Ustawienie luzów na zaworach 64 1/2 260

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Ustawienie luzów na zaworach 64 1/2 260

Post autor: Przemek64 » 2014-07-22, 13:30

Koledzy nie mogę znaleźć w postach
czy ktoś może mi podać jakie powinny być wartości luzów na zaworach ssących i wydechowych w 1964 1/2 v8 260
Prawdopodobnie wartości powinny być takie same jak w 289 lecz nie jestem pewien.
Jeśli jest ktoś w stanie mi pomóc to będę wdzięczny a jeszcze gdyby ten ktoś powiedział jak dokładnie się to robi bo wiem tylko tyle że na zimnym silniku (prawdopodobnie) a wolałbym patrząc mechanikowi na ręce coś wiedzieć :D


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Ustawienie luzów na zaworach 64 1/2 260

Post autor: stang67 » 2014-07-22, 16:42

W 289 na zero...
Obracasz silnik ręcznie i na zamkniętych zaworach po kolei na zero i 1/4 obrotu.


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: Ustawienie luzów na zaworach 64 1/2 260

Post autor: Przemek64 » 2014-07-22, 16:59

Przepraszam kolego ale mi trzeba jak krowie na rowie


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Ustawienie luzów na zaworach 64 1/2 260

Post autor: stang67 » 2014-07-22, 17:07

Nie wiem czy tak samo jest w 260... ja mówię dla 289.
Ja ustawiałem tak, że kluczem na kole obracam wał w silniku i po kolei tłoki będą ustawiać się w pozycjach gdy oba zawory są zamknięte. Wtedy na popychaczach będzie luz (będą się kolebać przód/tył), skręcasz wtedy na śrubie by skasować luz na zero i dokręcasz jeszcze kawałek (różne są nauki, albo zero, albo zero plus 1/4 lub 1/2 obrotu)


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Ustawienie luzów na zaworach 64 1/2 260

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2015-11-28, 22:28

stang67 pisze:Nie wiem czy tak samo jest w 260... ja mówię dla 289.
Ja ustawiałem tak, że kluczem na kole obracam wał w silniku i po kolei tłoki będą ustawiać się w pozycjach gdy oba zawory są zamknięte. Wtedy na popychaczach będzie luz (będą się kolebać przód/tył), skręcasz wtedy na śrubie by skasować luz na zero i dokręcasz jeszcze kawałek (różne są nauki, albo zero, albo zero plus 1/4 lub 1/2 obrotu)
odgrzewany kotlet , ale co kolego zawory ustawiasz na 0 ?



Awatar użytkownika
Suchy95
Młodszy Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 2013-10-05, 16:43
Model: COUPE 1965
Silnik: inny V8
Kolor: SZARA MYSZA

Re: Ustawienie luzów na zaworach 64 1/2 260

Post autor: Suchy95 » 2015-11-28, 22:34

Dokładnie na zero,w takiej procedurze jak pisał Stang67 !!!! Po chwili ja dokręcam ok 1 obrót i jest wszystko ok. Taką procedure stosuje od lat w stangach,vetkach i innych gdzie wystepuja popychacze sterowane hydro. Jak nic nie spieprzysz to na 1000% bedzie dobrze!! :D



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Ustawienie luzów na zaworach 64 1/2 260

Post autor: yoozeq » 2015-12-01, 09:53

Najpierw po prostu kasujesz luz laski czyli tak długo dokręcasz i paluszkami kręcisz laską (ale to brzmi) aż poczujesz że łapie opór - to punkt zerowy laski. Od tego punku robisz tak zwany preload czyli właśnie to dodatkowe dokręcenie (wg. manuala) , ale liczba obrotów ściśle zależy od tego jaki masz gwint (jego skok) na mocowaniu dźwigienki. Resztę załatwia hydraulika. Większy luz jest zawsze lepszy niż za mały. Najwyżej będzie klepał i mu dokręcisz.


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
MAKU
Stowarzyszenie MKP
Posty: 380
Rejestracja: 2015-06-10, 10:54
Model: GT500KR
Silnik: inny V8
Kolor: Black
Lokalizacja:: Końskie
Stajnia: Stajnia Świętokrzyska
Kontakt:

Re: Ustawienie luzów na zaworach 64 1/2 260

Post autor: MAKU » 2015-12-03, 17:40

yoozeq etat w bajkach dla dorosłych jako lektor masz pewny :) i nie wiem czy Przemek cię dobrze zrozumiał :) bo coś długo nie odpisuje


1967 S-Code, 1967 K-Code
1968 GT500KR,GT500, GT350 PAXTON, GT350
1969 GT500 , GT350 Hertz, R-Code

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: Ustawienie luzów na zaworach 64 1/2 260

Post autor: Przemek64 » 2015-12-04, 16:10

Ja regulowałem latem na kilka sposobów i ostatecznie wyregulowałem na pracującym silniku tylko kasując luz tak aby nie stukało i jest :ok:
A nie odpowiadam bop wątek założyłem dawno dawno temu :P


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
ozzy
Forumowicz
Posty: 328
Rejestracja: 2012-05-13, 22:22
Model: 13'GT/CS '67 289
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Lublin

Re: Ustawienie luzów na zaworach 64 1/2 260

Post autor: ozzy » 2019-03-29, 22:33

stang67 pisze:
2014-07-22, 17:07
Nie wiem czy tak samo jest w 260... ja mówię dla 289.
Ja ustawiałem tak, że kluczem na kole obracam wał w silniku i po kolei tłoki będą ustawiać się w pozycjach gdy oba zawory są zamknięte. Wtedy na popychaczach będzie luz (będą się kolebać przód/tył), skręcasz wtedy na śrubie by skasować luz na zero i dokręcasz jeszcze kawałek (różne są nauki, albo zero, albo zero plus 1/4 lub 1/2 obrotu)
Panowie, pytanie. Ile opinii, ile osób, ile filmów i manuali tyle sposobów i metod.
Podpowiedzcie czy mam rację:
Ustawiam 1 cylinder w TDC i skręcam oba zawory cylindra 1 tak, aby laski sie nie poruszały i dokręcam 1/4 obrotu kluczem.
Nastepnie zgodnie z kolejnością firing order
1 <-> 6
5 <-> 3
4 <-> 7
2 <-> 8
kręce wałem 90 stopni i ustawiam kolejny cylinder 5 potem 4, 2 itd.

Czy zgadza się ? :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”