Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2010-01-06, 02:04

Bo to chłopaki jest opcja Autolock (jeżeli wasz pakiet bajerów takowy posiada) można to włączać i wyłączać :)
Przy włączonym - drzwi ryglują sie po przekroczeniu prędkości 5 mph (8 km/h) i otwierają po zwolnienieniu poniżej tej prędkości i zarazem wciśniętym pedale hamulca :)
W książce jest procedura włączania i wyłączania tego, niepamietam jej teraz bo kiedyś to wyłączyłem, bo wkurzało mnie to :P
Jak ktoś potrzebuje "how to" to mogę wrzucić jutro :) ( teraz już z łóżka wyłazic mi się niechce :P )


You can never have too much power, just not enough traction.

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-06, 12:27

faktycznie, jest w instrukcji:

aktywacja/deaktywacja:
zaplon na off, drzwi zamkniete, kroki 1-7 wykonane w ciagu 30 sek:

1. zaplon na ON
2. wcisnac przycisk otwierania drzwi 3 razy
3. zaplon na off
4. wcisnac przycisk otwierania drzwi 3 razy
5. zaplon na on, klakson sie odewie
6. wcisnac przycisk otwrcia drzwi, wcisnac przycisk zamkniecia drzwi, klakson sie odezwie raz gdy autolock zostal zdeaktywowany, dwa (jeden krotki, jeden dlugi sygnal) jezeli zostal aktywowany.
7. zaplon na off, klakson da jeden sygnal dla potwierdzenia programowania.



Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2010-01-06, 16:35

Kurna, jestem w szoku! Pewnie jak mi padł akumulator 3 tyg. temu (naprawialiśmy SJB przy włączonych swiatłach ; )) to wtedy się zresetował !

Dzięki.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-06, 19:53

a z ciekawosci co bylo z sjb ze zadzialalo teraz?



Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2010-01-07, 16:26

Przed LEDami 2 mies. wcześniej elektronik stwierdził że soft spieprzył z kilku obwodów SJB i co mógł zrobić to przywrócił amerykańskie światła. Niestety przy naciskaniu na hamulec swiecił się też prawy kierunek :zalamany:

Po miesiącu w praktyce nagle żarówka przedniego prawego kierunku swieciła się non-stop (podobnie jak tylny prawy kierunek i 1 zarówka prawego stopu). Środkowy stop nie swiecił się. Obrysówki z boku tez nie. :zalamany: :zalamany:

Nie mam pojecia , ale teraz po przeróbkach z LEDami WSZYSTKO działa - wg. mnie to cud (i to potwierdzony!!! ; ))



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-07, 17:17

czyli zaden soft z obwodow nie uciekl;) tylko pomieszal cos w kablach...



paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2010-01-07, 20:06

tam z tym SJB jest generalnie tak ze na jednym pinie od tylniej lampy jest ciagle sygnal, nawet przy wylaczonym silniku, stacyjce itd, a na drugim pinie ( od przedniego kierunku ) nei ma w oogle sygnały ( tzn niby jest jak sprawdzamy miernikiem raz 9v, ale nei da sie z tego odpalic ani zarówki, ani diody, ani nic :] ) generalnie mimo ze SJB zwalone to fajnie ze działa :D


Bart

Awatar użytkownika
frog
Młodszy Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 2009-10-07, 15:06
Model: 2007
Silnik: V6 3.8
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: frog » 2010-02-24, 01:52

caniggia pisze:faktycznie, jest w instrukcji:

aktywacja/deaktywacja:
zaplon na off, drzwi zamkniete, kroki 1-7 wykonane w ciagu 30 sek:

1. zaplon na ON
2. wcisnac przycisk otwierania drzwi 3 razy
3. zaplon na off
4. wcisnac przycisk otwierania drzwi 3 razy
5. zaplon na on, klakson sie odewie
6. wcisnac przycisk otwrcia drzwi, wcisnac przycisk zamkniecia drzwi, klakson sie odezwie raz gdy autolock zostal zdeaktywowany, dwa (jeden krotki, jeden dlugi sygnal) jezeli zostal aktywowany.
7. zaplon na off, klakson da jeden sygnal dla potwierdzenia programowania.
hehe działa fajnie :)

Masz jeszcze tego typu kody/sekwencje?

Np do domykania szyb przy zamykaniu z pilota?


... im szybciej jadę Tym widzę wyraźniej!

