Olej olej a będzie "ojej!"
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
wg testow w usa trzy najlepsze oleje to amsoli, redline, mobil 1, w obojetnej kolejnosci, mobila w pl nie polecam bo przelewany, amsa nikt nie sprzedaje w PL. Osobiscie jezdze na redline 5w30 High performance (v6), 5w20 (v8) z racji ze jest dostepny w pl w cenie 50 kilka zlotych za kwarte. wczesniej jezdzilem na midland, tez byl OK. Z redlina do dyfra leje lightweight shockproof, nie stuka, do skrzyni manual mam d4 atf.
Do dyfra oryginalnie jest 75w140, ale nie ma w pl z redline, lekko gestrzy jest 80w140, do GT trzeba z dodatkiem z powodu LSD. Lightweight shockproof ma przeplywowosc jak 75w140, strukture zapobiegajaca stukom, i dodatki przeciw tarciowe jak silnikowy sae 30.
w usa mozna kupic redline powerpack dla mustanga, czyli caly zestaw do wszystkich miejsc z olejem, + specyfiki do uzdatniania paliwa, czyszczenia wtryskow za ok. 140-150$.
W HD zmienilem z midlanda na redline - temperatura spadla o 10C, skrzynia ciszej leci, biegi lepiej wchodza.
tu jest link do sprzedawcy w PL:
http://www.2brally.pl/redlineoil/" onclick="window.open(this.href);return false;
co do czestotliwosci w manualu z 2008 jest co 7500 mil, w manualu do 2006 jest co 5000, ja bede wymienial co 7500 z racji ze nie ma zmian konstrukcyjnych w silniku (a to sprawdzalem po PN panewek - sa takie same dla 2006 i 2008).
Ponadto w usa robili testy taksowek i nie ma realnego uzasadnienia na czestsze wymiany niz 5000 mil, a silniki nie wykazyaly roznic w zuzyciu przy wymianach co 3,5,7.5k mil, za wyjatkiem nabijania kasy arabom.
Redline zaleca wymiane przy swoich olejach co 18000 mil.
http://www.redlineoil.com/tech_faq.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
w miescie co 7500 mil, poza 15-18k mil z wymianami filtrow tylko.
caniggia.
Do dyfra oryginalnie jest 75w140, ale nie ma w pl z redline, lekko gestrzy jest 80w140, do GT trzeba z dodatkiem z powodu LSD. Lightweight shockproof ma przeplywowosc jak 75w140, strukture zapobiegajaca stukom, i dodatki przeciw tarciowe jak silnikowy sae 30.
w usa mozna kupic redline powerpack dla mustanga, czyli caly zestaw do wszystkich miejsc z olejem, + specyfiki do uzdatniania paliwa, czyszczenia wtryskow za ok. 140-150$.
W HD zmienilem z midlanda na redline - temperatura spadla o 10C, skrzynia ciszej leci, biegi lepiej wchodza.
tu jest link do sprzedawcy w PL:
http://www.2brally.pl/redlineoil/" onclick="window.open(this.href);return false;
co do czestotliwosci w manualu z 2008 jest co 7500 mil, w manualu do 2006 jest co 5000, ja bede wymienial co 7500 z racji ze nie ma zmian konstrukcyjnych w silniku (a to sprawdzalem po PN panewek - sa takie same dla 2006 i 2008).
Ponadto w usa robili testy taksowek i nie ma realnego uzasadnienia na czestsze wymiany niz 5000 mil, a silniki nie wykazyaly roznic w zuzyciu przy wymianach co 3,5,7.5k mil, za wyjatkiem nabijania kasy arabom.
Redline zaleca wymiane przy swoich olejach co 18000 mil.
http://www.redlineoil.com/tech_faq.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
w miescie co 7500 mil, poza 15-18k mil z wymianami filtrow tylko.
caniggia.
- Olaf
- Forumowicz
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: królewski błękit : )
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
ha, rozmawiałem z kolega pracującym jako Kierownik Serwisu Technicznego w Toyocie i ... leją tam tylko Mobil 1 (od jakiegoś czasu). Wcześniej meili wieloletni kontrakt globalny z Castrol ale został zerwany bo od Castrol Magnatec niektóre silniki się zacierały (będac jeszcze na gwarancji!!) i mieli cholerne problemy z tym (Magnatec wypłukiwał jakies uszczelniacze...) !!!
