Olej olej a będzie "ojej!"

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-12-19, 10:40

[quote:c2c0a83dbb="DarentyV8"][quote:c2c0a83dbb="LIZZARD"]wymagania oleju wg Manuala to 5W20[/quote:c2c0a83dbb]

[quote:c2c0a83dbb="Pawellos"]Poza tym którą normę?
Z tego co wiem to v6 ma inną niż v8, czy źle mówie? ))[/quote:c2c0a83dbb]

[b:c2c0a83dbb]LIZZARD[/b:c2c0a83dbb], Mówie o zgodności z z normą Forda WSS-M2C930-A , dla SAE 5W-20 Full Synthetic Motor Oil.. Mobil którego ja leje ma zgodność z tą normą jednakże jest olejem o symbolu 5W-50.. na mój stan wiedzy cyfra przy "W" oznacza gęstość oleju, czym niższa tym olej jest bardziej płynny w zimnych warunkach co na moje rozumowanie oznacza, że szybciej się roprowadza po silnku gdy auto stało na mrozie i skracamy w ten sposób moment gdy silnik przez krótko chodzi jakby "na sucho" więc i jego żywotność.. Natomiast druga wartość oznacza wytrzymałość temperaturową oleju - czym liczba większa tym olej lepiej zachowuje się w wysokiej temperaturze.. (dobrze mówie?)
Zauważcie zatem też, że mustangi z silnikiem V6 mają zalecane oleje o wyższej liczbie wytrzymałości temperaturowej niż mustangi z silnikami V8, gdyż muszą kręcić wyższe obroty niż V8 by uzyskać przypisywane im osiągi (i w tym miejscu muszę przeprosić bo niepamiętam już przy jakich momentach obrotowych nasze V8 i V6 uzyskują podawane moce ale V6 kręciło się szybciej napewno) .
Niżej zamieszczam specyfikacje Motorcrafta do oleju 5W-20 i 5W-30, i porównując je pisze jak byk ( czy może jednak koń :P ), że są to te same oleje z tą różnica, że 5W-30 ma lepsze (wyższe) parametry temperaturowe ( wytrzymałość i smarowanie w różnych temperaturach).
Wychodzi na to więc (wg. mnie) że wlanie oleju o zgodnych normach a jedynie wyższej sprawności temperaturowej niż zalecana nie ma prawa zaszkodzić silnikowi a jedynie lepiej go chronić w czasie pracy. Jeżeli jestem w błędzie to prosiłbym o wykład bo niechałbym doprowadzić do tragedii :P bo wiadomo, że każdy z nas chce dla swojego stanga jak najlepiej i pragnie by silnik jak najdlużej (zawsze) pracował sprawnie zachowując parametry :)[/quote:c2c0a83dbb]

Olej 5w/30 jest olejem gęstszym od 5w20 a olej 5w50 jest jeszcze gęstszym olejem od powyższych i widać to wyraźnie w lepkościach w poszczególnych zakresach temperaturowych w załączonych przez ciebie plikach.
Temperatury zapłonu są rzeczywiście inne ale są one ponad 220 oC podczas gdy silnik w mustangu V8 osiąga temperatury na głowicy rzędu 95-98 stopni a oleju rzędu 90oC więc nie ma co tu w ogóle mówić ze 5w50 lepiej chroni silnik pod względem wysokiej temperatury. Gęstszy olej w wyższych temperaturach powoduje natomiast większe opory dla silnika i może prowadzić do szybszego zużycia elementów silnikach tak jak i w niższych przez późniejsze smarowanie.

Oczywiście wszystko przy założeniu ze ford porządnie przetestował silnik 4.6 V8 i stwierdził że najlepszy dla niego jest właśnie 5w20 pod kątem jego ochrony i żywotności.

