'66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

'66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)

Post autor: emgie » 2017-06-05, 09:29

Cześć!
Koledzy mam kłopot. Podczas testów silnika wraz z rozrusznikiem na zewnątrz (w sensie poza autem) nie było problemu. Ładnie startował.
Teraz jak wszystko mam już w aucie pojawił się dość dziwny problem.
Otóż po przekręceniu kluczyka w celu zakręcenia rozrusznikiem wał się nie obraca i słychać dziwne głośne buczenie. Coś jak zwarcie.
Spodziewałem się wielu różnych problemów (głównie z elektryką), ale nie czegoś takiego.
Poprzednio - mając wszystko poza autem) rozrusznik wkręciłem normalnie, bez żadnych dodatkowych podkładek itp. A teraz to zaskoczenie

Mam na to różne teorie...
1. Z jakiegoś powodu zębatka rozrusznika nie może się wysunąć i tylko uderza w koło zębate
2. Zębatka rozrusznika wysuwa się, ale ma zbyt daleko do koła zębatego i tylko "leci" po zębach
3. Coś się zablokowało w skrzyni / silniku i wszystko stoi - stąd odgłos jakby zwarcia.

Rozrusznik nie jest oryginalny - kupiłem nowy, ale jak już wspomniałem - testowe podłączenie poza autem poszło bez problemów i elegancko odpalał mi silnik.

Mam kilka dni na zastanowienie zanim znowu wejdę pod auto. Będę zobowiązany za podpowiedzi co ewentualnie sprawdzić.

Elektrycznie raczej wszystko gra...

m


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
lukideluk
Młodszy Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 2015-05-28, 12:42
Model: 428 CobraJet 69
Silnik: inny V8
Kolor: Black Jade
Lokalizacja:: Bydgoszcz
Stajnia: Stajnia Bydgoszcz

Re: '66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)

Post autor: lukideluk » 2017-06-05, 10:59

Ja bym sprawdził jeszcze, czy jest dobra masa, prąd. Podłącz jakieś kable rozruchowe bezpośrednio do rozrusznika.



Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: '66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)

Post autor: emgie » 2017-06-05, 14:49

ok tak zrobię. Generalnie w planie mam jeszcze podłączenie go na krótko... z pominięciem solenoidu itp. To pierwszy test.

Niemniej zastanawia mnie to buczenie. Tak jakby zwarcie jakieś było. Jest dość głośne. Co to może być?


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: '66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)

Post autor: 6t07t » 2017-06-05, 16:42

Sprawdź kluczem czy silnik się obraca. Może rozrusznik nie jest w stanie zakręcić.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: '66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)

Post autor: emgie » 2017-06-05, 22:56

Hmmm... Jak robiłem testy jakiś rok temu na stojaku to silnik normalnie odpalał ale ze skrzynią testów nie robiłem. Sprawdzę.
Podejrzewam że może być ciężko bo silnik jest po remoncie i kompresję trzyma ale w razie czego wykręcę kilka świec dla sprawdzenia.
Dzięki - sprawdzę
Coś jeszcze warto sprawdzić??

M.


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: '66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)

Post autor: emgie » 2017-06-06, 09:36

Pytanie może banalne ale wiecie jak jest... czy potencjalnie rozładowany akumulator może powodować tego rodzaju efekty?


m.


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
lukideluk
Młodszy Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 2015-05-28, 12:42
Model: 428 CobraJet 69
Silnik: inny V8
Kolor: Black Jade
Lokalizacja:: Bydgoszcz
Stajnia: Stajnia Bydgoszcz

Re: '66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)

Post autor: lukideluk » 2017-06-06, 14:17

Jak najbardziej



Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: '66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)

Post autor: emgie » 2017-06-07, 16:24

no to załatwiłem solidny prostownik od kumpla - jutro podskoczę po aku do garażu, naładuję pod korek przez noc i sprawdzę.

dzięki Chłopaki!
m


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: '66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)

Post autor: emgie » 2017-06-09, 08:39

info z placu boju...

W pierwszej kolejności chciałem ustalić co tak hałasuje. No i się udało - to przekaźnik (tzw. solenoid starter). Generalnie po odłączeniu obwodu z zacisku "S" spięcia na krótko z baterią za pomocą śrubokręta wszystko się wyjaśniło. Dodatkowo sprawdziłem napięcie na solenoidzie na terminalu w stronę rozrusznika - w chwili zwierania tego przekaźnika - brak napięcia - czyli prąd nie przechodzi prawidłowo przez solenoid.

Kolejny krok - weryfikacja napięcia na aku... 10,3 V. Po przeszło 3 godzinach ładowania wiele nie podskoczyło. Podładuję go raz jeszcze przez całą noc i sprawdzę w sobotę, niemniej ustalenie faktycznej przyczyny coraz bliżej :)


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: '66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)

Post autor: 6t07t » 2017-06-09, 20:12

Przy takim napięciu przekaźnik nie zadziała i będzie tylko buczał.
Ładowanie takiego akumulatora już nie ma sensu.
Weź dobry akumulator i wszystko się wyjaśni ;)


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
anbr64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 811
Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
Model: convertible 68
Silnik: inny V8
Kolor: Tahoe Turquoise
Lokalizacja:: Ząbki
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: '66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)

Post autor: anbr64 » 2017-06-09, 23:50

To aku wymień w sklepie na nowe. dostaniesz z 50 dych. Nie da się go już naładować. Ma padnięte cele I nigdy juz mu nie przywrócisz życia.


68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: '66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)

Post autor: emgie » 2017-06-10, 23:14

Cześć Chłopaki
Dzięki za te informacje - bardzo się przydały.
Okazało się, że mój stary prostownik coś nie bardzo potrafił poradzić sobie z tym aku albo po prostu padł. Pożyczyłem wczoraj od kolegi solidny prostownik i ładowałem całą noc. Rano było 12,4 V. Wrzuciłem do auta i... rozrusznik ładnie zaczął obracać :)
Zatem jest do przodu :)

Temat wyjaśniony - wybaczcie moje szczeniackie błędy

Dziękuję wszystkim za pomoc.

m


Michał
http://senomustangu.pl

bumer
Młodszy Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 2017-05-17, 06:58
Model: V
Silnik: V6 3.8
Kolor: czerwony

Re: '66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)

Post autor: bumer » 2017-07-03, 10:10

Dobrą robotę wykonuje jeszcze starter lub prostownik z rozruchem.



ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”