Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ronin
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2009-04-04, 00:25
Model: s 197
Silnik: V6 4.0
Kolor: black

Post autor: Ronin » 2010-04-04, 14:39

Jak dla mnie to jedna z najlepszych przeróbek jaką widziałem :)


mustang... just a dream ...

Awatar użytkownika
Magic 2OO
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
Model: Był: '07 GT-C
Silnik: V8 4.6
Kolor: grafit
Kontakt:

Post autor: Magic 2OO » 2010-04-05, 18:30

Dzięki :) Mam już lepszy filmik ale nie zdążyłem go jeszcze obrobić i wrzucić. Dorzucę też zdjęcia z kilkoma grepsami z dłubania w instalacji, ułatwi to robotę innym. Ogólnie spędziłem nad tym dwa dni, teraz myślę że w 1 dzień dałbym radę, ale naprawdę trzeba wiedzieć co się robi - a ja w tym noga nie jestem, zrobiłem kilometry instalacji elektrycznych i trochę elektroniki. Inna sprawa że nie ma tam ani jednej szybkozłączki, wszystko jest lutowane.


Pozdrawiam - Maciek.

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-04-05, 18:56

mi sie osobiscie moja koncepcja bardziej podoba:) z tym ze o 4 ledy drozsza.

ale za to zakladajac komplet ledow opornikami mozna sobie doregulowac natezenie, no i mistrzowsko z daleka wyglada 6xstop...:)

w czarnym mialem wczesniej podobnie zrobione, teraz kumpel go ma i mnie sciga zebym mu zrobil jak u mnie:)

troche tel bylo, fajnie ze zwalczyles temata bez uszkodzen,
pozdro.



Awatar użytkownika
Magic 2OO
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
Model: Był: '07 GT-C
Silnik: V8 4.6
Kolor: grafit
Kontakt:

Post autor: Magic 2OO » 2010-04-07, 15:05

To ja Ci dziękuję za cierpliwość :)


Pozdrawiam - Maciek.

Awatar użytkownika
polbart
Posty: 2
Rejestracja: 2010-03-05, 21:07
Model: Mustang 2000 Convertible
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: polbart » 2010-04-17, 21:37

Witam szanowne grono :)
A czy posiada ktoś schemat przeróbki tylnych świateł do Mustanga z 2000r?
Z tyłu w zewnętrzne kierunki włożyłem pomarańczową Led (bardzo dobrze przebija czerwony klosz i ładnie miga na pomarańczowo) do tego równolegle podpiąłem rezystory żeby tak szybko kierunki nie migały i jest ok...
ale mam problem z środkowym kierunkiem - jak go wyeliminować? po przecięciu kabla odpowiedzialnego za kierunek wykrywa brak żarówki lub jej uszkodzenie i nadal kierunki migają tak jak przed montażem rezystora...

Chce uzyskać taki efekt:
kierunek,pozycja/stop,pozycja/stop,________pozycja/stop,pozycja/stop,kierunek

W lewy klosz cofania chce włożyć czerwona LED jako p/mg ale nie wiem co będzie jeżeli usunę jedną z dwóch żarówek cofania? Czy komp nie będzie wariował tak jak to się dzieje w przypadku kierunku?

A może ktoś z posiadaczy Mustangów z lat 99-04 ma jakiś leszy/ciekawszy pomysł? :)



Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2010-04-18, 23:47

jak dla mnie najlepsze jest rozwiazanie takie ze swiatla przeciwmgielne to od tablic najblizej kierunki w lampach cofania a cofania pod zderzakiem i sprawa zalatwiona



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-04-18, 23:58

takie lampy pod zderzakiem kojarza mi sie z "tjuningiem" z przed kilkunastu lat...

zasada przerobki bedzie podobna w starszym modelu, na czuja po kolorach kabli mozna dojsc gdzie to sie wszystko łączy, ale ma 100% dostepne sa gdzies schematy elektryczne starszych modeli, wystarczy znalesc i analogicznie porownac.



Awatar użytkownika
polbart
Posty: 2
Rejestracja: 2010-03-05, 21:07
Model: Mustang 2000 Convertible
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: polbart » 2010-04-20, 09:33

Alexander25 pisze:jak dla mnie najlepsze jest rozwiazanie takie ze swiatla przeciwmgielne to od tablic najblizej kierunki w lampach cofania a cofania pod zderzakiem i sprawa zalatwiona
Ok fajnie, ale nie chodzi mi o ułożenie poszczególnych żarówek w lampie (na to już mam pomysł :)) tylko jak wyeliminować funkcję kierunkowskazu ze środkowej części lampy?
Bo gdybym miał tak przerobione światła jak Ty to też bym musiał to zrobić!