Nad 5w50 zastanowię cie przy większym przebiegu - ponad 100tys km


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2008-12-19, 11:58

[quote:e12a9e1cc1="SeaBiscuit"]Nad 5w50 zastanowię cie przy większym przebiegu - ponad 100tys km[/quote:e12a9e1cc1]

[b:e12a9e1cc1]SeaBiscuit[/b:e12a9e1cc1], no mój ma już najeżdżone 107k km i zachowanie silnika niebudzi zadnych zastrzeżeń.. przy takim przebiegu, jak sądzisz, zostać już przy nim?

[quote:e12a9e1cc1="SeaBiscuit"]Oczywiście wszystko przy założeniu ze ford porządnie przetestował silnik 4.6 V8 i stwierdził że najlepszy dla niego jest właśnie 5w20 pod kątem jego ochrony i żywotności. [/quote:e12a9e1cc1]

Moi kumple w US, mechanicy i handlowcy motoryzacyjni mówią że Mustangowe V8 zawsze były bardzo cieżkim tematem do zarżnięcia :P .. I gdy rozmawiałem kiedyś z jednym o oleju właśnie powiedział żebym lał śmiało.. W sumie go posłuchałem i od nowości z silnikiem u mnie nic się niedziało :)


You can never have too much power, just not enough traction.

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-12-19, 12:34

:zdziwko: to co ??? Cała dyskusja jaki lać olej to lipa ?? Można lać co się chce ???


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-12-19, 13:16

[quote:31792b8f5d="DarentyV8"][quote:31792b8f5d="SeaBiscuit"]Nad 5w50 zastanowię cie przy większym przebiegu - ponad 100tys km[/quote:31792b8f5d]

[b:31792b8f5d]SeaBiscuit[/b:31792b8f5d], no mój ma już najeżdżone 107k km i zachowanie silnika niebudzi zadnych zastrzeżeń.. przy takim przebiegu, jak sądzisz, zostać już przy nim?

[quote:31792b8f5d="SeaBiscuit"]Oczywiście wszystko przy założeniu ze ford porządnie przetestował silnik 4.6 V8 i stwierdził że najlepszy dla niego jest właśnie 5w20 pod kątem jego ochrony i żywotności. [/quote:31792b8f5d]

Moi kumple w US, mechanicy i handlowcy motoryzacyjni mówią że Mustangowe V8 zawsze były bardzo cieżkim tematem do zarżnięcia :P .. I gdy rozmawiałem kiedyś z jednym o oleju właśnie powiedział żebym lał śmiało.. W sumie go posłuchałem i od nowości z silnikiem u mnie nic się niedziało :)[/quote:31792b8f5d]

Wiesz to są naprawdę bardzo drobne różnice i nigdy prawdopodobnie nie poznasz co by było jakbyś jeździł cały czas na 5w20 a co będzie jak jeździsz cały czas na 5w50 - tzn ile silnik przejedzie do kapitalki - nie możesz takiego eksperymentu dokonać a nie ma co porównywać się z innymi użytkownikami bo raz oni inaczej eksploatują silnik a po 2 każda jednostka mimo że ta sama jest inna.
Przy twoim przebiegu to już bym pozostał przy 5w50.

Jeden z dobrych moich znajomych olejarz z dzida pradziada natomiast mówi, że wymiana oleju co 5-7 tys km to głupota. Wg niego olej żeby dobrze chronił silnik musi przejechać 5 tys km. To co wlewamy to tak naprawdę półprodukt, który optymalne wartości ochrony silnika osiąga dopiero jak się 'dotrze' hmm :zdziwko:

[ [i:31792b8f5d][b:31792b8f5d]Dodano[/b:31792b8f5d]: 2008-12-19, 12:19[/i:31792b8f5d] ][/size:31792b8f5d]
[quote:31792b8f5d="alfatech"]:zdziwko: to co ??? Cała dyskusja jaki lać olej to lipa ?? Można lać co się chce ???[/quote:31792b8f5d]

Widziałem gdzieś taki filmik jak gościu zalał do silnika wodę i zrobił parę tys km :przestraszony: Znane są olejarzom przypadki kiedy klient przyjechał na wymianę oleju a tam nic nie ma bo wcześniej urwał śrubę z miski olejowej - kiedy nie wiadomo :przestraszony:


