Odłączenie PCV Valve

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Odłączenie PCV Valve

Post autor: yoozeq » 2013-06-15, 08:23

Nie jestem pewien czy to dobry dział ale nie wiedziałem gdzie to upchnąć (przepnij Piotr jeśli to nie tu) ;)

Więc tak czy ktoś ćwiczył odłączenie odmy ? Chodzi o wywalenie węża który idzie z PCV Valve do gaźnika. Po rozmowie ze kolesiem od gaźników stwierdził, że ucieka mi tamtędy podciśnienie i ogólnie że syf robi w dolocie.

Kilka słów po co jest odma:)
Odma zbiera opary z pokrywy zaworów oleju i transportuje je do dolotu aby ponownie je przepalić i usunąć razem ze spalinami. Odpowietrza też skrzynię korbową więc nie można jej ot tak sobie zatkać na pokrywie, bo będzie booom :D

Tak działa PCV valve:
Obrazek

Teraz tak na logikę podpinanie odmy do gaźnika to błąd gdyż:
1. bałagan, olej w dolocie który się osadza z oparów,
2. ciepłe powietrze w dolocie pogarszające osiągi,
3. miejsce gdzie może uciekać podciśnienie,

Jeśli w pokrywę zaworów wstawię tylko filtry to będzie mi się kopcić pod maską więc ta opcja odpada... Myślę żeby zrobić tak:

1. zaślepić lub nie wejście w gaźniku
2. w jednym otworze pokrywy zaworów wstawić filtr lub podłączyć do podstawy filtra powietrza
3. od drugiego podłączyć wąż poprowadzony do zbiorniczka (oil catch can)
4. zależnie od wybranej opcji w 1 podłączyć ze zbiorniczka (odstojnika) do gaźnika lub wyprowadzić pod samochodem.

Przykład zbiorniczka tutaj:

Obrazek

Co myślicie ??


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Odłączenie PCV Valve

Post autor: Piotrek86skc » 2013-06-15, 09:16

Mogę przyznać, że u mnie olej zbiera się pod spacerem w takiej szczelinie i przesącza to uszczelkę, więc może droga słuszna. Było coś takiego jak Californijski system spalania?? Niektórzy w klubie mieli to nawet założone.



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Odłączenie PCV Valve

Post autor: stang67 » 2013-06-15, 09:27

Ale to chyba było dopalanie spalin? :)

Ja mam podłączony wąż od pokrywy do spodniej części filtra, a od drugiej do gaźnika... czemu tak to nie wiem...(?)
Ale wszystko działa... :]


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Odłączenie PCV Valve

Post autor: yoozeq » 2013-06-15, 10:04

stang67 pisze:Ale to chyba było dopalanie spalin? :)

Ja mam podłączony wąż od pokrywy do spodniej części filtra, a od drugiej do gaźnika... czemu tak to nie wiem...(?)
Ale wszystko działa... :]
No tak jest fabrycznie ale zauważ że opary olejowe idą do gaźnika i robią tłusty syf tam no i są ciepłe :) Czytam teraz o tym sporo i jeśli chcesz tak zostawić to dobrze jest po drodze dodać ten jakby filtr - oil can catch. W maluchach wiem że wstawiali takie coś zrobione ze zwykłych słoików :wstyd: :D

Ed.1
Zamówiłem produkt bydgoskiej firmy Properfekt i będę instalować w okolicy środy:
Obrazek


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Odłączenie PCV Valve

Post autor: yoozeq » 2013-06-19, 10:21

PCV valve odłączony a odma skierowana do puszki łapiącej opary. Zauważalna spora poprawa w wartości podciśnienia, ale pewnie to wynikało również z jakiejś nieszczelności. Ale jeden punkt podłączenia podciśnienia mniej = jeden mniej gdzie mogą być problemy ;) Pierwszy kapsel na pokrywie jest z filtrem ale być może wymienię go na stożek jak będzie za mało powietrza przez niego wdmuchiwać lub też podłączę do filtra powietrza.

Mam jedno pytanie jeszcze, w tej chwili bardzo mocno słyszę zassssysane powietrze przez gaźnik / filtr przy przyśpieszaniu, to raczej normalne ale upewnijcie mnie ;)

Całość wygląda tak:
Obrazek

A i polecam firmę Properfekt z Bydgoszczy bo puszka wykonana z rury grubościennej, dekle toczone, jest to solidny polski produkt, może droższy ale nie jakaś tam blaszka (ktoś chce namiary to na PW) :ok:


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Odłączenie PCV Valve

Post autor: Michał P. » 2018-05-29, 13:37

Chciałbym odkopać temat. Czy ktoś montował catch can lub jakieś inne rozwiązanie u siebie ?


