Mustang Race Car w barwach MKP

Dział poświęcony projektowi Mustang Race Car

Moderatorzy: muarah, muarah

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: muarah » 2012-12-11, 15:26

Zajebiście, szacun :padam:
Akurat tego bohatera zaliczam do najbardziej pozytywnych więc tym bardziej się cieszę!!! :hurra: :hurra:


muarah

Awatar użytkownika
sim
Stowarzyszenie MKP
Posty: 219
Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
Model: '87 GT Convertible
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: sim » 2012-12-13, 02:09

Ponieważ ostro pracuje już nad tematem instalacji elektrycznej naszego RC, która będzie niemalże w całości inna niż w normalnych Mustangach wpadłem na pomysł by wyposażyć auto w dużo lepsze asymetryczne, europejskie reflektory H4 z homologacją E20 (te dedykowane do Skody 105 powinny pasować bez najmniejszych problemów - pozostaje pytanie czy mają być z wbudowanym postojem czy bez, bo złączki do żarówek H4 już w moich zapasach odnalazłem):

http://sklep.wesem.pl/photo/_pdf/pl/k_030_178_pl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: lamina » 2012-12-13, 09:57

1. proponuje nie wesemy...... strasznie slabe odblysniki..... wypalaja sie...
2. poszukamn takich samych ale boscha lub hella... moze cos znajde.. jesli padnie decyzja ze takie to dajcie znac.... załatwie.



Awatar użytkownika
sim
Stowarzyszenie MKP
Posty: 219
Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
Model: '87 GT Convertible
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: sim » 2012-12-13, 13:21

Jeśli masz dostęp do Helli lub Boscha (w poniedziałek wymierzę dokładnie wymiary oryginalnego modułu) byłoby super. Tez fajnie by gdybyś dał radę sprawdzić jakąś uniwersalną skrzynkę bezpieczników na niedużą liczbę obwodów 10-15 :)



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: Piotrek86skc » 2012-12-13, 13:27

A czy taka instalacja, która jak piszesz będzie niemalże całości inna nie będzie się kłócić z wymogami homologacji potrzebnej, żeby ten samochód startował w pożądanej kategorii wiekowej? Czy może nie ma takiego nacisku na oryginalność instalacji?



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: lamina » 2012-12-13, 13:40

sim pisze:Jeśli masz dostęp do Helli lub Boscha (w poniedziałek wymierzę dokładnie wymiary oryginalnego modułu) byłoby super. Tez fajnie by gdybyś dał radę sprawdzić jakąś uniwersalną skrzynkę bezpieczników na niedużą liczbę obwodów 10-15 :)
ok... bede sie staral przyjechac w spot w niedziele.....
popatrze za jakaz puszka bezpiecznikowa.....

skrzynki dobrze sie spisuja takie:
na bezpieczniki http://moto.allegro.pl/nowa-skrzynka-be ... 00088.html" onclick="window.open(this.href);return false; mozna zalozyc 2 sztuki lub stare od malucha... ale jest coraz gozej z bezpiecznikami do nich.
i na przekazniki: http://moto.allegro.pl/skrzynka-przekaz ... 46160.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 2012-12-13, 13:45 przez lamina, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sim
Stowarzyszenie MKP
Posty: 219
Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
Model: '87 GT Convertible
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: sim » 2012-12-13, 13:44

Patrzyłem już wcześniej na te skrzyneczki, tylko nie znam ich jakości :) Ja u Spontana będę niestety dopiero w poniedziałek - mam kijowy plan na uczelni na niedzielę i nie mam jak się urwać :/

Instalacja w autach robionych do wyścigów zawsze była inna strikte jednostkowa z uwagi własnie na wymogi homologacyjne (auta miały np. przeniesiony akumulator do skrzyni do bagażnika), uruchamiane były poprzez załączenie hebelków (Ignition, Starter itd.) pozbawione były instalacji audio, często nawet nie miały zamontowanych świateł z przodu.



Awatar użytkownika
lamina
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1005
Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
Model: GT390 1968
Silnik: inny V8
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: lamina » 2012-12-13, 15:13

sim pisze:Patrzyłem już wcześniej na te skrzyneczki, tylko nie znam ich jakości :) Ja u Spontana będę niestety dopiero w poniedziałek - mam kijowy plan na uczelni na niedzielę i nie mam jak się urwać :/
.
niezgorsze sa z poloneza i 125/126p... tylko ze na okrągłe bezpieczniki.... jest ich chyba 12 w jednym pudełku... moga fajnie pasowac .... w koncu stylistyka jeszcze z syrenki...



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: muarah » 2012-12-13, 15:40

Fajna dyskusja, dzięki za zajęcie się tematem - aż miło czytać :ok:

Jeśli chodzi o wymogi techniczne to już sporo się dowiedziałem, są dwie podstawy prawne:
- Załącznik J historyczny z danego okresu
- książka homologacyjna danego modelu
dodatkowo załącznik K - FIA ale ten jest bardzo ogólny i mówi o wszystkich klasach i okresach.
Przy czym w Polsce w wyścigach płaskich w zasadzie obowiązuje głównie załącznik J.

