Olej olej a będzie "ojej!"

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
egonw3
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 2008-07-19, 12:54
Model: Mustang GT Bullitt '08
Silnik: V6 4.0
Kolor: highland green

Post autor: egonw3 » 2008-08-21, 10:54

Mam zamiar ściągnąć sobie Royal Purple 5w20, ale zastanawiam się czy brać zwykłego czy XPR... Co myślicie?



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-08-21, 11:12

[quote:50f4d18a86="egonw3"]Mam zamiar ściągnąć sobie Royal Purple 5w20, ale zastanawiam się czy brać zwykłego czy XPR... Co myślicie?[/quote:50f4d18a86]

Też się nad tym zastanawiałem ale ze względu na to, że siedzę trochę w branży olejowej i niejednokrotnie olej Racing od normalnego różni się jedynie etykietą na butelce i ceną ostatecznie zdecydowałem się na normalny. Dodatkowo Roayal Purple w ogóle nie podaje danych technicznych szczegółowych tego oleju Racing - pisząc że jak chcesz wiedzieć coś więcej to dzwoń ble ble - hmm czyżby były takie same :hyhy:

Heh i z ciekawostki ten olej rzeczywiście jest fioletowy :zdziwko:


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

egonw3
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 2008-07-19, 12:54
Model: Mustang GT Bullitt '08
Silnik: V6 4.0
Kolor: highland green

Post autor: egonw3 » 2008-08-22, 10:42

Siadłem do tego tematu i ustaliłem, ze różnica jednak istnieje. RP XPR zawiera znacznie więcej dialkiloditiofosforanu cynku (ZDDP). To dodatek zmniejszający zużycie współpracujących części, przeciwutleniacz i inhibitor korozji. Kiedyś powszechne było używanie go w dość dużych ilościach (szczególnie najlepsze oleje zawierały go sporo), jednak obecnie API wymusiło znaczne zmniejszenie jego ilości, ponieważ powodował szybsze zużycie katalizatorów i sond lambda. XPR zawiera mniej więcej tyle ZDDP, co starsze topowe oleje, zwykły RP zawiera go o połowę mniej. W rajdowych samochodach problem w zasadzie nie występuje, stąd taka klasyfikacja tego oleju, posiadającego świetne parametry jeśli chodzi o ochronę silnika.

Można powiedzieć, że znów względy ekologiczne spowodowały obniżenie trwałości silników...



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-08-22, 13:59

[quote:4f72053c2d="egonw3"]Siadłem do tego tematu i ustaliłem, ze różnica jednak istnieje. RP XPR zawiera znacznie więcej dialkiloditiofosforanu cynku (ZDDP). To dodatek zmniejszający zużycie współpracujących części, przeciwutleniacz i inhibitor korozji. Kiedyś powszechne było używanie go w dość dużych ilościach (szczególnie najlepsze oleje zawierały go sporo), jednak obecnie API wymusiło znaczne zmniejszenie jego ilości, ponieważ powodował szybsze zużycie katalizatorów i sond lambda. XPR zawiera mniej więcej tyle ZDDP, co starsze topowe oleje, zwykły RP zawiera go o połowę mniej. W rajdowych samochodach problem w zasadzie nie występuje, stąd taka klasyfikacja tego oleju, posiadającego świetne parametry jeśli chodzi o ochronę silnika.

Można powiedzieć, że znów względy ekologiczne spowodowały obniżenie trwałości silników...[/quote:4f72053c2d]

No i rajdówki z reguły nie mają katalizatorów.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

egonw3
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 2008-07-19, 12:54
Model: Mustang GT Bullitt '08
Silnik: V6 4.0
Kolor: highland green

Post autor: egonw3 » 2008-08-29, 23:30

Jeszcze jedne ciekawy artykuł: http://www.gigawat.net.pl/article/articleview/495/1/51/" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2008-09-01, 11:19

no w mordę, to sie wpakowałem, bo zalałem silnik olejem Castrol 5W40 Magnatec. miałem go prawie "za friko" (jakieś bony z pracy dostałem) i dlatego posępiłem się...
a tu sobie czytam i "lekkie zdziwko" jest....

