przegrzal sie kon :(
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: 2015-03-29, 22:59
- Model: 1966 coupe
- Silnik: inny V8
- Kolor: PoppyRed
Re: przegrzal sie kon :(
w piatek bedzie moja oslana, a co wy na to jak bym jej jeszcze komin wydluzyl?
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: przegrzal sie kon :(
Ja np. sam płodziłem osłonę taką że łapie całą chłodnicę bo te kupne częściowo ją zasłaniają, dzięki temu wiatrak ciągnie przez nią jak odkurzacz
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: 2015-03-29, 22:59
- Model: 1966 coupe
- Silnik: inny V8
- Kolor: PoppyRed
Re: przegrzal sie kon :(
nowa oslona = przejechalem 25km i nic sie nie dzialo = kolejne 5km i sie zagrzal -.-
to teraz moim zdaniem wina termostatu?
to teraz moim zdaniem wina termostatu?
-
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
- Model: Mustang GT 2008
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Śląsk
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: przegrzal sie kon :(
Można łatwo sprawdzić termostat. Wystarczy zrobić zupę z wkładu termostatu. Przepis:
Garnek, stary niepotrzebny, napełniamy wodą, najlepiej destylowaną, dodajemy wkład termostatu i termometr (przemysłowy ze skalą do 0C do 140C, polecam elektroniczny miernik uniwersalny z sondą do temperatury) i podgrzewamy. Dobry termostat powinien nie drgnąć do 89C (chyba że w klasykach jest wskazana inna temperatura pracy silnika), a po osiągnięciu tej temperatury powinien momentalnie się otworzyć (ścisnąć sprężynkę).
W Skodach, nie porównując Mustanga do Skody d; ludzie masowo, niepotrzebnie wymieniali termostaty, które okazywały się ok. Problem był w czujniku temperatury, wszystko było w porządku, silnik miał dobrą temperaturę ale na desce rozdzielczej była pokazywana zła temperatura. Taka anegdotka.
Garnek, stary niepotrzebny, napełniamy wodą, najlepiej destylowaną, dodajemy wkład termostatu i termometr (przemysłowy ze skalą do 0C do 140C, polecam elektroniczny miernik uniwersalny z sondą do temperatury) i podgrzewamy. Dobry termostat powinien nie drgnąć do 89C (chyba że w klasykach jest wskazana inna temperatura pracy silnika), a po osiągnięciu tej temperatury powinien momentalnie się otworzyć (ścisnąć sprężynkę).
W Skodach, nie porównując Mustanga do Skody d; ludzie masowo, niepotrzebnie wymieniali termostaty, które okazywały się ok. Problem był w czujniku temperatury, wszystko było w porządku, silnik miał dobrą temperaturę ale na desce rozdzielczej była pokazywana zła temperatura. Taka anegdotka.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: 2015-03-29, 22:59
- Model: 1966 coupe
- Silnik: inny V8
- Kolor: PoppyRed
Re: przegrzal sie kon :(
To wiem dzięki za recept
Chyba tez wyciągne chłodnice z klimy, ona blokuje a klima nie jest używana ani pasek podłączony
Chyba tez wyciągne chłodnice z klimy, ona blokuje a klima nie jest używana ani pasek podłączony
- bra_nec
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 27
- Rejestracja: 2011-11-06, 23:12
- Model: Fastback 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Czarny
- Kontakt:
Re: przegrzal sie kon :(
Tez ciagle walcze z przegrzewaniem. 10 km w upaly i nie mam wody w chlodnicy. Silnik po remoncie, termostat wyjety, pompa pracuje....chlodnica dzis oddana do czyszczenia. Jak to nie pomoze, to juz sam nie wiem. Zeby jeszcze przegrzewal sie przy kilkuset km... Ale po 10?!
"If You going through hell...keep going"
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: przegrzal sie kon :(
Te silniki jeżdżą bez problemu w texasie, arrizonie czy Kaliforni dziesiątki lat (tam jest znacznie cieplej) ... nie maja prawa się grzać, podstawa to obudowa chłodnicy !!!!! bez tego nie ma dobrego chłodzenia.
oczywiscie trzeba jeszcze dopasować odsadzenie wiatraka, wiatrak musi być jak najblizej chłodnicy.
oczywiscie trzeba jeszcze dopasować odsadzenie wiatraka, wiatrak musi być jak najblizej chłodnicy.
