remonty silników

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
sbass
Młodszy Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 2009-09-07, 14:28
Model: mustang coupe 1966
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarna wiśnia

Mam pewien problem przy remoncie silnika

Post autor: sbass » 2010-06-13, 13:33

Hej!
Panowie! (a może i panie tez ;-D ) mam prośbę, czy ktoś może wie jak dokładnie powinny wyglądać uszczelki pod głowice do '66 289? Kończę totalny remont silnika i okazało się ze w tym całym zestawie uszczelek potrzebnych do remontu silnika są dwie takie same uszczelki pod głowice, tzn gdyby je zastosować - zbrojenie uszczelki (takie metalowe ścieżki) pod jedna glowicą było by od góry a pod drugą Glowicą od spodu, zdaje się tak nie może być, w razie by co można je dorobić na miejscu, ale pojawia się wtedy jeszcze jeden znak zapytania: uszczelki zaślepiają część kanałów wodnych w bloku, tak ma być, ale jeśli nie mam pary uszczelek tylko jedną zdublowaną to nie wiadomo które kanały wodne mają być zaślepione w uszczelce którą muszę dorobić? A gdyby coś wyszło nie tak i silnik by się zatarł to chyba bym popadł w poważną depresję :( !! Dlatego chucham na wszystko :) . Mam nadzieje ze niedługo pochwalę się fotkami i mam nadzieje ze zrobi to na małe was wrażenie, ja już nie mogę się doczekać końca tego remontu, ciągle coś się przedlłuza, sezon w pełni a ja nie jeżdżę. Ale poprzeczki z remontem i tak nie opuszczam ani o centymetr!!!
Poradźcie mi coś proszę, pozdrawiam Tomek



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2010-06-13, 15:08

Maja byc wlasnie dwie takie same uszczelki. Powinny byc na nich oznaczenia FRONT LUB TOP. Tak, czesc otworów wodnych jest zaslepiana. Uszczelki sa identyczne, podobnie jak i głowice, tylko zakłada sie je odwrotnie.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
sbass
Młodszy Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 2009-09-07, 14:28
Model: mustang coupe 1966
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarna wiśnia

Post autor: sbass » 2010-06-14, 10:33

O! Dzięki za szybką odpowiedź! :) Czyli skoro strona od której jest to metalowe zbrojenie na uszczelce nie jest istotna to w zasadzie nie można się pomylić, ale zastanawiające jest w tej sytuacji to, ze po jednej stronie otwory do kanałów wodnych nie pokrywają się idealnie z kanałami w bloku... Co myślisz? Nie przejmować się tym? noo, poniekąd może to nieco zabużyć płynną cyrkulacje wody, może chuchając na zimne lepiej poprawic to niezfazowanie przy uszczelce? Na szczęście otwory pod cylindry są jak się należy.



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2010-06-14, 14:16

Tam, gdzie sie nie pokrywaja dokładnie mozna poprawic otwory w uszczelce wybijakiem do otworów. Kanały powinne miec swobodne przejscia.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
sbass
Młodszy Forumowicz
Posty: 16
Rejestracja: 2009-09-07, 14:28
Model: mustang coupe 1966
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarna wiśnia

Post autor: sbass » 2010-06-14, 14:47

ok, dzięki za pomoc!!



Salvador
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2010-05-02, 23:49
Model: Shelby Cobra
Kolor: Czerwona perła

Post autor: Salvador » 2010-06-16, 23:36

Kanały MUSZĄ mieć swobodne przejścia :D



Roko
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2010-12-15, 18:26
Model: convertible
Silnik: inny V8
Kolor: jeszcze nie wiem :)

Post autor: Roko » 2010-12-23, 00:05

Jakie różnice mogą być w koszcie remontu silnika I6 i V8 zakładając remont kapitalny?
Czy w cabrio V8 jest dużo głośniejszy i czy może być " męczący" dla pasażerów przy dłuższej podróży, mierzył ktoś poziom chałasu obu silników? Jaka jest moc I6 z1965 r?
Może jest strona z brzmieniem I6 bo V8 jest pod dostatkiem:) Te wszystkie pytania po to aby zdecydować czy pozostać przy I6 który jest fabrycznie w autku czy przerabiać na V8. Niestety nie słyszałem na żywo tych silników :wstyd: a wybrać trzeba :niepewny:


Roko

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2010-12-23, 08:18

Robocizna przy I6 jest tańsza ale części są trochę tańsze przy V8.
Oba silniki przy seryjnych wydechach są ciche a dźwięk I6 jest bardzo fajny.
Silnik 200-I6 ma 120KM i mustang z tym silnikiem jeździ bardzo swobodnie, jat zwykłe auto. Z V8 jest już zabawa i wiekszy rogal na twarzy ;)
Jezeli nie masz wszystkich komponentów do konwersji to zostaw I6 a silnik V8 sprzedaj i kasę przeznacz na remont auta z I6.
Na Youtubie wpisz mustang 200six i bedą filmiki.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Caprifan
Młodszy Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 2009-11-17, 12:26
Model: Hardtop Coupe 67'
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: Caprifan » 2010-12-23, 10:29

Jako że przejeździłem sezon na I6 to się wypowiem.
Jeździ to całkiem fajnie jak na pojazd do zwykłego poruszania się. Jeśli masz jakieś sportowe zacięcie to odpada.
Dźwięk jest bardzo przyjemny dla ucha i nie męczący w kabinie poniżej masz link na seryjnym szczelnym wydechu.


