PALIWO W OLEJU V8

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

krisiol1
Posty: 2
Rejestracja: 2010-06-20, 08:04
Model: MUSTANG COUPE 1966
Silnik: inny V6
Kolor: KHAKI ECRU

PALIWO W OLEJU V8

Post autor: krisiol1 » 2010-06-20, 08:49

Witam, kupiłem i odnowiłem mustanga 66. Po uruchomieniu silnika okazało się, że bardzo szybko wzrasta stan oleju w silniku. Stwierdziliśmy wraz z mechanikiem, iż w oleju znajduje się paliwo. Mechanik wyeliminował pompę paliwa, pomierzył ciśnienie na tłokach ( na każdym 10,2 ). Z tego wnioskuję, iż zarówno głowice jak i blok są szczelne. Czy ktoś mógłby powiedzieć mi, czy jest to coś poważnego oraz czy wystarczy tylko ustawić dobrze zapłon i wyregulować gaźnik? Oprócz tego auto nie pracuje na wolnych obrotach a jego spalanie jest kolosalne.
Z góry dziękuję za jakiekolwiek informację i pozdrawiam,

[ Komentarz dodany przez: andronik: 2010-06-20, 09:23 ]
Prosze nie pisz postów z włączonym Caps Lockiem. Ustawienie wygaszania postu też w tym przypadku nie potrzebne.
Ostatnio zmieniony 2010-06-20, 09:22 przez krisiol1, łącznie zmieniany 2 razy.


kris

Awatar użytkownika
kaskader bart
Forumowicz
Posty: 510
Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
Model: GT '08 roush
Silnik: V8 4.6

Post autor: kaskader bart » 2010-06-20, 14:58

Sprawć przedewszystkim gaźnik. Wedlug mnie to albo "leje" podczas pracy albo podczas postoju. Broń boże nie jeździj tak :orany: Prejżyj gaźnik , zmień olej i dopiero się baw z zaplonem. ( aczykolwiek mala weryfikacja konta wyp. i przerwy nie zaszkodzi.)



Caprifan
Młodszy Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 2009-11-17, 12:26
Model: Hardtop Coupe 67'
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: Caprifan » 2010-06-20, 16:43

Jeśli to V8 to może być też uszczelka pod kolektorem ssącym. Głowice były planowane?
Jeśli to wyeliminujesz to regulacja gaźnika.



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: PALIWO W OLEJU V8

Post autor: Piotrek86skc » 2012-06-18, 04:19

Odświeżam temat. Olej na bagnecie śmierdzi benzyną. Ktoś mi powiedział, że to normalne, że bagnet trochę śmierdzi wachą. Trochę usczelniacz wału przecieka i tutaj olej pachnie normalnie. Ciekaw jestem opinii na ten temat.



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: PALIWO W OLEJU V8

Post autor: 6t07t » 2012-06-18, 08:21

Możłiwości:
- Gaźnik zalewa benzyną, której nadmiar poprzez cylindry przesącza się do oleju.
- Nieszczelność na połączeniu kolektor dolotowy-głowice.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: PALIWO W OLEJU V8

Post autor: Piotrek86skc » 2012-06-18, 09:20

Czytałem, że możliwe, że pompa paliwowa jest walnięta i nie pracuję jak należy. Pisali( na amerykanskim forum), żeby wkręcić którąś, że śrub odpowiedzialnych za mieszankę do końca i jak samochód gaśnie tzn że pompa jest ok. Jak inaczej mozna sprawdzic pompe paliwa?? Czy te śruby na przodzie gaźnika odpowiadają za ilość powietrza czy benzyny?? Czy może należy sprawdzić pływak w gaźniku??

Co do drugiej mozliwośći to o jaką nieszczelność dokładnie chodzi? Nieszczelne zawory przepuszczają mieszankę do komory spalania??



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: PALIWO W OLEJU V8

Post autor: Stachu_xjr » 2012-06-18, 09:24

Często dzieje sie tak przez pierscienie ze paliwo spływa w dół, nie wiem jak w Mustangu , ale nawet nowe auta mają z tym problem.



