paliwo a żywotność silnika

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

paliwo a żywotność silnika

Post autor: emgie » 2013-04-22, 13:07

Koledzy, mam pytanie...
Intryguje mnie pewien szczegół, a mianowicie paliwo, którym karmimy silnik. Choć do pierwszego tankowania konika jeszcze mi daleko to zastanawia mnie jedna kwestia. Kilkadziesiąt lat temu stosowano nieco inne paliwo niż teraz. Z tego co się orientuje stosowanie obecnego paliwa bezołowiowego może powodować uszkodzenie ("upalanie") zaworów.

Ponoć są na stacjach benzynowych specjane preparaty wzbogacające paliwo w ołów - przeznaczone właśnie do starszych silników.

Jak to wygląda w praktyce?

pozdrawiam
Michał


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: paliwo a żywotność silnika

Post autor: stang67 » 2013-04-22, 14:48

W praktyce lejesz to:
Obrazek
i śmigasz :D
Można też sobie dostosować do paliwa bezołowiowego (utwardzanie gniazd) - ale ja tego nie robiłem :)


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: paliwo a żywotność silnika

Post autor: Piotrek86skc » 2013-04-22, 15:08

Stang gdzie to kupujesz? Czy to cos innego niż buteleczki na orlenie?



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: paliwo a żywotność silnika

Post autor: stang67 » 2013-04-22, 15:21

Piotrek86skc pisze:Stang gdzie to kupujesz? Czy to cos innego niż buteleczki na orlenie?
Na BP zwykle mają jak poprosisz w kasie :P Chyba podobne jak na orlenie - firma inna. Na alledrogo widziałem jeszcze inne w dużych butelkach, ale jakoś nie mogę się zebrać i kupić :D Łatwiej mi na stacji.
A to kosztuje coś 3,99 (buteleczka na 60l), to nie wydatek :)


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: paliwo a żywotność silnika

Post autor: Piotrek86skc » 2013-04-22, 16:04

Spoko ja kupuję na Orlenie, ale zawsze się zastanawiam bo jest napisane, że to dodatek potasowy i po prostu zastanawiam się jak to ma pomóc:P



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: paliwo a żywotność silnika

Post autor: stang67 » 2013-04-22, 16:18

Mój tak wygląda:
Załączniki
2013-04-22_161424.jpg


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: paliwo a żywotność silnika

Post autor: Piotrek86skc » 2013-04-22, 17:50

Ale przynajmniej jest napisane, że zastępuje ołów.



Awatar użytkownika
Brano
Stowarzyszenie MKP
Posty: 204
Rejestracja: 2013-04-07, 14:12
Model: 67 fastback
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny

Re: paliwo a żywotność silnika

Post autor: Brano » 2013-04-22, 17:54

Ja na stacji dostalem "unikat", a nie uniben. Tez Orlen... Ale mysle ze sklad taki sam (dodatek potasowy).



Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: paliwo a żywotność silnika

Post autor: emgie » 2013-04-22, 22:18

tak właśnie czułem że jest na to jakiś "specyfik". Dzięki piękne Koledzy.

pozdr.
M


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: paliwo a żywotność silnika

Post autor: stang67 » 2013-04-23, 09:03

Właśnie Michał, bo zapomniałem zapytać co tam kombinujesz, kupiłeś już jakiegoś gracika i płynie, czy szukasz dopiero?? :)


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: paliwo a żywotność silnika

Post autor: yoozeq » 2013-04-23, 09:36

Powiem tak ja nigdy nie dodawałem nic... czy macie odczucie, że poprawia to jokoś kulturę pracy silnika... ?


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
tomas
Stowarzyszenie MKP
Posty: 265
Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
Model: coupe i convertible
Silnik: inny V8
Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07

Re: paliwo a żywotność silnika

Post autor: tomas » 2013-04-23, 09:52

yoozeq pisze:Powiem tak ja nigdy nie dodawałem nic... czy macie odczucie, że poprawia to jokoś kulturę pracy silnika... ?
Te dodatki nie poprawiają kultury pracy silnika , one są po to żeby ci nie wypaliło gniazd zaworowych



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: paliwo a żywotność silnika

Post autor: lamina » 2013-04-23, 09:53

można też założyć instalacje lubryfikatora taka jak do LPG, i tylko dolewać do zbiorniczka co 5tys km.



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: paliwo a żywotność silnika

Post autor: yoozeq » 2013-04-23, 10:11

Te dodatki nie poprawiają kultury pracy silnika , one są po to żeby ci nie wypaliło gniazd zaworowych
Wiem po co te dodatki, ale przy tak sporadycznym użytkowaniu naszych dziadków to raczej wypalenie nie nastąpi...


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
rafal_04
Forumowicz
Posty: 230
Rejestracja: 2013-03-30, 08:32
Model: GT390
Kontakt:

Re: paliwo a żywotność silnika

Post autor: rafal_04 » 2013-04-23, 10:30

ja tam to leje :) tak dla spokoju wewnętrznego :D


https://www.facebook.com/FordMustang1968" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”