraz cewka tego samego producenta.
Pomocy bo już mi witki opadowywują
A i jeszcze jedno jak depnę do dna pedał gazu to czy tak czy siak dusi mi silnik na niskich obrotach, przy 2000 reaguje +- normalnie....
W ostateczności kupię to:
http://classicinlines.com/proddetail.as ... UI-200-DZY
Ale czy będzie działać z moim gaźnikiem ? Podobno ponieważ jest to o niebo lepszy aparat odpada również problem podlewania 4 i 5 tłoka - najbliższe gaźnika, bo ładnie przepala mieszankę.
Tu coś o load o matic: http://classicinlines.com/Loadomatic.asp
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6
Jeżeli strzela to na pewno wyprzedzenie za duże. Rick zawsze pisał, żeby ustawić jak będzie to strzelanie a potem zmniejszać, aż przestanie. Może problem z ssaniem. Jeśli ssanie jest ustawione za bogato to nie będzie odpalał na zimnym. Nie pluje na czarno z wydechu?
https://www.google.pl/search?q=holley+5 ... 592%3B1936" onclick="window.open(this.href);return false;
Spróbuj obrocić tą plastikową obudowę zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
https://www.google.pl/search?q=holley+5 ... 592%3B1936" onclick="window.open(this.href);return false;
Spróbuj obrocić tą plastikową obudowę zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6
Dziś ustawiłem zapłon na lampę na 12* tak jak specyfikacja wskazuje. Sprawdziłem membranę w aparacie zapłonowym i tak tam gdzie wchodzi wąż od gaźnika to przy 2000 obr. przyśpieszenie pokazuje 36* (czyli ok) drugi wąż który idzie przez zaworek i wchodzi do aparatu - bliżej jego kopułki jak podałem ręcznie ciśnienie przyrządem to nie było żadnej reakcji... - bez funkcji ?? Miejsce spark control valve w gaźniku wygląda na zaślepione więc chyba ktoś zrobił przeróbkę.Piotrek86skc pisze:Jeżeli strzela to na pewno wyprzedzenie za duże. Rick zawsze pisał, żeby ustawić jak będzie to strzelanie a potem zmniejszać, aż przestanie. Może problem z ssaniem. Jeśli ssanie jest ustawione za bogato to nie będzie odpalał na zimnym. Nie pluje na czarno z wydechu?
https://www.google.pl/search?q=holley+5 ... 592%3B1936" onclick="window.open(this.href);return false;
Spróbuj obrocić tą plastikową obudowę zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Jutro jak będzie zimny wyreguluję ssanie tak aby klapa była lekko uchylona, taka mała szparka i zobaczę czy odpali. Mam taką nadzieję
Pozostaje problem że jak na ciepłym / zimnym silniku depnę to vacum spada do 0 i się dusi silnik... Ewentualnie wiecie jak można zwiększyć w instalacji podciśnienie - to możliwe ??
Chłopaki po co ten zawór w pompie wody do którego podłącza się podciśnienie.. ??? o taki :
ED.1 ot po co ten zawór - niby ważny
http://automotivemileposts.com/autobrev ... valve.html
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6
A nie jesteś w stanie znaleźć wartości kąta między 12 a 25 dla której nie będzie strzelał z wydechu i będzie odpalal na zimno? Ustaw choke na uboższe czyli przekręc ten plastik w prawo trochę i spróbuj śrubą od skladu mieszanki z 1/2 obrotu zubożyć mieszankę.
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6
No generalnie poza 14* wolałbym nie wychodzić bo to już trochę nie normalne ...Piotrek86skc pisze:A nie jesteś w stanie znaleźć wartości kąta między 12 a 25 dla której nie będzie strzelał z wydechu i będzie odpalal na zimno? Ustaw choke na uboższe czyli przekręc ten plastik w prawo trochę i spróbuj śrubą od skladu mieszanki z 1/2 obrotu zubożyć mieszankę.
Dziś zobaczę czy odpali na zimno..., jak nie dalej będę walczyć.
Tutaj fotki gaźnika (oczywiście rurka od ssania jest podłączona, nie tak jak na zdjęciu ):
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6
Zapłon ustawiłem na 12* bez podłączonego podciśnienia. Potem je podłączyłem pokazuje tak samo / przy przyśpieszaniu działa wyprzedzanie. Na 800 obr ma ok 0,5 bar. Dziś odpalił za siódmym razem... Zagada i zdycha tak kilka razy a potem odpala.. Na rozgrzanym zapala no problem.
Jak schodzi z 4000 to se piernie w tłumiki ale to może wina tego że mam kolektor rurowy na dwie rury no i cherrybomby na końcu. Podczas jazdy przy przyśpieszaniu nic nie strzela, tylko jak schodzi z wysokich obrotów.
Tak czy siak załatwiam nowy gaźnik i aparat zapłonowy bo i tak kiedyś to miałem zrobić. Wstawię DUI oraz WEBER 38/38 DGS 2V i mam nadzieję, że zagra i się zrobi bardziej rześki , tak twierdzą w classicinlines.
