'66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
'66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)
Cześć!
Koledzy mam kłopot. Podczas testów silnika wraz z rozrusznikiem na zewnątrz (w sensie poza autem) nie było problemu. Ładnie startował.
Teraz jak wszystko mam już w aucie pojawił się dość dziwny problem.
Otóż po przekręceniu kluczyka w celu zakręcenia rozrusznikiem wał się nie obraca i słychać dziwne głośne buczenie. Coś jak zwarcie.
Spodziewałem się wielu różnych problemów (głównie z elektryką), ale nie czegoś takiego.
Poprzednio - mając wszystko poza autem) rozrusznik wkręciłem normalnie, bez żadnych dodatkowych podkładek itp. A teraz to zaskoczenie
Mam na to różne teorie...
1. Z jakiegoś powodu zębatka rozrusznika nie może się wysunąć i tylko uderza w koło zębate
2. Zębatka rozrusznika wysuwa się, ale ma zbyt daleko do koła zębatego i tylko "leci" po zębach
3. Coś się zablokowało w skrzyni / silniku i wszystko stoi - stąd odgłos jakby zwarcia.
Rozrusznik nie jest oryginalny - kupiłem nowy, ale jak już wspomniałem - testowe podłączenie poza autem poszło bez problemów i elegancko odpalał mi silnik.
Mam kilka dni na zastanowienie zanim znowu wejdę pod auto. Będę zobowiązany za podpowiedzi co ewentualnie sprawdzić.
Elektrycznie raczej wszystko gra...
m
Koledzy mam kłopot. Podczas testów silnika wraz z rozrusznikiem na zewnątrz (w sensie poza autem) nie było problemu. Ładnie startował.
Teraz jak wszystko mam już w aucie pojawił się dość dziwny problem.
Otóż po przekręceniu kluczyka w celu zakręcenia rozrusznikiem wał się nie obraca i słychać dziwne głośne buczenie. Coś jak zwarcie.
Spodziewałem się wielu różnych problemów (głównie z elektryką), ale nie czegoś takiego.
Poprzednio - mając wszystko poza autem) rozrusznik wkręciłem normalnie, bez żadnych dodatkowych podkładek itp. A teraz to zaskoczenie
Mam na to różne teorie...
1. Z jakiegoś powodu zębatka rozrusznika nie może się wysunąć i tylko uderza w koło zębate
2. Zębatka rozrusznika wysuwa się, ale ma zbyt daleko do koła zębatego i tylko "leci" po zębach
3. Coś się zablokowało w skrzyni / silniku i wszystko stoi - stąd odgłos jakby zwarcia.
Rozrusznik nie jest oryginalny - kupiłem nowy, ale jak już wspomniałem - testowe podłączenie poza autem poszło bez problemów i elegancko odpalał mi silnik.
Mam kilka dni na zastanowienie zanim znowu wejdę pod auto. Będę zobowiązany za podpowiedzi co ewentualnie sprawdzić.
Elektrycznie raczej wszystko gra...
m
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- lukideluk
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 2015-05-28, 12:42
- Model: 428 CobraJet 69
- Silnik: inny V8
- Kolor: Black Jade
- Lokalizacja:: Bydgoszcz
- Stajnia: Stajnia Bydgoszcz
Re: '66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)
Ja bym sprawdził jeszcze, czy jest dobra masa, prąd. Podłącz jakieś kable rozruchowe bezpośrednio do rozrusznika.
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: '66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)
ok tak zrobię. Generalnie w planie mam jeszcze podłączenie go na krótko... z pominięciem solenoidu itp. To pierwszy test.
Niemniej zastanawia mnie to buczenie. Tak jakby zwarcie jakieś było. Jest dość głośne. Co to może być?
Niemniej zastanawia mnie to buczenie. Tak jakby zwarcie jakieś było. Jest dość głośne. Co to może być?
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: '66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)
Sprawdź kluczem czy silnik się obraca. Może rozrusznik nie jest w stanie zakręcić.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: '66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)
Hmmm... Jak robiłem testy jakiś rok temu na stojaku to silnik normalnie odpalał ale ze skrzynią testów nie robiłem. Sprawdzę.
Podejrzewam że może być ciężko bo silnik jest po remoncie i kompresję trzyma ale w razie czego wykręcę kilka świec dla sprawdzenia.
Dzięki - sprawdzę
Coś jeszcze warto sprawdzić??
M.
Podejrzewam że może być ciężko bo silnik jest po remoncie i kompresję trzyma ale w razie czego wykręcę kilka świec dla sprawdzenia.
Dzięki - sprawdzę
Coś jeszcze warto sprawdzić??
M.
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: '66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)
Pytanie może banalne ale wiecie jak jest... czy potencjalnie rozładowany akumulator może powodować tego rodzaju efekty?
m.
m.
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: '66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)
no to załatwiłem solidny prostownik od kumpla - jutro podskoczę po aku do garażu, naładuję pod korek przez noc i sprawdzę.
dzięki Chłopaki!
m
dzięki Chłopaki!
m
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: '66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)
info z placu boju...
W pierwszej kolejności chciałem ustalić co tak hałasuje. No i się udało - to przekaźnik (tzw. solenoid starter). Generalnie po odłączeniu obwodu z zacisku "S" spięcia na krótko z baterią za pomocą śrubokręta wszystko się wyjaśniło. Dodatkowo sprawdziłem napięcie na solenoidzie na terminalu w stronę rozrusznika - w chwili zwierania tego przekaźnika - brak napięcia - czyli prąd nie przechodzi prawidłowo przez solenoid.
Kolejny krok - weryfikacja napięcia na aku... 10,3 V. Po przeszło 3 godzinach ładowania wiele nie podskoczyło. Podładuję go raz jeszcze przez całą noc i sprawdzę w sobotę, niemniej ustalenie faktycznej przyczyny coraz bliżej
W pierwszej kolejności chciałem ustalić co tak hałasuje. No i się udało - to przekaźnik (tzw. solenoid starter). Generalnie po odłączeniu obwodu z zacisku "S" spięcia na krótko z baterią za pomocą śrubokręta wszystko się wyjaśniło. Dodatkowo sprawdziłem napięcie na solenoidzie na terminalu w stronę rozrusznika - w chwili zwierania tego przekaźnika - brak napięcia - czyli prąd nie przechodzi prawidłowo przez solenoid.
Kolejny krok - weryfikacja napięcia na aku... 10,3 V. Po przeszło 3 godzinach ładowania wiele nie podskoczyło. Podładuję go raz jeszcze przez całą noc i sprawdzę w sobotę, niemniej ustalenie faktycznej przyczyny coraz bliżej

Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: '66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)
Przy takim napięciu przekaźnik nie zadziała i będzie tylko buczał.
Ładowanie takiego akumulatora już nie ma sensu.
Weź dobry akumulator i wszystko się wyjaśni
Ładowanie takiego akumulatora już nie ma sensu.
Weź dobry akumulator i wszystko się wyjaśni

1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: '66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)
To aku wymień w sklepie na nowe. dostaniesz z 50 dych. Nie da się go już naładować. Ma padnięte cele I nigdy juz mu nie przywrócisz życia.
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: '66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)
Cześć Chłopaki
Dzięki za te informacje - bardzo się przydały.
Okazało się, że mój stary prostownik coś nie bardzo potrafił poradzić sobie z tym aku albo po prostu padł. Pożyczyłem wczoraj od kolegi solidny prostownik i ładowałem całą noc. Rano było 12,4 V. Wrzuciłem do auta i... rozrusznik ładnie zaczął obracać
Zatem jest do przodu
Temat wyjaśniony - wybaczcie moje szczeniackie błędy
Dziękuję wszystkim za pomoc.
m
Dzięki za te informacje - bardzo się przydały.
Okazało się, że mój stary prostownik coś nie bardzo potrafił poradzić sobie z tym aku albo po prostu padł. Pożyczyłem wczoraj od kolegi solidny prostownik i ładowałem całą noc. Rano było 12,4 V. Wrzuciłem do auta i... rozrusznik ładnie zaczął obracać

Zatem jest do przodu

Temat wyjaśniony - wybaczcie moje szczeniackie błędy
Dziękuję wszystkim za pomoc.
m
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 17
- Rejestracja: 2017-05-17, 06:58
- Model: V
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czerwony
Re: '66 289 - problem z rozrusznikiem (buczy)
Dobrą robotę wykonuje jeszcze starter lub prostownik z rozruchem.