z chłodnicy rzyga pianą:(
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
- conver67
- Forumowicz
- Posty: 817
- Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
- Model: convertible '67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Acapulco blue
z chłodnicy rzyga pianą:(
Hej Wam,jadąc trochę dłużej ,gdy silnik jest juz na maxa rozgrzany w chłodnicy gotuje się płyn chłodniczy,co powoduje,że przez wężyk od góry wypływa mi Piana??czy ten cały płyn chłodniczy podczas wrzenia przeobraża się właśnie w pianę??Mam nadzieje,ze tak,że nie są to jakieś symptomy zła.
silnik nic nie przerywa,pracuje jak należy,zero dławienia.jakieś sugestie macie??
pozdrawiam
silnik nic nie przerywa,pracuje jak należy,zero dławienia.jakieś sugestie macie??
pozdrawiam
- Mały1973
- Forumowicz
- Posty: 688
- Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
- Model: Mustang Mach I 1971
- Silnik: inny V8
- Kolor: Medium Blue Metallic
- Kontakt:
Re: z chłodnicy rzyga pianą:(
Podczas wrzenia ?conver67 pisze:Hej Wam,jadąc trochę dłużej ,gdy silnik jest juz na maxa rozgrzany w chłodnicy gotuje się płyn chłodniczy,co powoduje,że przez wężyk od góry wypływa mi Piana??czy ten cały płyn chłodniczy podczas wrzenia przeobraża się właśnie w pianę??Mam nadzieje,ze tak,że nie są to jakieś symptomy zła.
silnik nic nie przerywa,pracuje jak należy,zero dławienia.jakieś sugestie macie??
pozdrawiam
Symptomem zła to już jest wrzący płyn chłodniczy, a nie jego stan czyli piana.Dolewany był jakiś paraspecyfik ? Mieszane były płyny ?
- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
Re: z chłodnicy rzyga pianą:(
wrze woda, płyn chłodniczy ma wyższą temp wrzenia, czy silnik się przegrzewa ?
https://www.facebook.com/FordMustang1968" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sławek
- Forumowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 2012-03-08, 18:43
- Model: GT 2009
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Ebony
Re: z chłodnicy rzyga pianą:(
Na mój gust to trzeba sprawdzić termostat, czujnik, wentylator, pompę itd. zacząłbym od sprawdzenia czy wentylator się obraca
Najgorsze jeśli jest przedmuch na uszczelce głowicy, to już poważna robota
A płyn jest klarowny, czy może nico zaolejony?

Najgorsze jeśli jest przedmuch na uszczelce głowicy, to już poważna robota

A płyn jest klarowny, czy może nico zaolejony?
May the Horse be with you!
- conver67
- Forumowicz
- Posty: 817
- Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
- Model: convertible '67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Acapulco blue
Re: z chłodnicy rzyga pianą:(
Mały,no ja tylko dolałem zwykłej wody do płynu uzupełniając poziom w chłodnicy,sam płyn chłodniczy+ woda z kranu,tak jak Duchu napisał "pod korek"(może wypluwa nadmiar???)
temperatura na wskaźniku wychyla się bardzo mało,ze 3 mm,nawet na rozgrzanym(termostat nowy,sprawdzony na krótko ,że wychyla się na maxa, czujnik temp wody też nowiutkiwentylator jak najbardziej się kręci( w obudowie).
cieknie normalnie zwykła piana,jak by ktoś dolał płynu do naczyń.sam nie wiem:(
uszczelka pod głowicą raczej po 600 milach się nie zepsuła? silnik od zera zrobiony był.(Azi RF)
temperatura na wskaźniku wychyla się bardzo mało,ze 3 mm,nawet na rozgrzanym(termostat nowy,sprawdzony na krótko ,że wychyla się na maxa, czujnik temp wody też nowiutkiwentylator jak najbardziej się kręci( w obudowie).
cieknie normalnie zwykła piana,jak by ktoś dolał płynu do naczyń.sam nie wiem:(
uszczelka pod głowicą raczej po 600 milach się nie zepsuła? silnik od zera zrobiony był.(Azi RF)
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: z chłodnicy rzyga pianą:(
A co za specyfik masz tam wlany??
_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
- Sławek
- Forumowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 2012-03-08, 18:43
- Model: GT 2009
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Ebony
Re: z chłodnicy rzyga pianą:(
Własnie czytałem topic na forum kombajnistów (poważnie) - facet miał podobny problem w "Bizonku" i nic nie pomagało, aż nie przepłukał układu (15 min wąż ogrodowy:-)
Może w tym kierunku pójść i wypłukać świństwo....
Może w tym kierunku pójść i wypłukać świństwo....