W USA generalnie się wymienia olej i filtr oleju co 5000mil, i dlatego te auta jeżdzą spoko 150 000 mil... Mechanik od Amerykańców mówił, że max. co 10 000km trzeba wymieniać ... podczas gdy w Polsce to standardowo pokutuje wymiana co 20 000km...



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-02, 23:01

[quote:604c1248ef="Olaf"]no w mordę, to sie wpakowałem, bo zalałem silnik olejem Castrol 5W40 Magnatec. miałem go prawie "za friko" (jakieś bony z pracy dostałem) i dlatego posępiłem się...
a tu sobie czytam i "lekkie zdziwko" jest....

W USA generalnie się wymienia olej i filtr oleju co 5000mil, i dlatego te auta jeżdzą spoko 150 000 mil... Mechanik od Amerykańców mówił, że max. co 10 000km trzeba wymieniać ... podczas gdy w Polsce to standardowo pokutuje wymiana co 20 000km...[/quote:604c1248ef]

20000? co niektórzy już co 30000 :zdziwko:
No jak już wymieniłeś to pojeździj będziesz królikiem doświadczalnym. ;)
Ja wczoraj wymieniłem sobie samodzielnie :hyhy: olej w skrzyni manualnej na Royal Purpla. Muszę powiedzieć, że skrzynia chodzi płynniej i mniej buczy.
Silnikowego nie wymienię teraz choć chciałem wypróbować już tego Royal Purpl'a - no nic będzie musiał poczekać do wiosny bo chciałem odrazu wymienić widagetray i miskę olejową a w normalnym warsztacie to wieeeelki problem nie mają takiego wieszaka żeby taki silnik podwiesić :zdziwko: - no nic załatwimy sprawę razem z superchargerem na wiosnę :cwaniak:


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-09-03, 15:00

A taki olej będzie dobry ? http://amerykany.pl/index.php?m=ass&id_ass=72482" onclick="window.open(this.href);return false;
jakoś nie mam ochoty z USA ciągnąć :/


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-03, 16:43

[quote:b901182f64="alfatech"]A taki olej będzie dobry ? http://amerykany.pl/index.php?m=ass&id_ass=72482" onclick="window.open(this.href);return false;
jakoś nie mam ochoty z USA ciągnąć :/[/quote:b901182f64]

Powinien być jak najbardziej dobry - Oleje PetroCanady są dobre ja bym się jeszcze zastanowił nad tym Quakerem na allegro ale widzę, że gościu tam ostro pojechał z ceną po bandzie.
Można jeszcze wyrwać w ASJ Auto Mopara 5w20 za bodajże 33zł nie pamiętam strzelam - na takim teraz jeżdżę i tam kupowałem.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-09-04, 09:54

Czyli wielkiej tragedii z oleum w PL nie ma ,do Cougara lałem Mobil 0w40 i cena była podobna ,nawet ilość bo do Cota wchodziło 5,5 litra a w GT wg instrukcji około 5,7. [quote:a4424af7b0="SeaBiscuit"]ja bym się jeszcze zastanowił nad tym Quakerem na allegro ale widzę, że gościu tam ostro pojechał z ceną po bandzie. [/quote:a4424af7b0] gdzieś w necie znalazłem kapkę taniej ale nadal powyżej 50 zł :/
[b:a4424af7b0]SeaBiscuit[/b:a4424af7b0], a mam pytanie zdarzyło Ci się żeby Twój GT "brał" olej ,jeśli tak to ile i w jakich warunkach ?


