Zestaw od firmy Innovate Motorsports zbiera pochlebne opinie u fachowców. Podstawowy zestaw: sonda - kontroler - zegar AFR - kosztuje na ebayu około $200.
Instalacja nie jest zbyt skomplikowana a najwięcej pracy pochłąneła instalacja (przyspawanie) gniazd dla sondy. Instrukcja zaleca instalcję sondy w pozycji pionowej między 10:00 a 2:00 jeszcze na pierwszym odcinku wydechu gdyż każde łączenie rur po drodze może mieć dziurę i przez zasysanie powietrza - zakłamywać odczyt. Jako, że nasze V-ki maja dwa kolektory, a u mnie łączą się przez H-pipe dopiero gdzieś za skrzynią i po drodze są łączone - powinienem był zakupić dwie sondy i odczytywać sygnał z każdegu banku osobno. Ze względów ekonomicznych postanowiłem zainstalować gniazda w obu kolektorach i po prostu przenosić sondę z kolektora na kolektor.
Przy montażu pomagał mi kumpel, który na co dzień zajmuje się motocyklami. W moim przypadku konieczne było wymontowanie kolektorów - czego chciałem uniknąć - ale okazało się to dość proste i niekłopotliwe. Najwięcej męczyłem się z wykręceniem kilku świec.
Zestaw od Innovate ma całkiem spore możliwości. Jest to szerokopasmowa sonda dająca rzeczywisty odczyt a nie jak w większości sond fabrycznych (wąskopasmowych) odczyt: za mało - dobrze - za dużo. Kontroler ma nastepujące wyjścia:
+ podlączenie do komputera przez RS232 (oprogramowanie w zestawie);
+ programowane wyjscie analogowe 1 - domyślnie symulacja sondy wąskopasmowej (0-1V);
+ programowane wyjscie analogowe 2 - domyślnie szerokopasmowe wyjscie na zegar (0-5V);
A teraz zdjęcia z instalacji.
Kontroler:

Pierwsze łączenie na wydechu (na środku moja nieszczęsna-wciąż-cieknąca miska





Gniazdo sondy


Znalazłem jakąś fabryczną dziurę w grodzi i nie musiałem nic wiercić.

Zegar AFR (kable pozamiatam później...)


Pierwsze filmiki:
http://img267.imageshack.us/my.php?imag ... vid001.mp4
http://img534.imageshack.us/my.php?imag ... vid001.mp4
Teraz pozostaje mi tylko posiąść tajemną wiedzę o gaźnikach oraz zinterpretować wyniki. Pierwsze odpalenie już pokazuje, że na jałowym biegu mam o wiele za bogatą mieszankę. Powinno być około 14:1 do 14.5:1 a jest 12:1. Przy dodaniu gazu aż zalewa gaźnik bo odczyt schodzi aż do 10:1. W ten weekend postaram się przysiąść do auta i wyregulować gaźnik na podstawie odczytów z sondy.
Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenie w regulacji gaźnika Edelbrock 1405 z ręcznym ssaniem? Chętnie posłucham / poczytam / nauczę się.