Potem walnę jeszcze prosto na aparat DUI 12V bo tak można dzięki czemu będzie lepsza iskra i może nie będą mi się te środkowe gary zalewać Bo największą bolączka tych silników to kolektor ssący z głowicą... i dwa środkowe dostają bogatą mieszankę a skrajne ubogą... Dlatego rzędowa 6 nigdy nie będzie równo chodzić ... no może chyba z wyjątkiem tego jak się zmieni głowicę na alu. z innym już oddzielnym kolektorem
Jak schodzi z 4000 to se piernie w tłumiki ale to może wina tego że mam kolektor rurowy na dwie rury no i cherrybomby na końcu. Podczas jazdy przy przyśpieszaniu nic nie strzela, tylko jak schodzi z wysokich obrotów.
Tak czy siak załatwiam nowy gaźnik i aparat zapłonowy bo i tak kiedyś to miałem zrobić. Wstawię DUI oraz WEBER 38/38 DGS 2V i mam nadzieję, że zagra i się zrobi bardziej rześki , tak twierdzą w classicinlines.
Potem walnę jeszcze prosto na aparat DUI 12V bo tak można dzięki czemu będzie lepsza iskra i może nie będą mi się te środkowe gary zalewać Bo największą bolączka tych silników to kolektor ssący z głowicą... i dwa środkowe dostają bogatą mieszankę a skrajne ubogą... Dlatego rzędowa 6 nigdy nie będzie równo chodzić ... no może chyba z wyjątkiem tego jak się zmieni głowicę na alu. z innym już oddzielnym kolektorem
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6
Dobra doklejam kolejną sprawę, dot. układu zapłonu Po przekręceniu stacyjki aby zgasić potwora silnik jeszcze zakręci, zatelepie się. Ma to miejsce przy ciepłym silniku.
Co obstawiacie:
1. Problem ze stacyjką,
2. Za ciepłe świece - tak nawiasem jakie powinny być ?? (Ja obstawiam to ale nie wiem na jakie wymienić ...)
3. Zabawa z zapłonem .. choć te 12* wydaje mi się sensowne i tak podają na classicinlines
4. Gaźnik ...
Ci co byli na spotkaniu z Niemcami widzieli objaw na żywo
Co obstawiacie:
1. Problem ze stacyjką,
2. Za ciepłe świece - tak nawiasem jakie powinny być ?? (Ja obstawiam to ale nie wiem na jakie wymienić ...)
3. Zabawa z zapłonem .. choć te 12* wydaje mi się sensowne i tak podają na classicinlines
4. Gaźnik ...
Ci co byli na spotkaniu z Niemcami widzieli objaw na żywo
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- simontlc
- Forumowicz
- Posty: 1078
- Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
- Model: 289 coupe 1965
- Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
- Lokalizacja:: TL.
- Kontakt:
Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6
ja obstawiam stacyjke
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6
Jak wróci od czyszczenia gaźnik to sprawdzę ją (tylko jak ?? ) , ale zamówiłem też nowe świece o takie NGK WR5IX - z ich rozpiski wynika, że są do naszych rzędóweksimontlc pisze:ja obstawiam stacyjke
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6
Jak po ocięciu zapłonu gaśnie nie prawidłowo to sprawa świec.
Mają być np. NGK APR5FS.
To będzie też powodowało problemy jakie masz.
Dodatkowo sprawdź ustawienie sprężyny termicznej w mechanizmie ssania. Jeśli zbyt mocno i długo przymyka górną przepustnicę to mieszanka jest za bogata, świece są mokre i nie chce zapalać.
Mają być np. NGK APR5FS.
To będzie też powodowało problemy jakie masz.
Dodatkowo sprawdź ustawienie sprężyny termicznej w mechanizmie ssania. Jeśli zbyt mocno i długo przymyka górną przepustnicę to mieszanka jest za bogata, świece są mokre i nie chce zapalać.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6
W tej chwili są DR8BC Bosh = APR5FS ... ja zmówiłem WR5IX NGK.. zobaczymy.. Obecne świece nie były zakopcone tylko ładne rude jak je ostatnio sprawdzałem... sprawdzę je jeszcze raz...6t07t pisze:Jak po ocięciu zapłonu gaśnie nie prawidłowo to sprawa świec.
Mają być np. NGK APR5FS.
To będzie też powodowało problemy jakie masz.
Dodatkowo sprawdź ustawienie sprężyny termicznej w mechanizmie ssania. Jeśli zbyt mocno i długo przymyka górną przepustnicę to mieszanka jest za bogata, świece są mokre i nie chce zapalać.
Jak gaźnik wróci pobawię się jeszcze z ssaniem
ED.1
Gaźnik wrócił, Stang odpalił nie ma efektu duszenia silnika przy wciskaniu gazu ale, odłączony został PCV Valve od Gaźnika. Szpec od gaźników stwierdził, że tak nie powinno być i że zakłóca mu to pracę... Czemu ?? Patrzę na fotki silników na classicinlines i faktycznie nikt nie ma podciśnienia podłączonego do pokrywy zaworów tylko zwykłe proste filtry powietrza. Może tak być ??
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: Zapłon / vacum / Load o matic / I6
W Gnieźnie robiłem..
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69