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2008-12-19, 15:15

Nie mogę, po prostu nie wytrzymam z tą poyebaną polską mentalnością, po kiego stawać na stopie jak nic nie jedzie,
q r w a, po kiego zjechać na drugi pas jak mogę do przodu i i przed barierką ostro, na chama bo będę pierwszy i wszystkich frajerów mam w rzyci, po kiego w publicznej toalecie mam srać do kibla jak mogę na kibel, po jakiego członka te wszystkie normy [b:d625c35dec]JA POLAK[/b:d625c35dec] jestem najmądrzejszy, lejcie tow.[b:d625c35dec] Darenty[/b:d625c35dec] olej kujawski albo oliwkę do smarowania rzyci...fuck that for a bowl of cherries! Somebody help me!!! Where's the churchkey?


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
celibad
Członek Honorowy MKP
Posty: 1232
Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
Model: GT 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow triple
Kontakt:

Post autor: celibad » 2008-12-19, 15:21

Lajzard :P po co się tak denerwujesz ? masz racje ze norma jest normą , ale .... tak naprawde jest tak jak pisze SeaBiscuit , po 500k km rozbierzesz silnik i róznice są praktycznie niezauważalne , znam to z autopsji ... nie mniej jest tak ze producent zaleca i tego staramy się trzymać :cwaniak:


"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"

Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.

ObrazekObrazek

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-12-19, 15:30

Ja się trzymam tego co napisane
- 5w20
- 3 tyś mil
:P


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-12-19, 15:50

[quote:b7a2710b7b="LIZZARD"]Nie mogę, po prostu nie wytrzymam z tą poyebaną polską mentalnością, po kiego stawać na stopie jak nic nie jedzie,
q r w a, po kiego zjechać na drugi pas jak mogę do przodu i i przed barierką ostro, na chama bo będę pierwszy i wszystkich frajerów mam w rzyci, po kiego w publicznej toalecie mam srać do kibla jak mogę na kibel, po jakiego członka te wszystkie normy [b:b7a2710b7b]JA POLAK[/b:b7a2710b7b] jestem najmądrzejszy, lejcie tow.[b:b7a2710b7b] Darenty[/b:b7a2710b7b] olej kujawski albo oliwkę do smarowania rzyci...fuck that for a bowl of cherries! Somebody help me!!! Where's the churchkey?[/quote:b7a2710b7b]

Już nie bądź taki przepisowy bo jak chcesz być to wymień sobie frontowe światła na europejskie a nie śmigaj na amerykańskich bo ci tak wygodnie - to tak jakbyś się w McDonaldzie wysrał przed kasą a nie w kiblu :P


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2008-12-19, 16:08

[quote:7e3ef24511="celibad"]Lajzard :P po co się tak denerwujesz ? masz racje ze norma jest normą , ale .... tak naprawde jest tak jak pisze SeaBiscuit , po 500k km rozbierzesz silnik i róznice są praktycznie niezauważalne , znam to z autopsji ... nie mniej jest tak ze producent zaleca i tego staramy się trzymać :cwaniak:[/quote:7e3ef24511]
Ja tak dzisiaj ogólnie od rana się w q r w i a m...W ye b a ła mi się w dupsko Jeepa ślepa menda na stopie, fuck...bo jej wycieraczki piszczały i odwróciły tej mendzie uwagę, ja pyerdole...