To sa silniki Toyoty (i nie musimy tego brać jako pewnika dla Forda - z wiadomych wzgledów konstrukcyjnych), ja byłem zaskoczony bo kiedyś Castrol był najlepszy (hm, ja nadal go mam u siebie i się trochę zdziwiłem
Może ktoś to też słyszał?
To sa silniki Toyoty (i nie musimy tego brać jako pewnika dla Forda - z wiadomych wzgledów konstrukcyjnych), ja byłem zaskoczony bo kiedyś Castrol był najlepszy (hm, ja nadal go mam u siebie i się trochę zdziwiłem

Może ktoś to też słyszał?
- Filip
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 23
- Rejestracja: 2009-04-26, 23:05
- Model: GT 2007 Convertible
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Niebieski
No widzisz, heh, ja dopiero co wlalem sobie Castrol Edge 5w30.
Narazie jeździ dobrze, tylko tak jakby trochę wiecej mi spalił na tej samej trasie. o 1 litr na 100km więcej.
A btw ostatnio na trasie ok 400 km. udalo mi się osiągnąć spalanie 8,5 l/ 100 km. ale to cały czas płynnie jechałem na tempomacie od 90 do 110 km/h.
pozdrawiam
Narazie jeździ dobrze, tylko tak jakby trochę wiecej mi spalił na tej samej trasie. o 1 litr na 100km więcej.
A btw ostatnio na trasie ok 400 km. udalo mi się osiągnąć spalanie 8,5 l/ 100 km. ale to cały czas płynnie jechałem na tempomacie od 90 do 110 km/h.
pozdrawiam
- celibad
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1232
- Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
- Model: GT 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: yellow triple
- Kontakt:
chciałbym coś dorzucić do tematu Castrola , mam Pasata z 2006 roku 2,0 TDI , na 120000 km starły sie 3 krzywki na wałku rozrządu i uszkodziły hydraulike zaworową !!!!!! jezdziłem do tej pory na Edge 5/40 przeznaczony do pompowtryskiwaczy , teraz po naprawie przeszedłem na Mobila ..... straciłem zaufanie i do VW i do Castrola 

Ja też leje mobila 5w50, powinienem lać 5w30 ale kurde jak ma zapłacić za litr 160 zł to trochę kiepsko, tym bardziej że chwilowo z kasą nie za bardzo. Przejechałem na mobilu 60 tys km i nic się nie dzieje, jak rozbierałem górę to wszystko jak nowe. Poza tym w każdym moim aucie jest mobil 1, dla przykładu: Xantia V6 97 rok przebieg 192 tys. km, zero problemów, Citroen CX 1978 rok, przebieg 260 tys. km zero problemu (silnik rozebrany przed zmianą na mobila i poprawione uszczelnienie przy przebiegu 130 tys. km). 

http://www.case-studio.pl/
https://www.facebook.com/internalquietfanpage
www.internalquiet.com
https://www.facebook.com/internalquietfanpage
www.internalquiet.com
- Olaf
- Forumowicz
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: królewski błękit : )
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Nie no Castrol Edge to chyba ok, ja pisałem o standardowym Magnatecu.
Kurna, a Castrol zawsze był najlepszy, nawet w sportach wyścigowych wszyscy zawsze go lali... dopuki nie nastał Magnatec ; (((
Z wymianą oleju to serio w USA zmieniają go co 5 000 km albo mil - zawsze mi się myliło ; ( (razem z filtrem oczywiście) i dlatego auta przejezdzają spoko 300 000km a w Polsce wtedy zwykle "to juz po pierwszym szlifie" są...
Kurna, a Castrol zawsze był najlepszy, nawet w sportach wyścigowych wszyscy zawsze go lali... dopuki nie nastał Magnatec ; (((
Z wymianą oleju to serio w USA zmieniają go co 5 000 km albo mil - zawsze mi się myliło ; ( (razem z filtrem oczywiście) i dlatego auta przejezdzają spoko 300 000km a w Polsce wtedy zwykle "to juz po pierwszym szlifie" są...