Awatar użytkownika
zaworek1
Forumowicz
Posty: 399
Rejestracja: 2011-05-23, 10:43
Model: GT'06 Roush
Silnik: V8 4.6
Kolor: Screaming Yellow
Lokalizacja:: Szczecin

Re: PALIWO W OLEJU V8

Post autor: zaworek1 » 2012-06-18, 09:37

Mialem tak samo, w warsztacie powiedzieli mi ze to wina pierscieni :)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: PALIWO W OLEJU V8

Post autor: caniggia » 2012-06-18, 09:52

Jest za bogato, albo przelewa np po wyłączeniu zapłonu.
Gaźnik ustawiać tylko z sondą AFR, ustawianie gaźnika nie sprowadza się do kręcenia śrubką wolnych rpm a głównie dopasowaniem dysz.



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: PALIWO W OLEJU V8

Post autor: 6t07t » 2012-06-18, 09:57

Pierścienie nie służą do uszczelniania cylindra dla benzyny. W cylindrze nie powinna znajdować się benzyna w stanie płynnym. Problemem może być zapłon. W cylindrze w którym nie ma iskry benzyna się nie spala, nagromadza się i spływa po cylindrze do miski olejowej. Zjawisko bardzo niekorzystne ponieważ benzyna wymywa olej ze ścianek cylindra i pierścienia olejowego co prowadzi do intensywnego zużycia.
Pompa paliwa może jedynie podawać zbyt mało paliwa kiedy jest uszkodzona. Teoretycznie mogłoby jeszcze wystąpić uszkodzenie powodujące przedostawanie się paliwa do wnętrza pompy i dalej do silnika.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: PALIWO W OLEJU V8

Post autor: Piotrek86skc » 2012-06-18, 11:34

No ale gdyby, któraś świeca nie działała to raczej byłoby słychać, że coś nierówno pracuje. Zresztą chyba szybko by się wtedy zapełnił.
Spróbuję sprawdzić pompę i zmniejszyć wzbogacenie mieszanki. No i zmienić olej oczywiście;/



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: PALIWO W OLEJU V8

Post autor: Piotrek86skc » 2012-06-18, 12:10

A tak w ogóle to mam gaźnik dwugradziwlowy motorcrafta chyba model 2100. Przepustnica otwierana termostatem.



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: PALIWO W OLEJU V8

Post autor: rick » 2012-06-18, 14:27

jak masz zużyte pierścienie tłokowe lub rysy na ścianach cylindra to olej będzie śmierdzieć jak benzyny. Benzyna absolutnie idzie do cylindra. Jak gaźnik jest regulowany źle albo robisz krótkie wycieczki też. Odłącz PCV valve z pokrywy zaworów, dużo dymu wychodzi(troche jest ok)? Jeśli tak, to jest "blow by" Twój silnik potrzebuje pracy wkrótce
" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: PALIWO W OLEJU V8

Post autor: Piotrek86skc » 2012-06-18, 18:23

Na szczęście nie dymi jak na filmiku;D
Sprawdzę pompę paliwa(czy aby nie dziurawa;P), zapłon, i ciśnienie na świecach. Zobaczymy czy coś z tych rzeczy nie działa jak należy.
Muszę przyznać, że w piątek pojechałem do Krakowa 300km wesele jakieś 100 i powrót 300 km czyli razem jakieś 700 km i 11 h jazdy od piątku 16:00 do soboty 20:00 i ogólnie to zaniepokoił mnie zwiększony wyciek z wału i pomyślałem, że w tej sytuacji nie skontroluję czy ten zapach jest spowodowany krótkimi wycieczkami czzy faktycznie się leje paliwo do oleju i w jakich ilościach.



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: PALIWO W OLEJU V8

Post autor: stang67 » 2012-10-03, 13:00

Nie wiedziałem za bardzo w jakim temacie napisać; otóż chodzi mi o ciśnienie oleju... Gdy jadę to jest ok (wskazówka na środku wskażnika, albo lekko za), ale gdy stoję np w korku to mocno spada, prawie do L.
Pamiętam że przed remontem silnika tak nie było, pytanie teraz gdzie leży problem...?? :/ Pompa oleju jest nowa...


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”