
Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz
- Magic 2OO
- Forumowicz
- Posty: 138
- Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
- Model: Był: '07 GT-C
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: grafit
- Kontakt:
Dzięki
Mam już lepszy filmik ale nie zdążyłem go jeszcze obrobić i wrzucić. Dorzucę też zdjęcia z kilkoma grepsami z dłubania w instalacji, ułatwi to robotę innym. Ogólnie spędziłem nad tym dwa dni, teraz myślę że w 1 dzień dałbym radę, ale naprawdę trzeba wiedzieć co się robi - a ja w tym noga nie jestem, zrobiłem kilometry instalacji elektrycznych i trochę elektroniki. Inna sprawa że nie ma tam ani jednej szybkozłączki, wszystko jest lutowane.

Pozdrawiam - Maciek.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
mi sie osobiscie moja koncepcja bardziej podoba:) z tym ze o 4 ledy drozsza.
ale za to zakladajac komplet ledow opornikami mozna sobie doregulowac natezenie, no i mistrzowsko z daleka wyglada 6xstop...
w czarnym mialem wczesniej podobnie zrobione, teraz kumpel go ma i mnie sciga zebym mu zrobil jak u mnie:)
troche tel bylo, fajnie ze zwalczyles temata bez uszkodzen,
pozdro.
ale za to zakladajac komplet ledow opornikami mozna sobie doregulowac natezenie, no i mistrzowsko z daleka wyglada 6xstop...

w czarnym mialem wczesniej podobnie zrobione, teraz kumpel go ma i mnie sciga zebym mu zrobil jak u mnie:)
troche tel bylo, fajnie ze zwalczyles temata bez uszkodzen,
pozdro.
- polbart
- Posty: 2
- Rejestracja: 2010-03-05, 21:07
- Model: Mustang 2000 Convertible
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Silver
- Kontakt:
Witam szanowne grono 
A czy posiada ktoś schemat przeróbki tylnych świateł do Mustanga z 2000r?
Z tyłu w zewnętrzne kierunki włożyłem pomarańczową Led (bardzo dobrze przebija czerwony klosz i ładnie miga na pomarańczowo) do tego równolegle podpiąłem rezystory żeby tak szybko kierunki nie migały i jest ok...
ale mam problem z środkowym kierunkiem - jak go wyeliminować? po przecięciu kabla odpowiedzialnego za kierunek wykrywa brak żarówki lub jej uszkodzenie i nadal kierunki migają tak jak przed montażem rezystora...
Chce uzyskać taki efekt:
kierunek,pozycja/stop,pozycja/stop,________pozycja/stop,pozycja/stop,kierunek
W lewy klosz cofania chce włożyć czerwona LED jako p/mg ale nie wiem co będzie jeżeli usunę jedną z dwóch żarówek cofania? Czy komp nie będzie wariował tak jak to się dzieje w przypadku kierunku?
A może ktoś z posiadaczy Mustangów z lat 99-04 ma jakiś leszy/ciekawszy pomysł?

A czy posiada ktoś schemat przeróbki tylnych świateł do Mustanga z 2000r?
Z tyłu w zewnętrzne kierunki włożyłem pomarańczową Led (bardzo dobrze przebija czerwony klosz i ładnie miga na pomarańczowo) do tego równolegle podpiąłem rezystory żeby tak szybko kierunki nie migały i jest ok...
ale mam problem z środkowym kierunkiem - jak go wyeliminować? po przecięciu kabla odpowiedzialnego za kierunek wykrywa brak żarówki lub jej uszkodzenie i nadal kierunki migają tak jak przed montażem rezystora...
Chce uzyskać taki efekt:
kierunek,pozycja/stop,pozycja/stop,________pozycja/stop,pozycja/stop,kierunek
W lewy klosz cofania chce włożyć czerwona LED jako p/mg ale nie wiem co będzie jeżeli usunę jedną z dwóch żarówek cofania? Czy komp nie będzie wariował tak jak to się dzieje w przypadku kierunku?
A może ktoś z posiadaczy Mustangów z lat 99-04 ma jakiś leszy/ciekawszy pomysł?