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2008-12-19, 16:13

[quote:645331bfb8="SeaBiscuit"][quote:645331bfb8="LIZZARD"]Nie mogę, po prostu nie wytrzymam z tą poyebaną polską mentalnością, po kiego stawać na stopie jak nic nie jedzie,
q r w a, po kiego zjechać na drugi pas jak mogę do przodu i i przed barierką ostro, na chama bo będę pierwszy i wszystkich frajerów mam w rzyci, po kiego w publicznej toalecie mam srać do kibla jak mogę na kibel, po jakiego członka te wszystkie normy [b:645331bfb8]JA POLAK[/b:645331bfb8] jestem najmądrzejszy, lejcie tow.[b:645331bfb8] Darenty[/b:645331bfb8] olej kujawski albo oliwkę do smarowania rzyci...fuck that for a bowl of cherries! Somebody help me!!! Where's the churchkey?[/quote:645331bfb8]

Już nie bądź taki przepisowy bo jak chcesz być to wymień sobie frontowe światła na europejskie a nie śmigaj na amerykańskich bo ci tak wygodnie - to tak jakbyś się w McDonaldzie wysrał przed kasą a nie w kiblu :P[/quote:645331bfb8]

Nie bądź taki mądry bo Cię zjedzą flądry. Tylko mi powiedz gdzie je kupić i q r w a zaraz zmieniam...A przykład do D U P Y bo dziura w kiblu jest i znaki też, a lamp nie ma, postaraj się następną razą w rzeczy samej być ściślejszym...


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2008-12-19, 16:19

[quote:b7bf8a7c20="alfatech"]Ja się trzymam tego co napisane
- 5w20
- 3 tyś mil
:P[/quote:b7bf8a7c20]

Bóg zapłać [b:b7bf8a7c20]Alfi[/b:b7bf8a7c20] przynajmniej Ty rozumiesz o co mię chosi....


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-12-19, 16:33

[quote:e60f19f63b="LIZZARD"][quote:e60f19f63b="SeaBiscuit"][quote:e60f19f63b="LIZZARD"]Nie mogę, po prostu nie wytrzymam z tą poyebaną polską mentalnością, po kiego stawać na stopie jak nic nie jedzie,
q r w a, po kiego zjechać na drugi pas jak mogę do przodu i i przed barierką ostro, na chama bo będę pierwszy i wszystkich frajerów mam w rzyci, po kiego w publicznej toalecie mam srać do kibla jak mogę na kibel, po jakiego członka te wszystkie normy [b:e60f19f63b]JA POLAK[/b:e60f19f63b] jestem najmądrzejszy, lejcie tow.[b:e60f19f63b] Darenty[/b:e60f19f63b] olej kujawski albo oliwkę do smarowania rzyci...fuck that for a bowl of cherries! Somebody help me!!! Where's the churchkey?[/quote:e60f19f63b]

Już nie bądź taki przepisowy bo jak chcesz być to wymień sobie frontowe światła na europejskie a nie śmigaj na amerykańskich bo ci tak wygodnie - to tak jakbyś się w McDonaldzie wysrał przed kasą a nie w kiblu :P[/quote:e60f19f63b]

Nie bądź taki mądry bo Cię zjedzą flądry. Tylko mi powiedz gdzie je kupić i q r w a zaraz zmieniam...A przykład do D U P Y bo dziura w kiblu jest i znaki też, a lamp nie ma, postaraj się następną razą w rzeczy samej być ściślejszym...[/quote:e60f19f63b]

Jak nie ma jak są popatrz na moje może inaczej wyglądają ale soczewka jest europejska i oświetlają pobocze zgodnie z europejska normą cwaniaczku :D
Jakbyś dokładniej czytał innych posty a nie za każdym razem się wymądrzał to byś wiedział że takie są :P