Ponadto I6 ma jedną zasadniczą zaletę w mieście pali to od 11l a na trasie od 9l.

Pozdrawiam!!!

Ps. Pomimo tych zalet ja i tak zmieniam silnik na V8 :P



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2010-12-23, 10:38

Gdyby ktoś potrzebował to jest tylny most od V8 (65-66) potrzebny do konwersji ;)


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Zapek
Młodszy Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 2014-03-14, 19:21
Model: GT
Silnik: V8 5.4

Re: remonty silników

Post autor: Zapek » 2014-12-11, 20:49

Taki temat się nam pojawił.
Klient zażyczył sobie u nas remont silnika. Wszystkie części zagwarantował sam. Zamówił, części przyszły więc poskładaliśmy silnik który wylądował w pachnącym nowością Mach1. Silnik to 351C 2v. Klient wymieniał tłoki, wałek rozrządu (cywilny), popychacze, wymienił kolektor i gażnik z 350 na edelbrock 650 oraz resztę tego co się zawsze wymienia.
Silnik jak się okazało ma na wszystkich cylindrach po równo 8 Atm!!! Nie chodzi to właściwie wcale.

Próbując rozwiązać zagadkę zacząłem analizować co tak naprawdę zamontowaliśmy w jego silniku. Okazało się, że silnik ten miał płaskie tłoki a klient zakupił wklęsłe czyli odprężające. Pytanie moje jest następujące:

Czy silnik 351C 2v z 72r powinien mieć oryginalnie tłoki z płaskim denkiem czy wklęsłym???

Oraz pytanie 2.
Jak wyglądają tłoki do silnika 4v, są wypukłe?

Wiem że dyskusję można uciąć robiąc pomiar stopnia ale póki co teoretyzuję.

Pozdr.



Awatar użytkownika
wojtas w
Stowarzyszenie MKP
Posty: 122
Rejestracja: 2011-01-23, 22:05
Model: Mustang 1973 conver.
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony

Re: remonty silników

Post autor: wojtas w » 2014-12-14, 19:36

Ja mam właśnie 351C i tłoki w nim są z zagłębieniami ale kompresja jest OK
czyli 11:1



Zapek
Młodszy Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 2014-03-14, 19:21
Model: GT
Silnik: V8 5.4

Re: remonty silników

Post autor: Zapek » 2014-12-17, 17:57

może głowice masz z niepełną komorą spalania? Te u mnie to tzw open chamber czyli komora w żaden spodsób nie doprężająca.



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: remonty silników

Post autor: yoozeq » 2014-12-18, 15:19

Wiele zależy jaką pojemność ma komora spalania bo np. między rzędową 1969 a 1977 jest prawie 10cc ! Jeśli masz dużą komorę spalania i do tego wklęsłe tłoki, to cr ratio może być do bani... Możesz wymienić tłoki albo planować głowicę, dodanie cieńszej uszczelki też będzie na plus... Ale zanim coś ruszysz to musisz wszystko pomierzyć i policzyć np tu : http://www.gtsparkplugs.com/CompRatioCalc.html

Wojtas - kompresja 11:1 to dużo... nie masz problemu z paliwem 95 czy na 98 ciągle śmigasz ?


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
wojtas w
Stowarzyszenie MKP
Posty: 122
Rejestracja: 2011-01-23, 22:05
Model: Mustang 1973 conver.
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony

Re: remonty silników

Post autor: wojtas w » 2014-12-19, 11:32

No tak dokładnie to kompresje mam 10.7 : 1. Do jazd na codzień używam 95 oktan
zawsze z dodatkim ołowiowym. Szczeże mówiąc nie widzę różnicy podczas jazdy
między 95 a 98. Za to jak zmieniłem gaźnik z 750 cfm na 600 to ekonomia się
poprawiła ale też zrobił się troszkę mniej narowisty. Jak jechaliśmy do Szwecji
na zlot (jakieś 1000 km w jedną stronę )to z gaźnikiem 750 cfm tankowałem co 270 km.
Teraz z 600 cfm. tankuje co 330. Jak na razie rekordzistą jest mój pickup z 1950
Ma żędową szusteczkę i nim tankuję co 460 km.



ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”