Tutaj są historyczne załączniki J: http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... pen&lang=a" onclick="window.open(this.href);return false;
Okres dla naszego to moze być od początku 66r a nasza grupa to 3, przy czym modyfikiacje dla 3 są takie same jak dla 2 grupy. Na stronie FIA jest Załąćznik J na 66 rok ale tylko wersja francuska;( Tłumaczenie agnielskie jest dla 68 roku i myślę, że zmieny nie są jakieś ogromne a instalacja el. to juz tak samo lakonicznie jest podsumowana:

"Modifications and additions autho-ixed : all
those already authorized in group 1, plus the following ones:
a) Lighting devices: the mounting of additional headlights is
authorized provided that a total of 6 headlights is not exceeded
(parking lights not Included). Extra headlights may, if necessary
be iitted into the front part of the coachwork or into th€:
I adiator grille, but such openings as needed in this case must be
completely filled by the additional headlights. Shall be considered
as a headlight any lighting-device throwing a beam towards the
front (dipped-beam, long range lamp, anti-fog lamp).
..
t) Cables and pipes: it is allowed to entirely modify the
arrangement, location and materials of all cables and pipes
providing for the passage of fluid elements (air, water, fuel,
electric curents, etc.)."

trzeba też sprawdzić wymagania dla grupy 1.

Zobaczymy jeszcze czy coś mówi homologacja na GT350 '66, dawno temu już ją zamówiłem ale wciaż nie mam w garści. Nie spodziewałbym sie jednak znaczących wymagań na elektrykę poza może odłączanym zasilaniem z zewnątrz samochodu.


muarah

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: muarah » 2012-12-13, 16:15

Jeszcze z załącznika K (współczesne przepisy dla samochodów wyścigowych historycznych):
http://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/re ... k_2012.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

cytuję co znalazłem nt. elektryki:
5.3. Akumulator, główny wyłącznik prądu
5.3.1. Zabezpieczenie czopów z zaciskami akumulatora przed ryzykiem zwarcia jest obowiązkowe. Jeżeli akumulator pozostaje w kabinie, musi być typu suchego, bezpiecznie przymocowany i posiadać odizolowaną szczelną obudowę. 5.3.2. W samochodzie musi być zamontowany centralny wyłącznik prądu, który rozłącza wszystkie obwody elektryczne (akumulator, alternator lub prądnicę, światła, sygnalizatory, zapłon, sterowniki elektryczne etc. – z wyjątkiem zasilających gaśnicę) i unieruchamia również silnik. Musi to być o model nieskrzący dostępny od wewnątrz i od zewnątrz samochodu. Na zewnątrz panel uruchamiający wyłącznik musi być zamontowany przy podstawie przedniej szyby w samochodach zamkniętych, mniej niż 50 cm od tego miejsca lub na tylnej szybie z plexiglasu, pod warunkiem że znajduje się za fotelem kierowcy. System uruchamiania urządzenia oznaczony będzie czerwoną iskrą na trójkątnym niebieskim z tle z białym obramowaniem o podstawie przynajmniej 120 mm. Powyższy system uruchamiania zewnętrznego dotyczy wyłącznie samochodów zamkniętych. Od wewnątrz, kierowca i pilot zajmujący swoje miejsca z zapiętymi pasami muszą posiadać łatwy dostęp do wyłącznika. 5.3.3. W samochodach z zapłonem magnetyczno-iskrowym, wyłącznik uziemiający musi być podłączony do obwodu od strony układu niskiego napięcia. Musi być łatwo dostępny z zewnątrz i z wewnątrz samochodu. 5.4. Kable, przewody i wyposażenie elektryczne 5.4.1. Na zewnątrz samochodu musi być zastosowana ochrona przewodów paliwowych, olejowych i hamulcowych przed możliwością uszkodzenia (przez kamienie, korozję, uszkodzenia mechaniczne, itd.), a wewnątrz samochodu - od wszelkiej możliwości pożaru. 5.4.2. Zabezpieczenia takie nie będą wzmacniały konstrukcji nadwozia. 5.4.3. Jeżeli seryjna instalacja jest zachowana, dodatkowe zabezpieczenia są niepotrzebne.


muarah

Tadi
Forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2010-05-21, 21:05
Kontakt:

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: Tadi » 2012-12-13, 18:12

Witam koledzy, ja może się wtrącę nie na temat dyskusji ale jeżeli będziecie chcieli coś przyspawać, przylutować, nadlać bądź wytoczyć/wyfrezować jakąś część/detal to służę pomocą. Firma w której pracuję zajmuje się produkcją złączek niskociśnieniowych i mam dostęp do dobrze zaopatrzonej narzędziowni i spawalni, więc jakby co to walcie, a ja popróbuję pomoc:)



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: muarah » 2012-12-13, 18:19

Dzięki Tadi za odzew, taka pomoc też się może przydać na późniejszym etapie :ok:


muarah

Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: muarah » 2012-12-14, 12:01

Z lekkim opóźnieniem ale już na głownej stronie MKP jest już relacja z Wigilii u Spontana, polecam bo jest trochę inna, mianowicie dopadł mnie ponury nastój ;)

http://www.mustangklub.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;


muarah

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: Piotrek86skc » 2012-12-16, 20:40

Ej mam kolejny pomysł na zebranie $.
Co byście powiedzieli na wystawienie drużyny w takim programie jak Familiada?

Dzisiaj w odcinku był Tytus Hołdys z drużyną Wąsaczy i po drugiej stronie drużyna zwąca się Grobetroterami.
http://www.tvp.pl/styl-zycia/magazyny-s ... with_video" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

Podobno powstała duża moda na udział w programie dla śmiechu:D



Awatar użytkownika
Bielek
Forumowicz
Posty: 1573
Rejestracja: 2009-09-05, 14:59
Model: Mustang 1965 conv
Kolor: niebieski
Kontakt:

Re: Mustang Race Car w barwach MKP

Post autor: Bielek » 2012-12-16, 21:23

przepraszam Cię, że się nie odezwałem:( kurde oczywiscie było miejsce dla Ciebie... szkoda, że nie byłeś...

a familiada to Twój kolejny fantastyczny pomysł. dowiedz się co trzeba zrobić aby się zgłosić i robimy tooooo!!!


[url=http://myrencontres.com]rencontre agricole[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mustang Race Car”