May the Horse be with you!
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: z chłodnicy rzyga pianą:(
Ale płyn chłodniczy zawiera środek anty rdzewieniu!!! Miałem zalany samą wodą po wymianie pompy i po 10 dniach wylałem taką rudą wodę że szkoda gadać. A był remont silnika dopiero więc było czysto w środku. Zalewając samą wodą po prostu niszczysz sobie wszystko bo koroduje wewnątrz 

_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
Re: z chłodnicy rzyga pianą:(
Nie uwierzę, że w ciągu 3 dni tak Ci zardzewniał, to prędzej był kamień kotłowy;p a to całkiem co innego i jak nie masz ubytków i nie dolewasz to się nic nie dzieje, a tak btw to powinno się zalewać wodą zdemineralizową (najlepiej destylowaną) ewentualnie przegotowaną (wytrąca się wtedy kamień w czajniku a nie w układzie)
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: z chłodnicy rzyga pianą:(
Mogło być tak jak Ty mówisz. Nie zaprzeczam.
Ale faktem jest że płyn ma działanie również antykorozyjne.
Ale faktem jest że płyn ma działanie również antykorozyjne.

_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
- conver67
- Forumowicz
- Posty: 817
- Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
- Model: convertible '67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Acapulco blue
Re: z chłodnicy rzyga pianą:(
No i tak jak Duchu mówi,trzeba chyba poeksperymentować.
Jutro wylewam ten cały płyn chłodniczy i zalewam wodą demineralizonawą(taka jak do żelazka)Mam nadzieje,że to tylko ten deseń.
Stang,a co wlałem??a płyn made in Orlen, do -35 stopni,nie pamiętam nazwy:(
Jutro wylewam ten cały płyn chłodniczy i zalewam wodą demineralizonawą(taka jak do żelazka)Mam nadzieje,że to tylko ten deseń.
Stang,a co wlałem??a płyn made in Orlen, do -35 stopni,nie pamiętam nazwy:(
- Sunny
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 2011-12-24, 19:53
- Model: 99' V6
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Czarny
Re: z chłodnicy rzyga pianą:(
może po tych 3 dniach nie tyle antykorozyjne, co ma związki które zapobiegają wytrącaniu się kamienia z wody 

- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: z chłodnicy rzyga pianą:(
Nie można lać Kranówki no zawiera różne minerały, które mogą narobić szkód silnikowi. Duchu a czym mamy zalewać? Naprawdę uważasz, że każdy trzyma swojego mustanga w temp +15stC całą zimę? Moj np nie jest ogrzewany i nie chciałbym zalać go samą wodą. Trzeba zalewać najlepszymi płynami o najwyższej temperaturze wrzenia i najniższej temp zamarzania. Jakiekolwiek kombinacje nie mają tu sensu. Zresztą zobacz, że ostatnio pogoda i klimat w Polsce bywają strasznie w kratkę.
- simontlc
- Forumowicz
- Posty: 1078
- Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
- Model: 289 coupe 1965
- Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
- Lokalizacja:: TL.
- Kontakt:
Re: z chłodnicy rzyga pianą:(
a co powiecie na taki specyfik http://www.evanscoolants.co.uk/classic-cool-180.html" onclick="window.open(this.href);return false; u nas jeszcze nie dostepny ale mysle że to dobra sprawa zwłaszcza ze nie zawiera w sobie wody a co za tym idzie nie ma problemow z kamieniem i duzo wyższa temp.wrzenia ,moze byc dobra propozycja dla tych ktorzy konczą remont i maja czysty układ chłodzenia , a dla tych ktorzy maja już układ zalany tradycyjnymi płynami ten sam producent oferuje płyn wstepnego uzycia który wygania resztki wody z układu
troche danych
nie zawiera wody
granica zamarzania - 40 szt C,
granica wrzenia +180 st C
nie zmienia objetosci bo nie ma w nim wody
podobno nie traci własciwosci wiec jest długowieczny
ale wyszło jak bym tym handlował
ale mysle że to dobra propozycja i choc ceny moze nie sa niskie ale w remont auta też nie jeden wsadził sporo kasy i zdrowia
troche danych
nie zawiera wody
granica zamarzania - 40 szt C,
granica wrzenia +180 st C
nie zmienia objetosci bo nie ma w nim wody
podobno nie traci własciwosci wiec jest długowieczny

ale wyszło jak bym tym handlował



"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"