Chrobotanie przy ruszaniu i błąd silnika na desce

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
GrubyWojt
Posty: 3
Rejestracja: 2024-07-25, 10:06
Model: GT 2014
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Poznań

Chrobotanie przy ruszaniu i błąd silnika na desce

Post autor: GrubyWojt » 2024-07-25, 11:10

Witam wszystkich,

Od miesiąca jestem posiadaczem mustanga GT 2014 wersja track pack, manual. Auto zostało sprowadzone bezwypadkowe ale z uszkodzonym silnikiem. Silnik został zakupiony "nowy" z przebiegiem 60k mil (prawie dokładnie tyle ile auto), auto śmiga elegancko (zrobiłem 1 300 km), z tym, że zauważyłem chrobotanie, tak bardziej z przodu samochodu, przy ruszaniu z 1 biegu i toczeniu się na 2 biegu np. w korku. Auto jest trochę obniżone i najpierw myślałem, że przycieram podwoziem o coś ale na zewnątrz tego nie słychać. Chrobotania nie słychać też po dodaniu gazu i normalnej jeździe. Nie występuje też zawsze, czasem jest czasem nie ma. Słyszę również na 5 i 6 biegu, przy niskich obrotach jakby szum w połączeniu z lekkim wyciem przy muskaniu gazu aby podtrzymać prędkość. Jako, że auto ma wydech przelotowy z h-pipem i jest szatańsko głośne, jestem na etapie wyciszania go trochę, ponieważ w długich trasach wydech jest uciążliwy i wtedy zobaczę czy te dźwięku ustaną, bo być może coś wpada w rezonans i przez to te dźwięki. Bardziej martwi mnie to chrobotanie i zastanawiam się czy to bardziej skrzynia biegów (olej był wymieniany na koniec czerwca) czy sprzęgło dwumasowe czy może rozrząd (chociaż zakładam, że rozrząd był sprawdzany podczas wymiany silnika)?
Druga sprawa - kontrolka silnika. Dostałem informację, że to kwestia zmiany oktanów na nasze 95. Błąd sam nie znika i czasem czuje jak silnik się troszkę dławi na parę sekund i potem jest ok. Pytanie czy skasowanie błędu pomoże czy trzeba się udać na jakieś programowanie?

PS. Przeszukałem forum w związku z ww. problemami i nie znalazłem odpowiedzi. :)



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Chrobotanie przy ruszaniu i błąd silnika na desce

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2024-07-25, 18:57

chrobotanie - sprawdź obejmy na tłumiku czy nie są poluzowane
kontrolka - na pewno niema nic wspólnego ze zmianą paliwa , odczytać jaki błąd wyskakuje



GrubyWojt
Posty: 3
Rejestracja: 2024-07-25, 10:06
Model: GT 2014
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Poznań

Re: Chrobotanie przy ruszaniu i błąd silnika na desce

Post autor: GrubyWojt » 2024-07-26, 07:23

Dzięki za odpowiedź. Od katalizatorów jest przelot, tłumiki końcowe zamówiłem i są w trakcie produkcji. Przy okazji montażu sprawdzę w takim razie dokładnie cały wydech. Co do kontrolki to oczywiście pozostaje podpięcie pod kompa, w przyszłym tygodniu sprawdzę co to za błąd.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”