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-04, 10:18

[quote:b72bf33fbc="alfatech"]Czyli wielkiej tragedii z oleum w PL nie ma ,do Cougara lałem Mobil 0w40 i cena była podobna ,nawet ilość bo do Cota wchodziło 5,5 litra a w GT wg instrukcji około 5,7. [quote:b72bf33fbc="SeaBiscuit"]ja bym się jeszcze zastanowił nad tym Quakerem na allegro ale widzę, że gościu tam ostro pojechał z ceną po bandzie. [/quote:b72bf33fbc] gdzieś w necie znalazłem kapkę taniej ale nadal powyżej 50 zł :/
[b:b72bf33fbc]SeaBiscuit[/b:b72bf33fbc], a mam pytanie zdarzyło Ci się żeby Twój GT "brał" olej ,jeśli tak to ile i w jakich warunkach ?[/quote:b72bf33fbc]

Nie zauważyłem żeby mi ubyło cokolwiek oleju po przejechaniu 5tys km.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2008-09-14, 18:05

To dorzucam "olejną" ciekawostkę dostępną u naszych zachodnich sąsiadów:
http://shop.strato.de/epages/61107442.s ... ts/1017-5L" onclick="window.open(this.href);return false;


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

egonw3
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 2008-07-19, 12:54
Model: Mustang GT Bullitt '08
Silnik: V6 4.0
Kolor: highland green

Post autor: egonw3 » 2008-09-14, 18:17

Tylko ciekawe czy ten olej jest dobry jakościowo i ma sensowne właściwości...
Do mnie idzie Royal Purple. 12 kwart po 70$ + 118,25$ za przesyłkę... Wyjdzie ok 400 zł za 11,36 litrów (zapłaciłem jak dolar był tańszy) - nie ma dramatu...



Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2008-09-14, 19:04

[quote="egonw3"]Tylko ciekawe czy ten olej jest dobry jakościowo i ma sensowne właściwości...quote]

Ba, oto jest pytanie :zdegustowany:

[ [i:824ac65a6f][b:824ac65a6f]Dodano[/b:824ac65a6f]: 2008-09-16, 11:49[/i:824ac65a6f] ][/size:824ac65a6f]
[quote:824ac65a6f="egonw3"]Bardzo ciekawe, choć niezbyt nowe. Niestety wniosek z tego może być taki: dobre oleje są w Europie niedostępne... :(
[/quote:824ac65a6f]

Ten olej Quaker'a (nowy produkt) jest dostępny w Polsce. Spełnia normę Ford WSS-M2C930-A
Linka tutaj:

http://rapidshare.de/files/40484476/Qua ... r.pdf.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Co o nim sądzicie?

[ [i:824ac65a6f][b:824ac65a6f]Dodano[/b:824ac65a6f]: 2008-09-16, 11:57[/i:824ac65a6f] ][/size:824ac65a6f]
Aaaa i kosztuje niecałe 30 zeta 1 litr.
Namiary na dealerów:
http://www.quakerstate.pl/oleje_silnikowe_dealerzy.html" onclick="window.open(this.href);return false;

[ [i:824ac65a6f][b:824ac65a6f]Dodano[/b:824ac65a6f]: 2008-09-17, 13:29[/i:824ac65a6f] ][/size:824ac65a6f]
[quote:824ac65a6f="egonw3"]

[ [i:824ac65a6f][b:824ac65a6f]Dodano[/b:824ac65a6f]: 2008-08-18, 13:17[/i:824ac65a6f] ][/size:824ac65a6f]
BTW: Co myślicie o tym oleju: http://sklep.autofirmowe.pl/quaker_stat ... 17923.html" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote:824ac65a6f]

Muszę do okulisty :szok: teraz zauważyłem, że kolega już pisał o tym olejku... ale ja mam lepszą cenę :super: Z drugiej strony fajną se pośrednik marże doliczył :hyhy:


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

egonw3
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 2008-07-19, 12:54
Model: Mustang GT Bullitt '08
Silnik: V6 4.0
Kolor: highland green

Post autor: egonw3 » 2008-09-21, 23:21

U żadnego z tych dealerów nie widziałem QS 5W20. 5W30 jest i faktycznie kosztuje 30 zł za litr, ale to nie to samo...

Jest jeszcze ten: http://amerykany.pl/index.php?m=ass&id_ass=72482" onclick="window.open(this.href);return false;
Tańszy, ale nie jest to 100% syntetyk...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”