- Magic 2OO
- Forumowicz
- Posty: 138
- Rejestracja: 2008-07-27, 22:14
- Model: Był: '07 GT-C
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: grafit
- Kontakt:
[quote:ce6fdedefd="chmielu"]Ja też leje mobila 5w50, powinienem lać 5w30 ale kurde jak ma zapłacić za litr 160 zł to trochę kiepsko[/quote:ce6fdedefd]
Hą ? Dzisiaj zmieniali mi olej w serwisie, Mobil 1 5W30 ztcp ok 470 zł za 7 L, razem z klockami na tył (300 zł), filtrem i wymianą faktura wyszła 1'020 zł brutto.
Hą ? Dzisiaj zmieniali mi olej w serwisie, Mobil 1 5W30 ztcp ok 470 zł za 7 L, razem z klockami na tył (300 zł), filtrem i wymianą faktura wyszła 1'020 zł brutto.
Pozdrawiam - Maciek.
- pavlito
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1328
- Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
- Model: GT 05 premium manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
Ja ostatnio przy wymianie oleju pogadałem trochę z dr vette i przekonywał mnie, że po castrolu niejedną corvette już remontował, a po mobilu 1 jeszcze nic. Przekonał mnie i też wlałem jedynkę, jak wielu z Was.
Zresztą z tym olejem mam dotychczas same dobre doświadczenia, aczkolwiek przyznaję - z mniejszymi silnikami. Ale fakt, że problemów z dolewkami nie miałem: Vectra A 207kkm - bez dolewania pomiędzy wymianami (co 10-12 kkm), Mondeo MkII 197kkm - poniżej 0,5l dolewki pomiędzy wymianami (co 10-12 kkm).
Zresztą z tym olejem mam dotychczas same dobre doświadczenia, aczkolwiek przyznaję - z mniejszymi silnikami. Ale fakt, że problemów z dolewkami nie miałem: Vectra A 207kkm - bez dolewania pomiędzy wymianami (co 10-12 kkm), Mondeo MkII 197kkm - poniżej 0,5l dolewki pomiędzy wymianami (co 10-12 kkm).
Witam.
Niestety nie jestem "jeszcze" posiadaczem takiego autka, ale może kiedyś.
Ja troszkę na temat wcześniejszej dyskusji na temat Royal Purple. Tak się składa, niedawno zostałem wyłącznym dystrybutorem tego oleju na polskę, czyli będzie on w nieodległym czasie dostępny na rynku polskim.
Na razie jesteśmy na etapie ustalania cennika sprzedaży i warunków transportu.
Ponieważ całośc ruszy za kilka miesięcy chciałbym się zorientowac jakie jest zainteresowanie tym olejem.
Jeżeli chodzi o test olejów, który zapewne widzieliście m.in. z YOUTUBE jest całkowicie prawdziwy, jestem naocznym świdkiem tego badania i jestem pod wielkim wrażeniem właściwości oleju.
Tak na marginesie oleje Mobil1 i Shell w porównanie z RP wyszły tragicznie.
To tyle z mojej strony. Pozdrawiam forumowiczów.
PS. Ceny tego oleju napewno nie będą takie jak niektórzy tu przytoczyli, bo te są jakieś "kosmiczne".
Zainteresowanych proszę o meila. Po ustaleniu cen mogę je zamieścic na forum. Ocenicie sami czy warto.
Niestety nie jestem "jeszcze" posiadaczem takiego autka, ale może kiedyś.
Ja troszkę na temat wcześniejszej dyskusji na temat Royal Purple. Tak się składa, niedawno zostałem wyłącznym dystrybutorem tego oleju na polskę, czyli będzie on w nieodległym czasie dostępny na rynku polskim.
Na razie jesteśmy na etapie ustalania cennika sprzedaży i warunków transportu.
Ponieważ całośc ruszy za kilka miesięcy chciałbym się zorientowac jakie jest zainteresowanie tym olejem.
Jeżeli chodzi o test olejów, który zapewne widzieliście m.in. z YOUTUBE jest całkowicie prawdziwy, jestem naocznym świdkiem tego badania i jestem pod wielkim wrażeniem właściwości oleju.
Tak na marginesie oleje Mobil1 i Shell w porównanie z RP wyszły tragicznie.
To tyle z mojej strony. Pozdrawiam forumowiczów.
PS. Ceny tego oleju napewno nie będą takie jak niektórzy tu przytoczyli, bo te są jakieś "kosmiczne".
Zainteresowanych proszę o meila. Po ustaleniu cen mogę je zamieścic na forum. Ocenicie sami czy warto.