Drazki Stabilizacyjne

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Post autor: MAX » 2010-10-23, 13:11

Maciej pisze:Kurde ja w swoin V6 drążka stabilizacyjnego z tyłu nie mam. tak ma być czy mi coś brakuje?
Maciej pisze:Dzięki już mi lepiej. można to bez problemu zamontować ?. czy trzeba coś kombinować i jeszcze gdzie to dokupić ?
Drążek można bez problemu kupić na Allegro ok. 600zł,ja miałem go od Celibada :padam:

Maciej w naszych V6 poza samym drążkiem stabilizacyjnym jest wszystko aby takowy zamontować z małym problemem, a mianowicie samo miejsce na zamontowanie drążka przy amortyzatorze jest zagięte, nie wiadomo czemu. Fotka nr 1( już po wyprostowaniu) wystarczy użyć 2 kg młotka ,odpowiednio trafić i będzie git.
Następnie pozostaje pozakładać utwardzone śruby (foka2)zakręcić i jazda.
A sama jazda jest już zupełnie inna niż ta przed montażem.
Ok. chłopaki z Griggs-emhttp://mustangklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1069&highlight=zawieszenie czy z H&R ,będą się z nas śmiać ale mam to gdzieś.
Powodem wymiany była chęć poprawienia właściwości jezdnych konika niedużym kosztem i małą ingerencją w auto.
Chciałem żeby auto na zakrętach było trochę bardziej stabilne i uskoki tylnej osi mniej drastyczne podczas pokonywania dziur, no i podczas większych prędkości miałem obawy do szybszego pokonywania ciaśniejszych zakrętów.
Po zamontowaniu drążka zmieniło się to diametralnie. Wszystkie te mankamenty zostały zredukowane w znaczny sposób.
Jest w końcu normalnie bez niespodzianek.
Macie V6 bez drążka wiec zakładajcie go bo życie z nim stanie się łatwiejsze i stabilne!
Załączniki
stabilizator.jpg
stabilizator.jpg (62.54 KiB) Przejrzano 5857 razy
fotka 1.jpg
fotka 1.jpg (65.04 KiB) Przejrzano 5857 razy
fotka2.jpg


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Awatar użytkownika
Maciej
Młodszy Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 2008-12-07, 20:51
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: szary metalik

Post autor: Maciej » 2010-10-23, 16:13

Max masz racje. ja poszedłem krok dalej i zamontowałem w swojej v6 komplet z shelby gt 500. czyli: tył,drążek stabilizacyjny, wahacze , amortyzatory. przód stabilizator kompletny , całe kolumny wraz z amortyzatorami. I teraz to się jeździ.


Maciej

Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2010-10-24, 21:59

Ciekawe opcja , razem z kosztem transportu 1100 USD + vat

Czy ma ktoś taki zestaw ?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... Track=true


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-10-25, 09:07

ja mam pony, to te drążki mam w komplecie, natomiast bardzo mnie denerwowalo bujanie budy na zakretach, albo np na koleinach, a przyczyna to panhard bar.
wymieniłem na regulowany na poliuretanach i teraz buda już się nie buja (UCA przy okazji też było wymienione - to taki must).



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2133
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-10-25, 11:42

Kurczę ale ci księgowi zabrali się za v6 w budzie s197, normalnie szok.
W sn95 drążek jest zamontowany seryjnie zarówno w v6 jak i w v8.


Obrazek

Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-10-25, 20:30

stang232 pisze:Kurczę ale ci księgowi zabrali się za v6 w budzie s197, normalnie szok.
W sn95 drążek jest zamontowany seryjnie zarówno w v6 jak i w v8.
te w mojej budzie i zersztą chyba od 98r w V6 nie mają z tyłu drążka.


Obrazek

Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2010-10-29, 13:38

No to teraz głupie pytanie, bo nie mam jak zajrzeć teraz pod przód: w przypadku mojego konika z przodu jest stabilizator? A może nie potrzeba? Pewnie czegoś nie załapałem i stąd to głupie pytanie. :( Ale tak żeby nic głupiego nie zrobić wolę zapytać. :)


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-10-29, 13:51

powinny być dwa drążki przy amortyzatorach i jeden poprzeczny.
to wydaje mi się jest we wszystkich v6.



Awatar użytkownika
zaborjr
Forumowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2009-07-09, 08:25
Model: 2014
Silnik: V6 3.7
Kolor: RubyRed

Post autor: zaborjr » 2010-11-08, 22:27

caniggia pisze:ja mam pony, to te drążki mam w komplecie, natomiast bardzo mnie denerwowalo bujanie budy na zakretach, albo np na koleinach, a przyczyna to panhard bar.
wymieniłem na regulowany na poliuretanach i teraz buda już się nie buja (UCA przy okazji też było wymienione - to taki must).
Mógłbyś troche rozwinąć swoją wypowiedz?
Hmm... Tez mam Pony i nigdy takiego wrażana "bujania" nie miałem. Może ma farta albo za wolno jeżdżę ;)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-11-08, 22:37

nie masz szpery:)

a na serio to się nie wie o co chodzi dopóki się nie wymieni...

jeżeli chodzi o bujanie budy na boki z tyłu, to właśnie panhard ma trzymać budę idealnie na środku - czego oryginał nie robi, w w pony buda już jest przesunięta fabrycznie - niższy niż zwykły v6, jak to korygowałem (jak jeszcze nie miałem ustawialnego) poprzez podgięcie panhard bara - ale ten po zamontowaniu szpery, to już się wygiął w banana :rotfl:

ale ogólnie, to same tulejki w panhard barze są miekkie i potrafi się buda 2cm poruszać prawo lewo, co nie wszystkich drażni...

zmierz sobie ile Ci koła wchodzą pod nadkole, czy np odległości koła do wahacza, albo czy wał jest na środku, będziesz wiedział czy potrzebujesz.
ze std obciążeniem jakim jeździsz powinno być w miarę na środku.



Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2010-11-08, 22:53

caniggia pisze:ja mam pony, to te drążki mam w komplecie, natomiast bardzo mnie denerwowalo bujanie budy na zakretach, albo np na koleinach, a przyczyna to panhard bar.
wymieniłem na regulowany na poliuretanach i teraz buda już się nie buja (UCA przy okazji też było wymienione - to taki must).
Regulowany panhard bar zakłada sie jak ma się obniżone auto na spręzynach, wtedy można ustawić geometrię zmieniając długość drążka panhadra. Prawdopodobnie miałeś zużyte gumy albo tuleje w końcówkach drążka, a zakładając nowe poliuretanowe masz sztywniejsze. Jaki masz przebieg ?
Ostatnio zmieniony 2010-11-08, 23:00 przez Dark Red, łącznie zmieniany 2 razy.


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-11-08, 22:56

gumy pomimo nie duzego przebiegu (50kkm) to już wiór był, a to jedno z miejsc w których działa największa siła. zawsze mam w bagazniku troche doładowane, dodatkowo zbiornik z gaze, więc auto mam niżej tym bardziej.



Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2010-11-08, 23:04

caniggia pisze:gumy pomimo nie duzego przebiegu (50kkm) to już wiór był, a to jedno z miejsc w których działa największa siła. zawsze mam w bagazniku troche doładowane, dodatkowo zbiornik z gaze, więc auto mam niżej tym bardziej.
50 tys km na naszych dziurawych drogach wystarczy aby rozwalić gumy.
Ja mam na razie 25 tys km i zero luzów. Jak się rozwalą wymienię tylko gumy na poliuretany.


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”