W oryginale działa to tak:
w trzech czerwonych "komorach" jest tak (biore pod uwage lewa lampe):
wszystkie trzy zapalaja sie po wlaczeniu swiatel, jezeli nacisniesz stop to zapala sie dodatkowe wlokno we wszystkich trzech, ale jezeli przy nacisnietym stopie wlaczysz lewy kierunek to zewnetrzna i srodkowa komora migaja na czerwono a wewnetrzna swieci normalnie (dwoma wloknami - jak to stop). Jezeli puscisz stop przy wlaczonych kierunkach to ta wewnetrzna swieci jednym wloknem a zewnetrzna i srodkowa nadal miga.
Jak juz pialem - w zewnerzna wlozylem LED (+rezystor) i spelnia to funkcje kierunku,
ale musze wywalic "funkcje srodkowego kierunku" i zostawic tam tylko pozycje i stop...

Gdzie znajduje sie ten SJB w moim Mustangu? ;)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-04-20, 09:42

zeby wyeliminowac kierunek ze srodkowej lampu musisz zmostkowac srodkową lampę z lewą, znaczy przewód od stopu/kierunku. wtedy do srodkowej podlaczasz stop z prawej.
bedzie dzialac.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-04-20, 17:14

tylko jak patrze na to co chcesz uzyskac, to pewnie twoj kierunek rowniez dziala teraz jako stop. stop musisz wyeliminowac i pobrac go z centralnego stopu, impls od stopu ma byc odlaczony z sjb i puszczony bezposrednio z wlacznika do ecu i na tylna klape.

popatrz dokladnie na schematy, u ciebie bedzie podobnie.

wtedy kierunek nie bedzie ci robil jako stop. na schemacie jest tez jak podlaczyc zeby nie bylo rezystora duzej mocy jezeli z przodu sa oryginalne zarowki w bankach na kierunkach.



Awatar użytkownika
bart.knop
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 2010-07-03, 23:33
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Windveil Blue

Post autor: bart.knop » 2010-08-09, 17:13

panowie,

mozecie mi polecic warsztat w woj pomorskim zeby swiatelka dobrze zrobil a nie spier.....

????

dzieki
bartek

ps. moj GT powoli doplywa...... :)



rock
Młodszy Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 2010-10-18, 20:46
Model: inny

Post autor: rock » 2011-01-19, 22:42

dzieki wielkie za schematy caniggia :padam:
były bardzo pomocne
właśnie dzisiaj skończyłem przeróbkę swojego konika i tak są przód tył ledy z tym że tył 6 x pozycja,2 skrajnie zewnętrzne kierunki,po 2 od wewnatrz stopy
przeróbka głównie przy SJB



andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy

Post autor: andronik » 2011-03-20, 14:55

Pytanie do znawców tematu :) Panowie, czy taki schemat jak poniżej załatwi problem sygnału dla postojówek z tyłu? Zastanawia mnie ten opornik 1kOhm - czy takie coś wystarczy?
Czy może jednak lepiej użyć 3 x 330 Ohm? Problem z dużym prądem i ciepłem tu nie będzie występować, ponieważ wszystkie żarówki postojowe to będą ledy,
ale chciałbym je trochę przygasić, jak pisał canniga w pierwszym poście, żeby była większa różnica między stopem, a postojówką, jednak chciałbym sobie oszczędzić lutowania i cięcią kabli a dać tylko jeden opornik.
Co myślicie?
Załączniki
postojowe.png
postojowe.png (10.41 KiB) Przejrzano 18531 razy


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2011-07-26, 14:14

CZY MACIE jakieś pomysły lub propozycje jak wyłączyć sekwencję tylnych kierunków w nowym modelu 2011
i oczywiście przerobienie ich na wzór caniggi ( stop - kierunek - przeciwmgielny -...



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy

Post autor: caniggia » 2011-07-26, 15:52

andronik, moze tak byc, jezleli postojowki to ledy, ale wartosc opornika nie wiem czy taka wyjdzie, kup potencjometr 2k i sobie ustawisz, kupisz do tego opornik, moga byc najslabszej mocy.

Rafal, sprawa jest prosta, robisz wszysko wg schematu, czyli stop z klapy, kierunki z przodu itp, ze starej wiazki nic nie idzie na tylne lampy, jest odcieta przy sjb.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”