Fajna dyskusja, dzięki za zajęcie się tematem - aż miło czytać
Jeśli chodzi o wymogi techniczne to już sporo się dowiedziałem, są dwie podstawy prawne:
- Załącznik J historyczny z danego okresu
- książka homologacyjna danego modelu
dodatkowo załącznik K - FIA ale ten jest bardzo ogólny i mówi o wszystkich klasach i okresach.
Przy czym w Polsce w wyścigach płaskich w zasadzie obowiązuje głównie załącznik J.
Tutaj są historyczne załączniki J:
http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... pen&lang=a" onclick="window.open(this.href);return false;
Okres dla naszego to moze być od początku 66r a nasza grupa to 3, przy czym modyfikiacje dla 3 są takie same jak dla 2 grupy. Na stronie FIA jest Załąćznik J na 66 rok ale tylko wersja francuska;( Tłumaczenie agnielskie jest dla 68 roku i myślę, że zmieny nie są jakieś ogromne a instalacja el. to juz tak samo lakonicznie jest podsumowana:
"Modifications and additions autho-ixed : all
those already authorized in group 1, plus the following ones:
a) Lighting devices: the mounting of additional headlights is
authorized provided that a total of 6 headlights is not exceeded
(parking lights not Included). Extra headlights may, if necessary
be iitted into the front part of the coachwork or into th€:
I adiator grille, but such openings as needed in this case must be
completely filled by the additional headlights. Shall be considered
as a headlight any lighting-device throwing a beam towards the
front (dipped-beam, long range lamp, anti-fog lamp).
..
t) Cables and pipes: it is allowed to entirely modify the
arrangement, location and materials of all cables and pipes
providing for the passage of fluid elements (air, water, fuel,
electric curents, etc.)."
trzeba też sprawdzić wymagania dla grupy 1.
Zobaczymy jeszcze czy coś mówi homologacja na GT350 '66, dawno temu już ją zamówiłem ale wciaż nie mam w garści. Nie spodziewałbym sie jednak znaczących wymagań na elektrykę poza może odłączanym zasilaniem z zewnątrz samochodu.