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -

Feniks
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 2016-01-16, 06:31
Model: GT Premium
Silnik: V8 5.0
Kolor: Ruby Red

Re: Odłączenie PCV Valve

Post autor: Feniks » 2018-05-29, 14:38

Instalowałem pare catch cans w zyciu, dla siebie własnie teraz sobie zakupie bo totalnie zapomnialem o tym.
Prosto, przyjemnie i tylko same plusy, wyczyscic co 3-4 miesiace i tylko jezdzic :)



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Odłączenie PCV Valve

Post autor: Michał P. » 2018-05-29, 16:49

Feniks polecasz jakiś konkretny model/firmę czy nie ma to znaczenia za bardzo ? Budowa jest chyba prosta jak cepa, a ceny są od 180 zł do 800 zł ...


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/CS 2012 2021 -

Feniks
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 2016-01-16, 06:31
Model: GT Premium
Silnik: V8 5.0
Kolor: Ruby Red

Re: Odłączenie PCV Valve

Post autor: Feniks » 2018-05-29, 17:21

Ja zazwyczaj polecam JLT V3.0

Tego tez dla siebie zamawiam.



Micha94l
Młodszy Forumowicz
Posty: 25
Rejestracja: 2014-05-17, 14:33
Model: Coupe '67
Silnik: V8 4.6

Re: Odłączenie PCV Valve

Post autor: Micha94l » 2018-09-11, 18:49

Witam, dorzucę swoje dwa centy do tematu. Z pewnych źródeł często podają żeby PCV podłączyć pod gaźnik, czyli praktycznie pod podciśnienie kolektora. Niby jest zawór, ale czy to przypadkiem nie wyssie nam oleju? Obecnie mam odmę z jednej i drugiej strony podłączone pod filtr, jakoś działa, ale mam problem z niedoborem mocy



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Odłączenie PCV Valve

Post autor: yoozeq » 2018-09-12, 13:19

PCV ma za zadanie zebranie oparów po spalaniu mieszanki z góry silnika, pozwala również kontrolować ciśnienie silnika aby przez uszczelnienia nie wypychało oleju np. na tylnym mostku. Dzięki niemu silnik też jest czystszy a emisja spalin również bardziej eko… ale jest to jakby nie patrzyć lewe powietrze dla gaźnika a to zawsze ma wpływ na osiągi. Odłączenie skutkuje większym zabrudzeniem w silniku (choć oleje doskonale dziś myją i nie powinno to stanowić problemu) i większym zatruwaniem środowiska... ale lepszą pracą. Zassanie oleju raczej tędy nie grozi a to co w przewodzie to wytrąca się właśnie z oparów.


Oryginalne podłączenie odmy to jedna pod filtr a druga pod gaźnik. Jeśli masz obie podłączone pod filtr to gaźnik działa jakby odmę miał odłączoną bo ssie opary oleju z góry razem z powietrzem, wtedy ten zawór kompletnie nie jest Tobie potrzebny...


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Re: Odłączenie PCV Valve

Post autor: Damian » 2018-09-28, 08:57

yoozeq możesz podesłać zdjęcie jak to u ciebie wyglada. NAjlepiej na PW do mnie bo nie mogę odtworzyć z forum



Awatar użytkownika
bebezet
Stowarzyszenie MKP
Posty: 12
Rejestracja: 2018-05-27, 00:04
Model: '68 3,3l,Bullitt '18
Silnik: inny V6
Kolor: zielony
Lokalizacja:: Płock
Kontakt:

Re: Odłączenie PCV Valve

Post autor: bebezet » 2018-10-02, 12:42

Ja też się przyłączam do pytania.

Ja aktualnie mam odmę podłączoną do gażnika. (Do filtra nie mogę, nie ma takiej możliwości)
W związku z tym myślę, że podłączenie do gażnika może być jedynie z separatorem oleju. Co Wy na to? :/
Np taki.. - Ale po co 2 wejścia I wyjście? Lub jak na pierwszym produkcie to jedynie dolot powietra... ale po co kolejny?
http://www.blow-off.pl/oct-separator-od ... duct_id=74" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blow-off.pl/oct-separator-od ... duct_id=59" onclick="window.open(this.href);return false;



Damian
Młodszy Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 2017-10-11, 07:51
Model: Mustnag II
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski

Re: Odłączenie PCV Valve

Post autor: Damian » 2018-10-03, 14:06

To raczej chodzi o to że te powietrze powinno trafić do gaźnika lub filtra, a odstojnik słóży do tego żeby schłodzic powietrze wylatujące z silnika, wyłapanie oparów oleju i zgromadzenie ich w zbiorniku żeby nie smoliło nam gaźnika i kolektora. Tylko wydaje mi się że lepszy jest odstojnik z filterkiem bo dodatkowo łapiesobie chłodne powietrze z zewnątrz i nie wytwarza sie podciśnienie w zbiorniku. Jeśli się mylę to prosze mnie poprawić



Awatar użytkownika
bebezet
Stowarzyszenie MKP
Posty: 12
Rejestracja: 2018-05-27, 00:04
Model: '68 3,3l,Bullitt '18
Silnik: inny V6
Kolor: zielony
Lokalizacja:: Płock
Kontakt:

Re: Odłączenie PCV Valve

Post autor: bebezet » 2018-10-04, 22:42

Tak na logikę ma to sens.
Zobacze czy maja takie odstojniki wej/wyj + filterek



ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”