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2008-12-19, 17:32

[quote:0303777b92="SeaBiscuit"]
Jak nie ma jak są popatrz na moje może inaczej wyglądają ale soczewka jest europejska i oświetlają pobocze zgodnie z europejska normą cwaniaczku :D
Jakbyś dokładniej czytał innych posty a nie za każdym razem się wymądrzał to byś wiedział że takie są :P[/quote:0303777b92]
Ja nie czytam postów klubowiczów?????? Ja? się pytam... Twoje świecą na krechę i co dalej, HID'y masz tak? A co ze spryskiwaczami, samoregulatorami... "...co Wy mi tu pyerdolicie Stopczyk..." o jakichś normach? Masz dokładnie tak samo spitolone jak ja! jeśli juz o normach piszesz łaskawie... Nie znajdziesz na świecie lamp, które byłyby zgodne z normami EU do Stanga. I co to za przykłady... Jedna wielka ściema i tylko mnie denerwować trzeba... i co Tobie się wydaje, że mnie fakt posiadania tych zakichanych lamp nie w q u r w i a? A właśnie, że w q r w i a. I jakbym wiedział, że takie yayca byndą to bym posłuchał Babci i sprowadził Chryslera 300c, a tak jakiś krawężnik będzie mi tu paluchem groził i wypychał kabzę, moją ciynżko zarobionom sałatom...
A jednocześnie wiem, że dzięki takiemu podejściu do norm w naszej najukochańszej to wszystko funkcjonuje, we wszystkich moich byłych usiakach miałem heady zgodne z normą, tylko że to nie były fordy...


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-12-19, 17:45

Panowie - piszecie o 2 różnych rzeczach :zdziwko:
Normy fabryczne - dotyczące eksploatacji auta ( w tym wypadku olej ) i normy dopuszczające auto do ruchy ( piszecie o lampach ). Różnica jest zasadnicza :zdziwko: wkładając świeczki w lampy auto pojedzie ale wlewając kujawski do silnika już nie bardzo. Jedno zniszczy silnik - za drugie dostaniemy mandat :]


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-12-19, 19:08

[quote:e81f74926d="LIZZARD"][quote:e81f74926d="SeaBiscuit"]
Jak nie ma jak są popatrz na moje może inaczej wyglądają ale soczewka jest europejska i oświetlają pobocze zgodnie z europejska normą cwaniaczku :D
Jakbyś dokładniej czytał innych posty a nie za każdym razem się wymądrzał to byś wiedział że takie są :P[/quote:e81f74926d]
Ja nie czytam postów klubowiczów?????? Ja? się pytam... Twoje świecą na krechę i co dalej, HID'y masz tak? A co ze spryskiwaczami, samoregulatorami... "...co Wy mi tu pyerdolicie Stopczyk..." o jakichś normach? Masz dokładnie tak samo spitolone jak ja! jeśli juz o normach piszesz łaskawie... Nie znajdziesz na świecie lamp, które byłyby zgodne z normami EU do Stanga. I co to za przykłady... Jedna wielka ściema i tylko mnie denerwować trzeba... i co Tobie się wydaje, że mnie fakt posiadania tych zakichanych lamp nie w q u r w i a? A właśnie, że w q r w i a. I jakbym wiedział, że takie yayca byndą to bym posłuchał Babci i sprowadził Chryslera 300c, a tak jakiś krawężnik będzie mi tu paluchem groził i wypychał kabzę, moją ciynżko zarobionom sałatom...
A jednocześnie wiem, że dzięki takiemu podejściu do norm w naszej najukochańszej to wszystko funkcjonuje, we wszystkich moich byłych usiakach miałem heady zgodne z normą, tylko że to nie były fordy...[/quote:e81f74926d]

Nie wiedziałem, że żarówka H1 to hid hmm człowiek się uczy całe życie a wzór światła jest europejski i tego nie zmienisz nie świeci w linii ani w kółko jak u ciebie tylko tak samo jak w mojej Omedze po europejsku i basta :zabawa:

[ [i:e81f74926d][b:e81f74926d]Dodano[/b:e81f74926d]: 2008-12-19, 18:09[/i:e81f74926d] ][/size:e81f74926d]
[quote:e81f74926d="alfatech"]Panowie - piszecie o 2 różnych rzeczach :zdziwko:
Normy fabryczne - dotyczące eksploatacji auta ( w tym wypadku olej ) i normy dopuszczające auto do ruchy ( piszecie o lampach ). Różnica jest zasadnicza :zdziwko: wkładając świeczki w lampy auto pojedzie ale wlewając kujawski do silnika już nie bardzo. Jedno zniszczy silnik - za drugie dostaniemy mandat :][/quote:e81f74926d]

Ty też chcesz oberwać, przed Świętami? :krzeslem:


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”