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: przegrzal sie kon :(
Nie bez powodu fabrycznie występowały chłodnice o różnej grubości (tj. wydajności), różnego typu wiatraki, dystanse mocujące, termostaty.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- Gobo
- Forumowicz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
- Model: 67fast68Conv69Mach1
- Silnik: inny V8
- Kolor: granat, złoty, niebieski
- Lokalizacja:: Wawa
Re: przegrzal sie kon :(
Ja nie mam żadnej osłony i całe poprzednie lato nawet w upały nie miałem problemów z przegrzewaniem... moim zdaniem osłona oczywiście pomaga, ale jedynie na postoju/w korku. W czasie jazdy nie ma znaczenia- przepływ powietrza przez chłodnicę jest wymuszony przez prędkość.
Ja przyczyn dopatrywałbym się w remoncie silnika (zbyt ciasno spasowany) albo niewystarczającej drożności przewodów chłodzących w bloku silnika (najgorsze jak ktoś przez 50 lat robił dolewki z wody kranowej...).
Gaźnik masz 2V czy 4V?
Ja przyczyn dopatrywałbym się w remoncie silnika (zbyt ciasno spasowany) albo niewystarczającej drożności przewodów chłodzących w bloku silnika (najgorsze jak ktoś przez 50 lat robił dolewki z wody kranowej...).
Gaźnik masz 2V czy 4V?
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: 2015-03-29, 22:59
- Model: 1966 coupe
- Silnik: inny V8
- Kolor: PoppyRed
Re: przegrzal sie kon :(
witam koledzy grzanie to przeszlosc
dzis byl bardz pracowity dzien
1. termostat nie dzialal do konca jak mial
2. chlodnica klimy wykrecona, nie uzywam klimy na razie wole otwarte okna
3. wyciagnieta chlodnica i wyczyszczona ( nie bylo konieczne, ale jak juz caly przod byl rozebrany)
efekt:
chodzil 40min i przejezdzka 20km i temperatura nawet do polowy nie doszla
dziekuje bardzo za pomoc teraz musze sie moglic o pogode na sobote
zlot w Olesnie sie szykuje, zapraszam
dzis byl bardz pracowity dzien
1. termostat nie dzialal do konca jak mial
2. chlodnica klimy wykrecona, nie uzywam klimy na razie wole otwarte okna
3. wyciagnieta chlodnica i wyczyszczona ( nie bylo konieczne, ale jak juz caly przod byl rozebrany)
efekt:
chodzil 40min i przejezdzka 20km i temperatura nawet do polowy nie doszla
dziekuje bardzo za pomoc teraz musze sie moglic o pogode na sobote
zlot w Olesnie sie szykuje, zapraszam
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: przegrzal sie kon :(
Prosty zabieg, tunel, ukierunkowany 6 ramienny wentylator I po kłopocie. A tak to wygląda w moim
Pozdrawiam68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
- bra_nec
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 27
- Rejestracja: 2011-11-06, 23:12
- Model: Fastback 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Czarny
- Kontakt:
Re: przegrzal sie kon :(
I umnie przeszli,;)
Chkodnica zregenerowana. Pocisnalem na obwodnicy i ledwo cieply:D
Chkodnica zregenerowana. Pocisnalem na obwodnicy i ledwo cieply:D
"If You going through hell...keep going"
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: przegrzal sie kon :(
No I jeszcze jedno - nie może być za zimny! Do tych 90 stopni musi sie rozgrzewać bo taka jest temperature jego pracy! Jak to mówią - przesada gorsza od faszyzmu. Chłodnica to nie zamrażarka! Po to sa momenty dokręcenia głowic, dolotu, pokryw zaworów bo obliczone sa na pracę w temperaturach w których metal sie rozszerza. Gorący silnik to normalka. Poza tym używajcie płynów chłodniczych a nie wody. Mają inną rozszerzalność cieplną I nie powoduja osadów.. Warto o tym pamiętać przed zalaniem układu
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
Re: przegrzal sie kon :(
dobierałeś osłonę czy dedykowana ? może wiecie od czego da się dopasować osłonę ?anbr64 pisze:Prosty zabieg, tunel, ukierunkowany 6 ramienny wentylator I po kłopocie. A tak to wygląda w moimPozdrawiam
- Oczko21
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 11
- Rejestracja: 2015-06-28, 22:14
- Model: Mach I
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: turkus
Re: przegrzal sie kon :(
świetny patentanbr64 pisze:Prosty zabieg, tunel, ukierunkowany 6 ramienny wentylator I po kłopocie. A tak to wygląda w moimPozdrawiam
Chcę mieć coś takiego
proszę o info gdzie mogę sobie taki tunel sprawić
Pzd
Paweł