-
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
takie lampy pod zderzakiem kojarza mi sie z "tjuningiem" z przed kilkunastu lat...
zasada przerobki bedzie podobna w starszym modelu, na czuja po kolorach kabli mozna dojsc gdzie to sie wszystko łączy, ale ma 100% dostepne sa gdzies schematy elektryczne starszych modeli, wystarczy znalesc i analogicznie porownac.
zasada przerobki bedzie podobna w starszym modelu, na czuja po kolorach kabli mozna dojsc gdzie to sie wszystko łączy, ale ma 100% dostepne sa gdzies schematy elektryczne starszych modeli, wystarczy znalesc i analogicznie porownac.
- polbart
- Posty: 2
- Rejestracja: 2010-03-05, 21:07
- Model: Mustang 2000 Convertible
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Silver
- Kontakt:
Ok fajnie, ale nie chodzi mi o ułożenie poszczególnych żarówek w lampie (na to już mam pomysłAlexander25 pisze:jak dla mnie najlepsze jest rozwiazanie takie ze swiatla przeciwmgielne to od tablic najblizej kierunki w lampach cofania a cofania pod zderzakiem i sprawa zalatwiona

Bo gdybym miał tak przerobione światła jak Ty to też bym musiał to zrobić!
W oryginale działa to tak:
w trzech czerwonych "komorach" jest tak (biore pod uwage lewa lampe):
wszystkie trzy zapalaja sie po wlaczeniu swiatel, jezeli nacisniesz stop to zapala sie dodatkowe wlokno we wszystkich trzech, ale jezeli przy nacisnietym stopie wlaczysz lewy kierunek to zewnetrzna i srodkowa komora migaja na czerwono a wewnetrzna swieci normalnie (dwoma wloknami - jak to stop). Jezeli puscisz stop przy wlaczonych kierunkach to ta wewnetrzna swieci jednym wloknem a zewnetrzna i srodkowa nadal miga.
Jak juz pialem - w zewnerzna wlozylem LED (+rezystor) i spelnia to funkcje kierunku,
ale musze wywalic "funkcje srodkowego kierunku" i zostawic tam tylko pozycje i stop...
Gdzie znajduje sie ten SJB w moim Mustangu?

-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
tylko jak patrze na to co chcesz uzyskac, to pewnie twoj kierunek rowniez dziala teraz jako stop. stop musisz wyeliminowac i pobrac go z centralnego stopu, impls od stopu ma byc odlaczony z sjb i puszczony bezposrednio z wlacznika do ecu i na tylna klape.
popatrz dokladnie na schematy, u ciebie bedzie podobnie.
wtedy kierunek nie bedzie ci robil jako stop. na schemacie jest tez jak podlaczyc zeby nie bylo rezystora duzej mocy jezeli z przodu sa oryginalne zarowki w bankach na kierunkach.
popatrz dokladnie na schematy, u ciebie bedzie podobnie.
wtedy kierunek nie bedzie ci robil jako stop. na schemacie jest tez jak podlaczyc zeby nie bylo rezystora duzej mocy jezeli z przodu sa oryginalne zarowki w bankach na kierunkach.
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Black Metal
- Kontakt:
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
Pytanie do znawców tematu
Panowie, czy taki schemat jak poniżej załatwi problem sygnału dla postojówek z tyłu? Zastanawia mnie ten opornik 1kOhm - czy takie coś wystarczy?
Czy może jednak lepiej użyć 3 x 330 Ohm? Problem z dużym prądem i ciepłem tu nie będzie występować, ponieważ wszystkie żarówki postojowe to będą ledy,
ale chciałbym je trochę przygasić, jak pisał canniga w pierwszym poście, żeby była większa różnica między stopem, a postojówką, jednak chciałbym sobie oszczędzić lutowania i cięcią kabli a dać tylko jeden opornik.
Co myślicie?

Czy może jednak lepiej użyć 3 x 330 Ohm? Problem z dużym prądem i ciepłem tu nie będzie występować, ponieważ wszystkie żarówki postojowe to będą ledy,
ale chciałbym je trochę przygasić, jak pisał canniga w pierwszym poście, żeby była większa różnica między stopem, a postojówką, jednak chciałbym sobie oszczędzić lutowania i cięcią kabli a dać tylko jeden opornik.
Co myślicie?
- Załączniki
-
- postojowe.png (10.41 KiB) Przejrzano 18531 razy
Pozdrawiam,
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2438
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
CZY MACIE jakieś pomysły lub propozycje jak wyłączyć sekwencję tylnych kierunków w nowym modelu 2011
i oczywiście przerobienie ich na wzór caniggi ( stop - kierunek - przeciwmgielny -...
i oczywiście przerobienie ich na wzór caniggi ( stop - kierunek - przeciwmgielny -...
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
andronik, moze tak byc, jezleli postojowki to ledy, ale wartosc opornika nie wiem czy taka wyjdzie, kup potencjometr 2k i sobie ustawisz, kupisz do tego opornik, moga byc najslabszej mocy.
Rafal, sprawa jest prosta, robisz wszysko wg schematu, czyli stop z klapy, kierunki z przodu itp, ze starej wiazki nic nie idzie na tylne lampy, jest odcieta przy sjb.
Rafal, sprawa jest prosta, robisz wszysko wg schematu, czyli stop z klapy, kierunki z przodu itp, ze starej wiazki nic nie idzie na tylne lampy, jest odcieta przy sjb.