Luzy zaworowe R6 4.1

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Kryszard
Młodszy Forumowicz
Posty: 37
Rejestracja: 2015-04-01, 21:19

Luzy zaworowe R6 4.1

Post autor: Kryszard » 2016-10-11, 23:10

Panie i Panowie niezmiernie miło mi sporządzić drugi post (pierwszy z przywitaniem) i od razu z ciężkim kalibrem. Potrzebna wartość luzów zaworowych w rzędowej szóstce w pojemności 4.1. Próbuje okiełznać 1970, ale obawiam się, że łatwo nie będzie. Jeśli ktoś z Was posiada stosowną literaturę gdzie można zwiększyć swoją wiedzę w temacie będę wdzięczny.



Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: Luzy zaworowe R6 4.1

Post autor: simontlc » 2016-10-12, 14:32

Masz tam regulację ?? Ja mam 3,3 z 65 i są hydro


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2123
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Luzy zaworowe R6 4.1

Post autor: stang232 » 2016-10-13, 08:22

Tu chyba są te dane
http://www.mustang-s.com/years/1973/1973_engine_250.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Luzy zaworowe R6 4.1

Post autor: yoozeq » 2016-10-13, 09:00

Nie ma regulacji luzu bo jest hydraulika i inne mocowania koników niż w V8 tzn. na jednym wałku wszystkie, więc nie ma możliwości ich regulowania. Dokręcamy cały wałek i tyle... Wyjątkiem są rzędówki z pierwszych lat produkcji gdzie koniki miały śruby regulacyjne. Jeśli jest luz jakiś czyli klepie to jedynie konika wymienić albo sprawdzić czy laska jest ok albo popychacz... no może jeszcze być krzywka zjechan na wałku :/

Jeśli np. głowica miała szlif ostry lub płaszczyzna bloku to można jeszcze porobić podkładki pod mostki od wałka koników aby układ hydrauliki zachować. Działa mam tak u siebie bo ja ostro z głowicą pojechałem o 1,5mm aby zwiększyć kompresję :D


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

boguś_grot
Posty: 1
Rejestracja: 2016-10-10, 11:12
Model: Forda Mustanga cabri
Silnik: V6 3.7
Kolor: srebrny metalik

Re: Luzy zaworowe R6 4.1

Post autor: boguś_grot » 2016-10-14, 12:12

Witam. Nie lepiej udać się do fachowca, on na pewno pomoże rozwiązać ten problem.



komin
Forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2015-07-26, 21:54
Model: convertible
Kolor: wiśnia

Re: Luzy zaworowe R6 4.1

Post autor: komin » 2017-03-01, 20:51

zaraz zbieram się za składanie 4.1 tam jest hydro na 100%


Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie

komin
Forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2015-07-26, 21:54
Model: convertible
Kolor: wiśnia

Re: Luzy zaworowe R6 4.1

Post autor: komin » 2021-08-10, 08:52

Sorki ze post pod postem ale mineły 4 lata a silnik na tym samym etapie :wstyd: ,ale nic przyszed czas na niego i mam pytanie : uszczelniacze zaworowe jak powinny byc osadzone na głowicy? Moze wyda się to banalne pytanie ale po tylu latach od obróbki silnika wykonawce remontu moge pocałowac w ...
A zauważyłem ze po naciśnieciu zaworu od gory podczas powrotu zaworu ma miejsce spoczynku uszczelniacz sie podnisi razem z zaworem i w ten sposób ni jak on nie bedzie spełniał swojej funkcji


Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”