Regulacja gaźnika Mustang 67 r6

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
1967,3.3
Młodszy Forumowicz
Posty: 96
Rejestracja: 2017-09-02, 11:14
Model: 3.3 I6 coupe hardtop
Kolor: Niebieski
Lokalizacja:: Kraków

Re: Regulacja gaźnika Mustang 67 r6

Post autor: 1967,3.3 » 2017-09-08, 18:58

Panowie a +/- w jakich proporcjach i która śrubą w którą stronę? :)



Awatar użytkownika
StarszyWajchowy
Stowarzyszenie MKP
Posty: 563
Rejestracja: 2015-05-08, 02:03
Model: 73 Mach 1 429
Silnik: inny V8
Kolor: yellow hornet
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Regulacja gaźnika Mustang 67 r6

Post autor: StarszyWajchowy » 2017-09-08, 20:08

1967,3.3 pisze:Panowie a +/- w jakich proporcjach i która śrubą w którą stronę? :)
A szukales moze na youtube jakiegos filmiku instruktazowego?
Bardzo czesto producenci gaznikow wrzucaja takie filmiki, albo zwykli uzytkownicy.


Tomek

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 764
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: Regulacja gaźnika Mustang 67 r6

Post autor: empi1955 » 2017-09-08, 20:39

1967,3.3 pisze:Panowie a +/- w jakich proporcjach i która śrubą w którą stronę? :)
Nie ma jednego przepisu. Sprawne paluszki "kasiarza" i dobry słuch- jak u Kwinto w Vabank. :D
Ogólnie: na ciepłym silniku ustawiasz obroty jałowe (śruba przepustnicy - wkręcając zwiekszasz obroty) nieco wyższe niż powinny być. Potem zabierasz się za śrubę regulacji mieszanki - wkręcasz ją do momentu kiedy silnik zacznie się dławić (w niektorych gaźnikach można wkręcić do oporu), potem powoli ją odkręcasz. Obroty będą rosnąć i stawać się stabilne, do pewnego momentu kiedy znów będą nierówne.To jest ta granica której nie można przekroczyć. Musisz znaleźć takie ustawienie tej śruby aby silnik pracował najrówniej i na najniższych obrotach. Jeśli już to znajdziesz to wtedy zmniejszasz obroty biegu jałowego do takiego poziomu jaki jest wymagany.
Oczywiście jest to końcowa regulacja, którą robisz mając pewność, że wszystkie inne parametry są prawidłowe (przepustnica się nie zacina, ośki nie wytarte, poziom paliwa , dysze paliwowe i powietrzne, itp odpowiednie dla tego gaźnika.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
1967,3.3
Młodszy Forumowicz
Posty: 96
Rejestracja: 2017-09-02, 11:14
Model: 3.3 I6 coupe hardtop
Kolor: Niebieski
Lokalizacja:: Kraków

Re: Regulacja gaźnika Mustang 67 r6

Post autor: 1967,3.3 » 2017-09-10, 18:48

Dzięki za szczegółowy opis :)

simontlc pisze:Pochwal się co tam masz :hyhy:
Sory że dopiero teraz ale nie miałem czasu wcześniej. Tu kilka zdjęć:
https://zapodaj.net/87d1000d2b57a.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://zapodaj.net/a2afa9267c79c.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://zapodaj.net/8683b0b2e54be.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://zapodaj.net/a6b6ee15bc5b8.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Dopiero zaczynam i jest jeszcze sporo pracy przy nim ale czuję że będzie warto :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”