Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
Czy ktoś z was miał doczynienia z ostrym wałkiem w silniku 289 lub 302. Nabyłem taki wałek edelbrocka 2122 z kompletem łańcucha i kół zębatych. I szukam osoby która by mi podpowiedział jak to dobrze wyregulować albo może ktoś poleci jakiś kompetentny warsztat w woj. mazowieckim. Założyłem ten wałek popychacze musiałem założyć oryginale ponieważ te które były w zestawie są za niskie i zawory się nie otwierały z tym że te popychacze z zestawu są całkiem płaskie a nie jak oryginalne posiadają taka rolkę. Ogólnie to został założony nowy rozrząd z ostrymi krzywkami popychacze dźwignie itd zostały oryginalne. Gaźnik 600cfm i dolot też jest edelbrocka. Zapłon jest wyregulowany i posiada przyśpieszacz. Po tej operacji wydaje mi się że auto straciło werwę. Słabszy jest z dołu i taki mozolny w późniejszych fazach obrotu przy górnym zakresie wydaje mi sie że brakuje paliwa. Słabo zrywa trakcje a nie mam szpery w dyfrze. Wcześniej to na dwójce zamiatał tyłem jak dziki a teraz muł. Może ktoś coś doradzić co robię źle albo jak wyregulować go czy zmienić dysze czy popychacze. Albo może ktoś się tym zajmuje na forum i mógłby go wziąć.
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1621
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
Z tego co widzę to wałek do ciężarówek. Wałek dobiera się pod silnik pod wydech, głowice i dolot. Założysz i może się okazać, że jest źle.
Edit: Nie doczytałem że już założyłeś
Edit: Nie doczytałem że już założyłeś
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
Pewnie masz zle utawiony rozrząd. Poza tym dzwigienki oryginalne są płaskie, jeśli miałeś rolkowe to znaczy, że już ktoś przed tobą poprawiał głowice. Pogadaj z Mirmalem (Mirek Malinowski) z Piastowa.
https://mapa.targeo.pl/mirmal-mechanika ... irma/adres
https://mapa.targeo.pl/mirmal-mechanika ... irma/adres
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
Ja już założyłem to. Ten walek jest dedykowany do silnika 302 i jest podany jaki kolektor ssący jest potrzebny i gaźnik. Wszystko jest według zaleceń. Tak jak instrukcja mowi
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
No właśnie mam rolowane. Tylko nie wymieniłem sprężynę które zaleca producent. A tak to wszystko według instrukcji dolot gaźnik wydechanbr64 pisze: ↑2020-11-16, 20:07Pewnie masz zle utawiony rozrząd. Poza tym dzwigienki oryginalne są płaskie, jeśli miałeś rolkowe to znaczy, że już ktoś przed tobą poprawiał głowice. Pogadaj z Mirmalem (Mirek Malinowski) z Piastowa.
https://mapa.targeo.pl/mirmal-mechanika ... irma/adres
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
A jesteś pewny tego gościa bo nie chciał bym jeździć od mechanika do mechanikaanbr64 pisze: ↑2020-11-16, 20:07Pewnie masz zle utawiony rozrząd. Poza tym dzwigienki oryginalne są płaskie, jeśli miałeś rolkowe to znaczy, że już ktoś przed tobą poprawiał głowice. Pogadaj z Mirmalem (Mirek Malinowski) z Piastowa.
https://mapa.targeo.pl/mirmal-mechanika ... irma/adres
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
Tak. to nasz nadworny mechanik. Honorowy członek klubu. Zabepiecza technicznie wszystkie nasze klubowe rajdy. Z czystym sumieniem polecam! Tylko najpierw do niego zadzwoń i ustal termin.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 762
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
Myślę, że problemem mogą być stare sprężyny zaworów. Producent wałka wskazuje że powinno się je zmienić razem z wałkiem. Z pewnością potrzebne są sprężyny o innych parametrach sprężystości i charakterystyce pracy. Zakładając ostrzejszy wałek zmieniasz zarówno stopień jak i czasy otwarcia zaworów. To może być powodem złego opróżniania cylindra i objaw "mulenia" szczególnie na wyższych obrotach. Dopytaj Mirka z CFO.
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
Ok też się nad tym właśnie zastanawiam. Jeszcze pokombinuje z mieszanką może jest trochę za uboga.empi1955 pisze: ↑2020-11-17, 14:21Myślę, że problemem mogą być stare sprężyny zaworów. Producent wałka wskazuje że powinno się je zmienić razem z wałkiem. Z pewnością potrzebne są sprężyny o innych parametrach sprężystości i charakterystyce pracy. Zakładając ostrzejszy wałek zmieniasz zarówno stopień jak i czasy otwarcia zaworów. To może być powodem złego opróżniania cylindra i objaw "mulenia" szczególnie na wyższych obrotach. Dopytaj Mirka z CFO.
- StarszyWajchowy
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 563
- Rejestracja: 2015-05-08, 02:03
- Model: 73 Mach 1 429
- Silnik: inny V8
- Kolor: yellow hornet
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
Tak jak andrzej wspomniał powyżej wyprzedzenie zapłonu również gra niebagatelną rolę.
Ja w swoim 429 również mam ostry wałek i wyprzedzenie zapłonu jest dużo większe, bo inaczej zachowuje się jak muł.
Mirek z Car Force One Ci wszystko podreguluje jeśli do niego podjedziesz.
Ja w swoim 429 również mam ostry wałek i wyprzedzenie zapłonu jest dużo większe, bo inaczej zachowuje się jak muł.
Mirek z Car Force One Ci wszystko podreguluje jeśli do niego podjedziesz.
Tomek
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
A wiesz może jaki kat wyprzedzania masz ustawiony?StarszyWajchowy pisze: ↑2020-11-17, 18:57Tak jak andrzej wspomniał powyżej wyprzedzenie zapłonu również gra niebagatelną rolę.
Ja w swoim 429 również mam ostry wałek i wyprzedzenie zapłonu jest dużo większe, bo inaczej zachowuje się jak muł.
Mirek z Car Force One Ci wszystko podreguluje jeśli do niego podjedziesz.
- StarszyWajchowy
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 563
- Rejestracja: 2015-05-08, 02:03
- Model: 73 Mach 1 429
- Silnik: inny V8
- Kolor: yellow hornet
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
Jeśli dobrze pamiętam to coś około 18-20 stopni.
Tomek
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
- Model: Mustnag II
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: niebieski
- StarszyWajchowy
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 563
- Rejestracja: 2015-05-08, 02:03
- Model: 73 Mach 1 429
- Silnik: inny V8
- Kolor: yellow hornet
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Ostry wałek rozrządu edelbrock silnik 302
Dyszy nie zmieniałem. Gaźnik miał kompletny remont u Pietrzyka a potem on go ustawiał u siebie w warsztacie.
Tomek