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-02-24, 12:42

frog pisze:Np do domykania szyb przy zamykaniu z pilota?
Z pilota nie ma takiej opcji. Można zamnkąć szyby, przytrzymując kluczyk w zamku drzwi kierowcy, na kilka sekund w pozycji zamykanie.


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2010-03-01, 16:55

kurde ja sprawdzałem i nie mam tego domykania :/ - ale ja mam wersje najgorsza to może u mnie po prostu zapomnieli zamontować tego bajeru :]


Bart

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-03-01, 18:54

paytoplay pisze:kurde ja sprawdzałem i nie mam tego domykania - ale ja mam wersje najgorsza to może u mnie po prostu zapomnieli zamontować tego bajeru
No niestety, musisz miec Active Anti-Theft system, a w wersjach DeLuxe montowany był standardowo Passive


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-03-14, 13:10

maly update. dolozylem odciecie pinu 39 (stopu w tylnej klapie) i zmostkowanie go z pozostalymi stopami.
Załączniki
tylne_swiatla_sjb_normalne_z_przodu_led_z_tylu_zeby_nie_uzywac_rezystora_duzej_mocy_automat.JPG



Awatar użytkownika
Magic 2OO
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
Model: Był: '07 GT-C
Silnik: V8 4.6
Kolor: grafit
Kontakt:

Post autor: Magic 2OO » 2010-03-16, 00:08

No to teraz ja :)
W weekend przewalczyłem temat przeróbki tylnych świateł z dołożeniem przeciwmgielnych. Po paru przymiarkach zdecydowałem się na opcję minimum - dałem dwukolorowe LEDy kupione od Pawellosa tylko w zewnętrzne sekcje lamp, tam gdzie chciałem mieć kierunkowskazy. Inne żarówki pozostały oryginalne. Dlatego musiałem użyć przekaźników - jednego do świateł stop, drugiego do przeciwmgielnych. Przekaźniki zasiliłem ze skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika, znalazłem tam akurat jedno wolne wyprowadzenie. Przy odrobinie zręczności przeprowadzenie przewodu przez przegrodę czołową i wzdłuż prawej podłużnicy zajmuje parę minut. Pomocny będzie kawałek cienkiego sztywnego drutu wygiętego na końcu w haczyk. Na tym przewodzie dałem bezpiecznik 15A, na wypadek jakichś problemów z instalacją.
Tylne przeciwmgielne zrobiłem wykorzystując istniejące oprawki i nieużywane zazwyczaj drugie włókna żarówek w wewnętrznych sekcjach lamp. W oprawkach tych nie ma wyprowadzonego przewodu na drugie włókno, ale styk w oprawce jest, trzeba się tylko do niego dowiercić i przylutować końcówkę przewodu doprowadzonego od przekaźnika.
Warto zauważyć, że sterowanie przekaźnika nr 2 (od przeciwmgielnych) odbywa się masą, a nie plusem - wynika to z tego, że tak jest sterowany oryginalny przekaźnik obsługujący przednie przeciwmgielne i z tego samego sygnału korzystamy (pin 2 we wtyczce c2280c).

Tu jest zaktualizowany przeze mnie schemat

http://picasaweb.google.com/Magic2OOzon ... 1712630818

a tak wygląda efekt końcowy



Przepraszam za marną jakość filmu, ale kręciłem go telefonem. Obecnie światła działają następująco: zewnętrzna sekcja tylnej lampy -> pozycja + kierunkowskaz, środkowa sekcja -> pozycja + stop, wewnętrzna sekcja -> pozycja + p/mgielne. Niejaką wadą jest to, że zewnętrzne sekcje ze względu na inną temperaturę barwową LEDów mają nieco inne, jaśniejsze zabarwienie.


Pozdrawiam - Maciek.

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-03-16, 00:50

jak chcesz "miec zgodnie z prawem" to stop daj na zewnatrz a kierunek w srodek, w obecnej konf nie masz zachowanego 10cm odstepu pomiedzy stopem a przeciwmgielnym.



Awatar użytkownika
Magic 2OO
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
Model: Był: '07 GT-C
Silnik: V8 4.6
Kolor: grafit
Kontakt:

Post autor: Magic 2OO » 2010-03-16, 11:38

Nad tym przyznam się nie dywagowałem - po prostu tak mi się bardziej podoba optycznie. Zamienić można w każdej chwili. Poza tym tylne przeciwmgielne powinny mieć AFAIR oddzielny włącznik i kontrolkę, a tego też nie mam. Umówmy się - jak trafi się służbista to i tak może mnie udupić :)


Pozdrawiam - Maciek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”